diaperchamp aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tuttie, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    goh, wat komt er toch ook wat kijken bij de geboorte van een baby ;)
    nu zit ik te twijfelen of een geurloze luieremmer ook een zinvolle aankoop is en of jullie dat ook aanraden? zo niet, brengen jullie elke luier dan direct naar de container buiten?

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik doe de plasluiers in een prullenbakje in de ruimte waar ik op dat moment ben. De prullenbakken boven worden elke week wel 3 keer verschoond en plas stinkt mi. niet enorm. beneden hebben we maar een kleine prullenbak, die wordt na het avondeten geleegd. Poepluiers breng ik wel meteen naar buiten.
    ik zou zelf niks hebben aan zo'n luieremmer. vraag me ook af hoe geurloos het echt is.
    weet niet of anderen hier het wel handig vinden, maar ik zou het niet aanraden.

3. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik vond het wel handig. Mijn zoontje poepte in het begin echt heel erg vaak per dag en vooral 'snachts had ik geen zin om elke keer naar beneden/buiten te lopen om z'n luier weg te gooien. We verwisselde de zak twee keer per week ongeveer en dat ging prima. Soms rook je wel even wat als je de luier erin deed maar verder eigenlijk niet.

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier is hij al bijna 3 jaar in gebruik.
    Wij vinden het een heerlijk ding. Ondertussen hebben wij ook geen grijze container meer, maar een verzamelpunt in de straat, en ik ga echt niet 6x per dag naar die bak lopen voor 1 luier.
    Nee, geef mij maar zo'n diaperchamp. En tuurlijk je moet de zak wel optijd vervangen, anders kan het best een beetje gaan ruiken.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toen mijn zoontje nog uitsluitend borstvoeding kreeg, deden wij de poepluiers er ook in en stonk het absoluut niet. Sinds hij ook ander voedsel krijgt, gingen we toch wel wat ruiken op zijn kamer. Nu brengen we de poepluiers dus wel gelijk weg. Plasluiers gaan er nog steeds in.

6. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

wij hadden eerst een nappy wrapper en dat werkte wel (de eerste 3 maanden) maar daarna werd het apparaat wat ouder en ging het rubberen randje (wat de geur moest tegenhouden) steeds los dus hadden we nog de geur door de hele kamer hangen. En omdat we toch meerdere kinderen wilden en een vriendin van ons een diaper champ had waar ze zeer tevreden over was hebben we die aangeschaft. Na 4 jaar hebben en gebruiken we hem nog steeds en vind het een van de beste aankopen die we met de komst van kinderen hebben gedaan! Hij heeft echt al zijn geld dubbel en dwars terug betaald.... (maar voor 1 kind lijkt het me best duur)

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook een diaperchamp. Ik gebruik inmiddels wel luierzakjes voor de poepluiers want die stinken enorm sinds ze met de pot mee eet.

Wij hebben speciale zakken voor de luiers van de gemeente, zodat ze niet in de grijze bak hoeven en die passen er gewoon in ideaal!

8. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik vind het een onzinding. Wij hebben een gewone luieremmer, zakje erin en als je de deksel erop doet ruik je ook niks meer.

9. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik heb hem ook gekocht...en weet nog niet of het een succes gaat worden, maar het leek me wel handig. Op markplaats zijn ze voor minder tekoop. Die van mij was maar 20 euro.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb ook 1. Vind hem wel handig. Doe er ook alleen plasluiers in. Poepluiers gaan direct in de grijze container. 2-3x per week schone zak er in. 1x per week even uitnemen met een sopje.

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben hem niet. We doen maar een enkele keer boven een luier verschonen. De rest allemaal hier beneden. We hebben een bakje met een luierzakje (action) daar mikken we alles in. Als er 3-4 luiers in bakje zitten gaat het naar buiten de container in. De poepluiers gaan direct naar buiten. Hier zou het echt zonde geld zijn geweest!

12. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Wij hebben de container helemaal achter in de tuin zitten. En voorheen (ander dorp waar we woonden) hadden we alleen gemeentezakken en geen containers (en de zakken werden 2-wekelijks opgehaald).. zonder tuin was het echt geen optie om de zakken met luiers 2 weken binnen te houden.... Maar kan me ook heel goed voorstellen dat men daar het geld niet aan wil uitgeven ;)

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Hier gaan de luiers ook gewoon in een zakje en dan in een normale luieremmer met deksel, en nooit last van geurtjes. We legen de luieremmer wel iedere dag natuurlijk.

14. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij hebben hem, ideaal dat het met gewone zakken kan.
    Ik doe hem nu wel in de verkoop!
    mijn oudste is zindelijk en ik heb in verhouding nu veel minder luiers.
    Bij ons is het ook vuilniszakken! 1x in de 2 weken.... dus geen container!
    gr brenda

15. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik heb hem zelf niet en ook enorm getwijfeld, maar vond hem wel wat duur en uiteindelijk heb ik nu gewoon een mooie luieremmer en ik koop luierzakjes bij de Hema en dat gaat ook prima. Daar doe ik de poepluiers in en de doekjes die ik heb gebruikt en dan om de dag gooi ik de emmer leeg.. De zakjes hebben zelf ook een geurtje dus geen stinkende poepluiers bij ons..

16. Ospiri

Ospiri Actief lid

5 apr 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind hem ideaal! Onze zoon gebruikt nogal wat luiers op een dag en de emmer stinkt nooit hoor. Hij is bij ons wel wat snel vol (en dan is de zak er moeilijk uit te krijgen) dus we legen hem wel regelmatig.
    Hier ook een container aan het eind van de straat dus erg handig zo.

17. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ideaal!! En hij houd de luchtjes echt tegen, als je de zak gaat verwisselen moet je hem open maken en ruik je het dus even, maar verder ruik je hem niet, is dus echt luchtjes-proof :)

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb er ook aan zitten denken, nu ik zwanger ben gebruik ik wegwerp luiers omdat ik wasbaar even niet prettig vind. Maar plas luiers gooi ik boven in een vuilnisbakje, poepluiers doe ik in een boterhamzakje en knoop ik dicht en gaan in hetzelfde vuilnisbakje. De zak gooi ik 's avonds in de container of in de bak in de keuken. Heb eigenlijk bijna nooit last van geurtjes boven. Had eerst allerlei luierzakjes met geurtjes maar boterhamzakjes gaan ook prima!

19. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Wij hebben hem van Angelcare, ik vind het een ideaal ding. Wij wonen in een flat en om nou elke keer naar beneden te rennen richting container, nee bedankt haha

De plasluiers gaan overigens gewoon in een zakje in een aparte emmer, anders word het een duur grapje, die cassettes die ik ervoor nodig heb zijn vrij prijzig, maar op deze manier doen we er vrij lang mee.

Als ie' te vol zit, ga je het ruiken dus dan is het tijd de emmer te legen haha

20. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Is een ideaal ding TOT dat ze vaste voeding krijgen want dan stinkt hij wel.. Voor die tijd ruik je niks, alleen met verversen natuurlijk.

Maar na die tijd konden we hem niet meer gebruiken! Zelfs niet met poep luiers in speciale zakjes

Deel Deze Pagina