wie ook laatste fles rond 18.00?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door juffie roos, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ons mannetje van ruim 5 en een halve maand krijgt sinds een paar dagen groente.
    Hierdoor is zijn een na laatste fles verschoven naar 18.00 (hiervoor was het 17.00-17.30)
    Nu krijgt hij ook nog om 21.00 een fles. Deze fles maken we iets kleiner (150+5).

Nu zou ik het liefst willen dat de fles van 18.00 naar 19.00 gaat. Maar dat lukt voorlopig nog niet (misschien als hij een heel potje groente eet en fruit, maar dat is nu nog niet zo)

De laatste fles zit al een tijdje om 21.00 en dat gaat prima; hij slaapt dan door tot ongeveer 7.00.
    Nu zou ik het liefst deze fles laten vervallen, omdat ik merk dat hij het liefst niet wakker gemaakt wordt (ligt nl om 19.00 dan in bed)
    Ben alleen zo bang, dat 18.00 zo vroeg is voor de laatste fles en dat hij dan eerder wakker wordt 's ochtends....

Zijn er meer mensen die de laatste fles rond 18.00 geven en waarbij de kleine dan doorslaapt tot de volgende ochtend?

Ik kan ook nog even doorgaan met een fles om 21.00 geven tot hij dus volledig groente en fruit eet (hele potjes). Vind het ook jammer als ik hem naar 22.00 moet verschuiven omdat er dan meer tijd tussen zit.

2. alien

alien Niet meer actief

Hoi,

Ik kan je helaas niet helpen want zit met een soort gelijk probleem1

Lees even mee dus!

3. alien

alien Niet meer actief

Valt niet echt veel mee te lezen;)

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    nee inderdaad, zal niemand rond die tijd de laatste fles geven?

5. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Mijn mannetje is iets ouder (bijna 9 mnd), maar hij krijgt al een tijdje rond 6u zijn laatste fles. Eerst maakten we hem nog wakker voor een fles voordat wij zelf gingen slapen (rond een uur of 11), maar op aanraden van het cb zijn we daarmee gestopt. De eerste nacht werd hij 's ochtends om 5 uur hongerig wakker, de nacht erna al later en na een week sliep hij alweer gewoon door tot een uur of 8.

6. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Voor Finn was rond 18uur de fles geven te vroeg. Ik schoof daarom alles een beetje op. sóchtends wachte ik totdat hij goed wakker was en gaf dan zolaat mogelijk de fles, waardoor ook het fruit, groente en de rest van flessen opschoven.

Bij osn was het vaak:
    8.00 fles
    10.00 fruit
    12.00 fles
    16.00 fles
    17.30 groente
    20.00 fles

Hopelijk heb je hier wat aan...

7. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18

Dat is hier bijna niet te doen; als hij eens een keer om 11.00 de 2e fles krijgt, dan komt hij uiteindelijk toch weer rond 18.00 voor de 4e fles...Maar misschien dat sl hij goed fruit en groente eet, het wel opschuift??
    En klopt het dat de vervolgmelk wat meer verzadigt?
    Hij drinkt nu HA, straks wil ik daarmee doorgaan...

8. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter krijgt elke dag de laatste fles om 17.30 uur en slaapt vervolgens van ongeveer 18 uur tot 7 uur de volgende ochtend.
    Ze slaapt de hele nacht lekker door.
    Ze vraagt overdag alle flesvoeding en die geef ik dus ook gewoon.(Het CB had dit ook geadviseerd)
    In de laatste fles voeg ik rijstebloem toe.

9. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Mijn dochter heeft het heel lang gedaan.

Eerste fles om 06.00 en de laatste om 18.00 uur. Langer opblijven hield ze echt niet vol en wakker maken voor de fles vond ze alles behalve leuk.

Toen werd ze een keer om 07.00 uur wakker dus eindigde we ook om 19.00 uur, nu varieert het tussen 07.00 en 08.00 uur.

Deel Deze Pagina