Verschil Olvarit Fruitpotjes en Olvarit Frutapura

Discussie in 'Voeding' gestart door Divi, 27 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Ha meiden,

Weten jullie het verschil misschien tussen de Fruitpotjes van Olvarit en Frutapura van Olvarit?
    Onze dochter vind fruit nog niet zo lekker, behalve het potje met gemengde fruit met banaan, sinaasappel, peer, druif.

Nu zag ik in de supermarkt ook Olvarit Frutapura.
    Een potje Olvarit is 125 gr. Olvarit Frutapura is 100 gr en is gelijk aan 1 stuk fruit....

Kan ik deze ook geven aan mijn dochtertje om te proberen of ze deze wel lekker vind?

Dank jullie wel.

Liefs Divi

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    waarom zou je het niet kunnen geven.
    alleen ja vind ze het niet lekker zit je nog wel met de overige kuipjes of je zou het zelf op kunnen eten.
    of bij haar op brood doen als ze eenmaal aan brood begint, je kan ze dacht ik vrij lang bewaren.

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Weet je wat mij altijd verbaasd, Het is gelijk aan 1 stuk fruit, maar probeer zelf eens zo'n potje met vruchtenmoes te vullen, dan gaan er in een Olvaritpotje wel 3 stuks fruit :)

4. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik geef ze allebei weleens. Frutapura is glad zonder stukjes. En in de potjes olvarit (vanaf 6 maanden) zitten er kleine stukjes in. Verder is er volgens mij niet veel verschil. De hoeveelheid en de smaakjes verschillen.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De frutapura lijkt wat meer op appelmoes qua structuur, terwijl de potjes echt glad zijn. Jelle vind het nog steeds heerlijk... Ik heb van de week wel gekeken naar goedkopere versies, maar daar zit meteen weer een berg suiker in. Die waren trouwens maar 0.99 cent per 4 ipv ruim 2 euro...

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    liga door de frutapura doen kan ook word het wat steviger van.

7. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Dank jullie wel voor jullie antwoorden meiden.

Ik had ook nog ff naar Nutricia een mailtje gestuurd.

Dit kreeg ik als antwoord:

"Beste Divi,

Hartelijk dank voor je reactie via onze website. Hierin vraag je of je dochter van 5 maanden Olvarit Frutapura mag eten in plaats van een Olvarit Fruithapje. Je dochter mag gerust Olvarit Frutapura eten! Dit is ook 100% puur fruit en bevat net zoveel voedingsstoffen als Olvarit Fruit in een potje"

Deel Deze Pagina