KMA en dubbele blinde provocatie test

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sweetchocolate, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo dames,

Aangezien hier een aantal dames zijn met een kindje dat KMA heeft heb ik een vraagje.

Gister is ons zoontje, 5.5 maand, voor de tweede dagopname geweest van de dubbele provocatie test voor KMA. Op de eerste dagopname is geen reactie te zien/merken geweest.

Gister was aan het einde van de dagopname (rond 13:00 uur) wat rode vlekken in zijn gezicht en hals te zien. Niet schrikbarend veel. Het kon of een reactie zijn of de pukkels door de warmte. De pukkels zijn weg getrokken dus dat zal door de warmte zijn geweest (althans neem ik aan).

Hij was na afloop wel aan het huilen, veel. Maar niet krijssen zoals wij de eerste 3-3.5 maand hadden. Maar ja, raar he, met die hitte en geen slaap in het ziekenhuis. In de nacht heeft hij goed geslapen. Werd wel vanmorgen om 05:21 wakker. Niet huilen, gewoon kletsen. Zoals wel vaker:)

Vanmorgen wou hij ook niet echt slapen, maar viel uiteindelijk wel in slaap. Nu ligt hij heel vrolijk te zijn naast mij in de schommelstoel (staat op de grond natuurlijk).

Vanmorgen heeft hij ook een flinke luier gehad, stevig (ontlasting). Voordat wij deze voeding gebruiken, was het 2 weken iedere luier waterdun (ja, was echt water leek het wel. Of plas met een bruin kleurtje leek het op;)). Meestal tussendoor ook 2-3 keer. En enorm veel. Gemiddeld zo'n 6-7 keer per dag dat ik toch een heel nieuw setje schone kleding voor hem nodig had. Wasmachine draaide overuren in die periode. Vreselijk. Voor ons, maar vooral voor ons zoontje.

Hij gebruikt Nutrilon Pepti, al zo'n 2, 2.5 maanden. Maar ik merk dus eigenlijk niks van die testdag. Hij heeft geen hele rare dingen. Maar ja, dat huilen van gister kan ook zijn van de warmte, een sprong (hij is gerekend vanaf uitgerekende datum 23 en een halve week) Maar ja, zoals nu, nu is hij weer mega vrolijk. En nadat hij gister had geslapen ook. En vannacht had hij gewoon doorgeslapen. Plus zijn ontlasting is goed.

Mijn vraag aan jullie ervaren moeders: Wanneer kan ik ervan uit gaan dat het geen KMA is? Nu al? Of ben ik te snel met die gedachte? 4 juli is de belafspraak met de KA.

Alvast bedankt!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lastig. Wij moesten zelf provoceren en ik heb dat gedaan zonder mn man te vertellen. Daardoor zaten we niet op reacties te wachten. Op den duur vroeg hij zich af waarom ze, 's middags na 1e fles 1 schepje, 2e fles 2 schepjes 3e fles 3 schepjes standaard voeding, zo aan het huilen, overstrekken en krijsen was? Toen vroeg ik hem of het bekend voorkwam? Ja, dat deed ze eerst ook! Toen ik vertelde dat ze koemelk gehad had, begreep hij het meteen! Maar ik kan me voorstellen dat je het in die situaite niet weet... Wij twijfelen ook weleens of ze nou reageert op eten of een slechte dag heeft?

Hoe dan ook, stel jullie zouden denken geen KMA meer, en je gaat over op standaard, dan merk je het vanzelf!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    één dag is een beetje vroeg om conclusies te trekken, dat is het nare van dubbelblind provoceren in het ziekenhuis. Bij sommige kinderen merk je namelijk pas na ongeveer een week een reactie. Die hebben dan al een stempel 'geen allergie' gekregen, terwijl ze het wel hebben.

4. sweetchocolate

Nou, Dirksmama, daar ben ik enigssinds wel bang voor; Hij heeft zo lang die Pepti nu al. Die darmen moeten, denk ik, weer op gang komen zeg maar.

Suus, wel een goede manier om te testen geweest bij jullie. Hier weten wij dus echt niet wat er in heeft gezeten. En dat vind ik enigsinds wel heel erg vervelend.

Wat als de conclusie komt dat KA zegt dat het geen KMA is en wij dus overgaan op de standaard. En daarmee beginnen we waar wij mee geeindigd zijn? Kan ik dan alsnog een machtiging krijgen voor KMA? Heb nu tot begin augustus een machtiging dat ik Pepti mag halen voor onze zoon. Maar ja, wat als hij weer gaat reageren he?

Bedankt voor jullie reacties!

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier krijgen we over 3 weken een dubbelblinde provocatietest. Tot nu toe was de diagnose ernstige KMA. Maar op Neocate gaat het zelfs nog niet helemaal goed.
    Dus nu voor de zekerheid een dubbelblinde test. Hij zal 2 keer 2 hele dagen opgenomen worden en zowel de verpleegsters als wij moeten een dagboek bijhouden.

Ik zou in jouw geval nu uitgaan van geen KMA. Gewoon weer gaan mengen met standaard als je toestemming hebt. MAAR wel ogen en oren goed openhouden en bij klachten direct bellen.

6. sweetchocolate

Vica, bedankt. Oei, dat is heftig. Sterkte. Wat zijn de volgende stappen? Aangezien Neocate al sterk is.

Hier vandaag te horen gekregen dat op de eerste testdag, inmiddels 2 weken geleden, de koemelkeiwit in zat. En daar heeft hij niet op gereageert. Inmiddels de fles "nieuwe" voeding gegeven. Oude voeding was Pepti, niet zwaar dus. Volgens de Kinderarts was het geen enkel probleem als we in één keer overstappen op de "nieuwe" voeding. Mocht wel mengen, maar dat zou dan puur om de smaak zijn. Inmiddels 1 flesje op, zonder enige moeite/problemen. Dus de pepti gaat hier de deur uit. Weer een hoofdstuk afgesloten.

Deel Deze Pagina