Wanneer overstappen naar opvolgmelk?

Discussion in 'Flesvoeding' started by M84, May 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. M84

M84 Actief lid

Dec 7, 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochtertje is 5 1/2 maand en krijgt sinds een paar dagen een paar hapjes groente per dag. Volgende week wil ik ook wat fruit gaan proberen. Ze kreeg voorheen 5 flessen van 180/6, maar is nu aan het overstappen op 3 flessen van 180/6 en 1 van 210/7. Hoeveel ze per fles opdrinkt verschilt, maar afgelopen dagen heeft ze maar ongeveer 23 schepjes per etmaal gedronken. De behoefte aan de fles is dus duidelijk wat minder, al werd ze vannacht wel met honger wakker sinds lange tijd, het gevolg van overdag minder drinken.

Nu is mijn vraag, wanneer kan ik het beste de overstap naar opvolgmelk maken? Ze krijgt nu nutrilon HA, ik wil overstappen naar kruidvat standaard 2. Mijn gevoel is dat nu misschien een goed moment is omdat ze toch niet aan 1 ltr per etmaal komt, én opvolgmelk beter schijnt te vullen? Graag jullie advies hierin!

Groet,
    M84

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Ze mogen van opvolgmelk maar 800cc hebben dus 24schepjes.
    Als dat het geval is kan je probleem loos overstappen.
    Ons meisje heeft wat langer op 5 flessen gezeten van 180/6 waarbij wij met 6 en een halve maand pas overstapte.

Letwel op dat opvolgmelk wat meer vult zeker als je kindje de HA is gewend zal standaard ook zwaarder vallen.

Je kan het proberen, je kan ook evt. eerst overgaan op de standaard 1 da is het niet erg als ze snachts nog even om een flesje vraagt, en als ze dat gewend is naar standaard 2?

Share This Page