Hoi dames, ons kleine meisje wordt in december verwacht. Maar nu zit ik te twijfelen over de deken voor de wieg. Is een met velvet of teddy juist beter, of gewoon een wat dunnere/goedkopere variant? Kruidvat heeft bijv gehaakte dekens en action heeft er een van wafelstof..
Ik heb beiden haha. Van Jollein de teddy wiegdeken & dan nog 3 van die wafeldekentjes van de Action. Ik weet het ook niet zo goed, wij verwachten een oktoberbaby, maar in oktober kan het zowel of echt al rukweer zijn, of echt nog nazomer.. Het is ook net wat je kamertemperatuur is wat handig is. Wij hebben ook in de winter de verwarming niet aan snachts, dus bij ons is het boven dan lekker koud.
Een wollen dekentje. Wol reguliere warmte dat maakt het geschikt voor zomer en winter. Die van Disana vind ik echt en aanrader. Dekentje en knuffel in een voor mijn zoontje.
Ons zoontje is ook in december geboren. Het was niet heel erg koud, maar hij sliep heerlijk onder zijn Koeka Teddy wiegdekentje. Is geen wol overigens.. Na een paar maanden zijn we overgegaan op een slaapzakje van de HEMA. Die 4 - seizoenen.
Zou niet teveel dekens kopen. Wij hadden veel lakentjes en dekens gekocht. Maar ons zoontje vind een deken/laken helemaal niks. En nu ligt er voor minimaal 200 euro aan dekentjes in de kast. Een voetenzak voor de maxicosi is het geld trouwens wel zeker waard. Wij deden deze ook in de reiswieg leggen als we gingen wandelen
Ik zou ook een wollen deken adviseren. Precies wat herboven gezegd wordt dat reguliert de warmte heel fijn. Er zijn heel veel mooie wolletjes te vinden. Kijk bijv eens bij Ziloen.nl. Hier heb ik mijn moeder overigens ook aan het breien gezet weer voor omslagdakentjes. Ben gek op wol voor de winters!
Het ligt echt enorm aan de kamer waar ze slaapt. Mijn zoontje zijn kamer is groot en in de winter moeilijk warm te krijgen (ondanks extra isolatie), dus in zo'n kamertje zou ik voor echt wollen dekentjes gaan. De kamer ernaast is juist meteen een broeikas als de verwarming beneden aangaat, dus daar zou een zomerslaapzakje en een enkel katoenen dekentje volstaan. Zelf ben ik gek op dekentjes, dus ik heb talloze wollen en katoenen. Op zich handig zodat je meteen kan aanpassen als het toch te warm (zweterig nekje) is of te koud. Vermijdt in ieder geval polyester aangezien dit slecht ademt en broeierig kan worden. Warm is goed, broeierig niet
Bedankt voor de reacties. Ik heb trouwens een tijdje geleden 3 mooie wiegdekens van Little Dutch overgekocht