Hoi meiden, Even een vraagje. Wat is het (grootste) verschil tussen de mutsy evo en igo? Welke zouden jullie kiezen?
Geen idee om eerlijk te zijn, maar wij hebben de Igo en zijn er heel tevreden over. Het frame kun je vrij compact inklappen en alle wieltjes kunnen eraf. En hij stuurt heel fijn.
Via onderstaande link een filmpje van babypark. Alle verschillen worden even uitgelegd. Succes met kiezen! https://www.youtube.com/watch?v=rziruX5zuy4
Het handvat van de igo kan niet zo laag rn niet naar je toe kantelen, van de evo wel. Dat was voor ons als kleine mensen de reden om voor de evo te gaan
Hier al 2 jaar de igo en nog steeds heel erg tevreden. Een aanrader vind ik de extra boodschappenmand. Kan super veel in. Heb je nog specifieke vragen?
Ik heb de mutsy EVO, gebruik m al anderhalf jaar met veel plezier. Wordt veel gebruikt en ziet er nog als nieuw uit!
Ik heb vorig weekend alle verschillen uitgebreid bekeken in de winkel en heb uiteindelijk een Igo besteld. De Evo lijkt me ook prima, want die kost toch ook een stuk minder, maar het zijn vooral kleine verschillen die zorgen voor meer luxe bij de Igo: Het grootste zichtbare verschil is uiteraard de vorm van het frame. Ook de duwstang is anders: Bij de Igo is deze telescopisch, bij de Evo is deze kantelbaar. Het frame bij de Igo heeft een scharnierpunt minder waardoor het iets stabieler aanvoelt volgens mij en onderaan is het frame gelast en de wielen hebben meer vering dan bij de Evo. Qua boodschappenmandje: Dit is standaard groter bij de Evo, maar bij de Igo kan je een extra (vrij grote) shopping basket aankopen, bij de Evo past dit er niet op. Dan het inklappen van het frame: De Evo klapt weliswaar iets compacter in, maar het frame raakt altijd de grond bij het invouwen, waardoor je sneller krassen krijgt op het frame. Dit is niet zo bij de Igo. Het remsysteem is ook anders: Bij de Evo is dit een gewone stang en bij de Igo zijn dit twee blokjes naast de achterwielen. Wat me ook opviel was dat je bij de Evo adapters moest gebruiken om te wisselen tussen de reiswieg en het buggyzitje, bij de Igo moet dit niet. Wel voor de maxi-cosi uiteraard. En voor de rest zijn het nog verschillen in afwerking: Bij de Igo kan je de kap van de reiswieg achteraan omhoogflappen en daar zit een muskietennetje in, zodat je op warme dagen je baby wat verluchting kan geven (niet dat dit nu zo'n must is in de lage landen). De vorm van de reiswieg is uiteraard ook anders. Die van de Igo is iets kleiner, maar weegt wel een stuk minder. En de overtrek van de reiswieg bij het voetenstuk sluit je bij de Igo met magneetjes, terwijl dit bij de Evo met velcro is. Dit is zowat alles wat ik me kan herinneren, hopelijk heb ik alles juist onthouden... Succes met je keuze!
Fijn om te lezen dat zowel de Evo- als de Igo-gebruikers hier nog steeds tevreden zijn van hun kinderwagen! Ik kan niet wachten tot ik de mijne binnen heb over een maandje! Ik had nog een vraagje: Klopt het dat er een dekentje wordt meegeleverd en hoe groot is dit dan ongeveer?
Wat een geweldige reacties bedankt!! Ik heb nog wel 1 specifieke vraag. Ik zag dat bij de Evo de wandelwagen inzet 4 cm korter is dan bij de Igo. Nu ben ik bang dat je kindje dan sneller uit de evo groeit. Zelf vind ik de evo mooier en goedkoper maar de extra boodschappenmand bij de igo is een groot voordeel. Lastig!!
Lastig he. Heb ook heel erg getwijfeld. Vond het een te groot prijsverschil tussen de twee voor die paar verschillen. Ik vond een pluspunt dat de duwstang van de evo naar beneden kon. Dat vind ik voor mijn dochter van 6 dan weer leuk dan kan ze er makkelijk bij.
Wij hebben de Evo, ben erg blij met de wagen. Ik wandel veel in de binnenstad met hobbelige klinkerstraatjes maar ik merk echt niet van de vering die ontbreekt in de voorwielen, de baby snurkt lekker door op die straatjes Dat je de duwstang helemaal weg kunt klappen, vind ik super handig, maarrr... ik vind het wel onhandig dat dat met 2 handen moet en de beweging van die knoppen induwen en dan kantelen vind ik niet heel fijn. Hetzelfde geld voor de reiswieg eraf tillen, ook daar heb je 2 handen bij nodig om 'm los te klikken. maar dat zijn geen dingen wara ik 300 euro extra voor wil betalen. Verder echt een superwagen, heel wendbaar, makkelijk met 1 hand te besturen en klein in te klappen
Het dekentje wat ik erbij kreeg is volgens mij een wiegformaat. Hier ligt hij nog ongebruikt in de kast. Wandelinzet is echt groot genoeg hoor (EVO). Dochterlief is nu anderhalf en heeft nog ontzettend veel ruimte over. Het klopt inderdaad dat het frame de grond raakt met inklappen maar dat heeft hier nog niet tot krassen geleid.
Ik vind beide wagens erg mooi, de Evo miss nog net iets mooier maar wij gaan voor de Igo in verband met onze lengte. De duwstang is goed hoog en niet kantelbaar (maar uitschuifbaar) waardoor je afstand tot de wagen ook goed is. Bij een kantelbare duwstang zou je bij de hoogste stand dichter op de wagen komen wat dan voor je grootte qua stappen niet goed uit komt.. Dit is dus puur omdat we beiden lang zijn.
Wij hebben de Evo (urban nomad) gekocht. Vond die er gewoon leuker uit zien haha. Nog niet in gebruik...
Ik vond zelfs het kliksysteem voor reiswieg en buggy van de Igo er degelijker uitzien dan dat van de Evo (in de winkel paar keer gewisseld met beide systemen) en erg gecharmeerd van hoe de Igo met de buggy samen inklapt. Uiteindelijk voor een Joolz gegaan maar lang getwijfeld tussen de Joolz en een Igo.
Heel tevreden over de igo. Evo is net zo goed maar igo luxer in afwerking. En die extra mand is zoooo handig!
Wij hebben de igo. Heel tevreden alleen hebben we wel meteen n nieuw matrasje besteld want deze was keihard???