Hoi dames, misschien dat iemand mij hier kan helpen... Heeft iemand van jullie ervaring met de maten van de boxpakjes van Imps & Elfs? Ik twijfel tussen maatje 50 en 56. Ons kindje schatten ze klein in. Ik vind maatjes zoveel verschillen per merk (H&M valt bv groot!) Het gaat over dit boxpakje met klavertjes.
Imps valt heel klein, ik zou zeker voor 56 maar liever 62 gaan anders zijn ze er met 2 weken uit. Zonde want t is best duur.
Ik zou voor 56 of 62 gaan. Het eerste pakje van mijn zoon was ook van imps & elfs. Dit was 56 en paste prima (3600 gram, niet heel klein, maar ook geen reus dus). Ik had een jasje voor hem van imps & elfs, in 62. Die was al direct aan de kleine kant. Heel erg balen.
Imps & Elfs valt, zoals de anderen ook al zeggen, echt klein. Ik zou dus voor een maat 62 gaan. Onesies kun je altijd beter een maat groter dan de gebruikelijke maat nemen, omdat het anders heel snel te strak gaat zitten.
Imps and elfs viel bij mijn dochter overigens helemaal niet zo klein... Is er zoveel veranderd in die paar jaar? Ik had voor haar een broekje plus truitje in maat 56, en die heeft ze aangehad van 1 maand tot 3 maand, zo ongeveer... (Nou was ze ook maar 5.5pond, maar wel gewoon 50cm, bij de geboorte). Het broekje heb ik deze week week overigens weer gewassen en in de kast gelegd voor haar broertje en die zag er op het oog niet kleiner uit dan de andere maat 56 broekjes... Misschien gewoon 56 doen, en dan wel binnen bereik houden zodat je het meteen na de geboorte kan aantrekken wanneer je kindje meteen erin past? Of maat 62, ja, dat past altijd. Zelf heb ik overigens nog niks in maat 62, anders dan restantjes van dochter, maar mijn dochter kon die ook pas vanaf een maand of 2.5 a 3 aan?
Ik had voor zoon een supermooi pakje gekregen van imps en elfs in mt 62, hij heeft het maar 2/3 keer aangehad, het was echt klein! Hij was wel 4480 bij de geboorte, maar hij was 53 cm... Nu ligt het gewassen en gestreken klaar, als het een jongetje word krijgt hij het gelijk aan denk ik Zonde om weer weg te leggen...
Bedankt voor de reacties! Ik heb het pakje in maat 56 besteld. Beter iets te groot dan te klein. Ik heb al eerder een truitje in maat 50 gekocht van Imps & Elfs, ben er helemaal verliefd op (little monkey truitje) Hopelijk kan ons kindje die dan nog wel aan na zijn geboorte. Aangezien het merkje vrij klein schijnt te vallen.
Ik vind imps&elfs ook eigenlijk helemaal niet zo ontzettend klein vallen. Wel hele fijne rekbare stofjes dus de meeste van die pakjes kunnen best lang mee. Eerste pakje van dochter was ook imps&elfs, maat 50, en dat heeft ze de eerste maand gepast. Toen was ze heel gemiddeld qua lengte en gewicht.
Ik heb toevallig van de week met maat 50 in mijn handen gestaan, en het was net een poppenpakje Ik heb maat 62 meegenomen, mijn oudste zoontje was 9 pond bij de geboorte haha
Ik heb dat boxpakje in mt 62 en mijn zoontje van 8 weken past hem sinds 2 weken. Dus 56 lijkt mij een goede keus!