Schapenvacht vloerkleed op babykamer, bezwaren?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Esje87v, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames! Het lijkt mij echt heel erg leuk om een mooi vloerkleed van schapenvacht op de babykamer te leggen.
    Maar ik vraag me af of het misschien qua hygiene bezwaren heeft. Blijft er niet te veel stof in zitten misschien? Iemand een idee?

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Denk dat het wel kan hoor. Ik zat er gister toevallig ook naar te kijken voor bij onze dochter. Gewoon stofzuigen en zo nu en dan uitwassen en dan kn het prima denk ik:)

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Er zijn zelfs studies die aantonen dat schapenvacht gunstig is voor kleine baby's. Al zal jouw kleintje niet op het vloerkleed gaan slapen denk ik ;)

Slapen op dierenhuid vermindert kans op astma bij baby | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Baby's die slapen op dierenhuid hebben minder kans om op latere leeftijd astma te ontwikkelen, zo blijkt uit nieuw onderzoek.
    Als kinderen in de eerste drie maanden van hun leven slapen op dierenhuid, zoals een schapenvacht of dekens van paardenhaar, hebben ze op 6-jarige leeftijd 79 procent minder kans op astma.
    Waarschijnlijk bieden microben in dierenvachten kinderen bescherming tegen de longziekte.
    Dat hebben Duitse onderzoekers bekendgemaakt op een congres van de European Respiratory Society.

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik zou het schapenkleed inderdaad in de wieg / het ledikant leggen in plaats van op de vloer! :D Daar slapen ze heerlijk op en schijnt een hoop allergieën tegen te gaan (of in elk geval de kans erop te verminderen).

Deel Deze Pagina