dun drinken geven aan baby

Discussion in 'Voeding' started by kwebbel86, Apr 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Omdat mijn dochter vrij snel transpireert mogen we van het CB tussendoor wat thee aanbieden, zoals rooibosthee, e.d.) Maar mijn dochter heeft maagzuur (gehad), en gewone standaard voeding gaat te snel voor haar met als gevolg dat ze hongersignalen geeft maar eigenlijk dus gewoon maagzuur heeft of te snel gedronken.

Kan ik dan wel gewoon tussendoor wat thee geven? Gewoon onverdikt? Ben benieuwd hoe andere moeders dit doen :)

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Mwah, geen ervaring maar dan gaat ze zich natuurlijk verslikken.. je geeft FV? Kan daar niet meer water bij voor de dorst?

3. kwebbel86

daar kan ook water bij!

4. 2jees

2jees Niet meer actief

5. kwebbel86

Ik ben benieuwd hoe je thee kan verdikken, het lijkt mij niet dat je nooit geen dun drinken kan geven.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik zou nu helemaal nog niet beginnen met thee etc.

Verder zou ik ander drinken als melk niet uit een fles doen maar uit een rietjes of tuitbeker.

Reflux word minder ik neem aan dat ze ook medicijnen heeft voor het maagzuur?

Extra vocht kun je trouwens ook halen uit groente en fruit dat lijk me dan een betere optie omdat het al dikke ris

7. kwebbel86

Ja, ik ben wel aan het afbouwen omdat het supergoed gaat, standaard voeding gaat echter nog steeds te snel (zelfs met volledige medicatie) maar ik neem toch aan dat het op een gegeven moment wel kan, gewoon drinken?

aangezien ze transpireert stelde het cb voor dat ik mocht beginnen met bijv. rooibosthee of water, e.d dus vandaar ook mijn vraag.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een baby van deze leeftijd met dorst kun je het beste meer water in de fles aanbieden of inderdaad fruit. Nu al ander vocht aanbieden naast de melk is nergens voor nodig, en het zou kunnen dat ze daardoor haar flessen minder goed drinkt. Dat is iets dat je niet wil op deze leeftijd.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Is gewoon proberen of ze het verdraagd.

Ik heb trouwens ook 2 zwetertjes maar nooit het advies gehad eigenlijk.

Ik zou eerder dan fruit geven voor het vocht

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Meer water in de fles!

Ander drinken is met 5 mnd niet nodig.

Als de mussen van het dak vallen zou je water kunnen geven.

11. kwebbel86

met 6 maanden dan aanbieden?

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou kijk, als het ECHT heel warm is kan je best gewoon water aanbieden, maar drinken zorgt voor een vol gevoel en verstoort hongersignalen.
    Je kindje moet wel het benodigde aantal cc's melk krijgen.
    Vanaf 6 maanden een slok water of thee is ok.

13. kwebbel86

ze komt nu zowieso voor 4x180cc en dat moet wel zo blijven natuurlijk. Tot nu toe geen probleem, ik denk dat ik het dan pas vanaf 6 maanden ga proberen dan.

14. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Ik gaf (en geef) mijn dochter altijd na het eten een paar slokjes water uit een gewoon bekertje. Er komt altijd iets uit, maar gaat ook altijd iets naar binnen :). Water wil ze bij mij niet uit een flesje drinken, uit een bekertje (die ik vasthoud natuurlijk) vindt ze het fantastisch!

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij reflux moet je er rekening mee houden dat je, als je de kunstvoeding al indikt, al het andere, of het nou water of groente of fruit is, soms ook zult moeten indikken. En dt kan ook gewoon, je kunt jbpm ook aan water of maaltijden toevoegen.

Ik moet zeggen, ik vind dat je CB je een vreemd advies gegeven heeft. Een kind dat meer transpireert plast doorgaans wat minder, dat houdt zich wel in balans hoor. Kijk, als je nou te kampen zou hebben met temperaturen over de 30 graden, dan is extra vocht (soms) nodig. Maar volgens mij is het in Nederland nu eerder nog winter dan dat het al lente is, dus qua temperatuur is het niet nodig. En als je extra water geeft, dan via de fles, per fles mag je 15-20cc extra water toevoegen.

Was je zelf over dat transpireren begonnen, of drijft ze zo ontzettend an het zweet dat het al opvalt bij een kort CB bezoekje?

Als ze echt zichzelf kletsnat zweet, zo erg dat je haar regelmatig moet verschonen, dan is het CB-advies zelfs gevaarlijk. Bij extreem zweten hoor je naar een kinderarts te gaan om te kijken wat er aan de hand is, het kan zijn dat de organen het vocht niet goed kunnen verwerken waardoor het extreem uitgezweet wordt. In zo'n geval maakt extra water het alleen maar erger.
    Als het gewoon 'meer zweten dan je zelf doet' is, dan is er niets aan de hand, en dan is extra water gewoon onzin. Kinderen zweten veel meer dan volwassenen, hun oppervlakte t.o.v. hun inhoud is veel groter als bij een volwassene.

16. kwebbel86

Ik was er zelf niet over begonnen, ze had klamme voeten vandaar dat ze het zei. Ik was daarmee benieuwd hoe thee aan te bieden ivm de verborgen reflux en eventueel te verdikken.

17. kwebbel86

ik dacht zelf aan nutriton maar daar heeft ze eerder obstipatie van gehad dus dat is ook niet handig.

Share This Page