Mijn dochtertje van bijna 8 weken loopt vanaf dag 1 al te rotzooien met buikklachten en voedingen. ze kreeg eerst nutrilon standaard gemengt met nutrilon (half schepje) tegen het spigen hiervan raakte ze zo vreselijk verstopt dat ze echt vol zat met grootte harde klei ballen. na overleg cb overgestapt naar omneo en de nutriton weg. omneo kreeg ze beel honger van dus mengde we dat met een schepje standaard dot hebben we een tijdje zo gedaan het poepen ging 2x per week mooie volle luiers nu kreeg ons meisje ontzettend veel krampjes en huilde dagen achtereen krijsen hewoon cb raden aan weer terug op standaard te gaan. dat ging goed ook krijgt ze haar eerste en laatste fles altijd forte omdat ze altijd honger heeft en nooit verzadigt raakt. dit ging allemaal goed maar krampen bleven heel erg dus infacol erbij het ging beter maar nu weer heel slecht heb weer een baby die heel de dag huilt overduidelijk krampig is en niet kan poepen. nu zeggen mensen om ons heen dat het ook kan zijn dat de nutrilon niet lekker valt bij een baby en dat friso een goede oplossing kan bieden de comfort varriantnik weet nu echt niet meer waar ik goed aan doe. straks raakt ze weer zo verstopt van de jbpm ofzo wie o wie kan me helpen met goed advies
Hmm wat veel wisselingen al.. volgens mij moet je toch een dag of 10/14 een voeding aanzien voordat je wisselt. Al die wisselingen kunnen ook weer krampjes veroorzaken. Misschien eerst even rust voordat je weer wisselt? Wat kan helpen bij krampjes, en die horen er deels bij helaas, is babymassage. Misschien een beetje vreemde tip maar google eens op de "I love you" babymassage techniek. Bij iedere verschoning een minuutje de buik masseren en hij had me een luiers *respect*. Misschien heb je er wat aan, wellicht een andere tip dan waar je op zat te wachten maar baat het niet.. nou dat bedoel ik dus
Wij hebben altijd Friso gebruikt en inderdaad heel weinig last van krampjes, schoonzus daarin tegen nutrilon en heel veel last van krampjes. Kan dus inderdaad aan het merk liggen. Langzaam overgaan en de voeding mengen met elkaar en dan stap je zo over op friso. ik weet niet of je ook inflacol gebruikt, dat helpt ook goed tegen krampjes of fiets beweging maken met de beentjes! succes!
In korte tijd al behoorlijk wat van voeding gewisseld waar de darmen ook van slag door kunnen raken. Even een paar vraagjes: * Hoelang doet ze over een fles? * Hoeveel krijgt ze per fles? Je schrijft dat ze altijd honger heeft, en nooit verzadigd raakt. Ook schrijf je dat ze spuugt: * Ruikt ze zuur uit haar mond? * Ligt ze wel eens te herkauwen of veel slikken? * Spuugt ze met bogen, of zijn het mondjes? Klinkt namelijk reflux achtig. Is de ontlasting hard? Dan kun je ook kindicol van VSM gebruiken of 10 cc extra water in de fles. Pure JBPM (verkrijgbaar in een natuur winkel zoals bijv. de Tuinen) schijnen kinderen vaak wel goed op te reageren. JBPM reageert ieder kind weer anders op. De ene raakt er verstopt van, de andere gaat aan de dunne en een derde heeft nergens last van. Mijn ervaring met mijn dochter is dat ze van JBMP (als ik het zelf door de voeding heen deed) ook de neiging had om verstopt te raken. Hiervoor kreeg ze Kindicol druppeltjes van VSM. Met Friso comfort had ze hier geen last van (MITS goed bereid!).
Ik sluit me helemaal aan met gwenolyn. Ik zou comfort alleen nooit mengen met andere voeding, omdat ie anders bereid moet worden. Poeder moet je namelijk opkossen in gekookt/heet water, goed mengen en dan pas koud water erbij doen.
Ander poeder kun je ook beter aanmaken op de Comfortmanier, dus oplossen in water net van de kook en aanvullen met koud. Je moet dan voor het oplossen eerst de poeders even mengen. Maar om eerlijk te zijn, dit kind heeft al zoveel geklooi gehad qua voeding in z'n korte leven...de enige overstap die volgens mij nu nog zinnig kan zijn is naar dieetvoeding. Geef eerst eens wat je nu geeft een week of twee en ga dan pas verder, eerst echt even stoppen met klooien en je kind qua voeding wat rust geven. Massage is trouwens vaak echt super bij kramp. En kijk voor je weer gaat rotzooien met ander merk eerst eens naar hoe je kind drinkt. Stop de speen niet in de mond, maar aai met de speen tot ze toehapt. Laat haar zoveel mogelijk rechtopzittend drinken, fles horizontaal, niet verticaal. Zorg dat ze een minuut of twintig over een fles doet. Maak het poeder aan met de helft water dat net van de kook is en als het is opgelost doe er dan de andere helft koud bij. Hou je kind dichtbij je in een goede draagdoek (niet in zo'n babybjornbungelgeval!).