Wie kan mij helpen met het volgende. Wij willen graag een tweedehands mountain buggy / urban jungle duo aanschaffen. De modellen 2007 en 2009 worden veel aangeboden, wie weet of hier veel verschil tussen zit? Ik vraag mij bijvoorbeeld af of het oude model (2007) bijvoorbeeld breder is dan het model uit 2009 en kunnen er op het model van 2007 wel nieuwere wiegjes gezet worden? En zijn er nog andere nadelen aan het model van 2007 ten opzichte van het model 2009? Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft want het is op internet verder nergens te vinden!
Ik durf het je niet precies allemaal te zeggen, maar ik heb een model 2007. Daar zit een oud wiegje op. Volgens mij past er niet een nieuw wiegje op want vrienden van ons hebben een mountain buggy en daar zit een bredere bak op als die van mij. Ik dus niet zeker of je dat bedoelt met het 2009 model. Die mountain buggy is wel behoorlijk anders als mijn oude model iig. De 2007 heeft bijvoorbeeld niet een verstelbare handgreep, dat heeft die mountain buggy wel. Als je een 2007 model van marktplaats neemt is die toch meestal wel compleet, waarom zou je er een andere bak op willen plaatsen?
Wij hebben er pas ook een hele zoektocht naar gedaan. Er zijn hele oude modellen, die soms geen zwenkwiel hebben. Sommige oudere modellen hebben een duwstang die niet in hoogte verstelbaar is. En de oudere modellen kunnen volgens mij de wieg alleen maar met het hoofdeind naar de duwstang gericht hebben. Over de breedte weet ik niets. En vaak kunnen nieuwere wiegjes wel op de oudere modellen, maar andersom niet altijd. Geloof ik. Maar dan zou je even moeten contacten met mountain/phil en teds zelf (die zijn van elkaar). Hebben wij ook een paar keer gedaan: wat mailtjes met vragen en je krijgt netjes antwoord! Wij hebben een easywalker in de winkel geprobeerd en in de auto (om het vervolgens tweedehands te gaan kopen). Nu paste deze wel in de auto, maar dan konden we met 4 mensen in de auto geen reiswieg meer kwijt. Nu zijn wij voor een oude phil en teds gegaan. Ook tweedehands. Helemaal super lijkt mij die!
Je hebt idd oude modellen waarvan het zwenkwiel niet kan bewegen, maar dat is niet de urban jungle, maar de mountain terrain, van dezelfde fabrikant. Die heeft ook een metalen rekje ipv een stoffen boodschappen zak eronder. Deze is geschikter voor ruig terrein. Ik weet niet of ze bij de nieuwe modellen dit onderscheid nog hebben of dat de mountain terrain gewoon gestopt is.