Tips tegen keelpijn baby 10 maanden

Discussie in 'Verzorging' gestart door sweetchocolate, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Misschien dat hier iemand het weet.

Mijn zoon van 10 maanden heeft keelpijn is gister vastgestelt. Als ik al met een beker kom slaat hij dit uit mijn handen. Ik geef nu al het drinken uit de zuigfles, op advies van de verpleegkundige uit het ziekenhuis (zoon lag afgelopen week in het ziekenhuis vanwege het rs virus).

Gister heeft hij nadat wij terug zijn gekomen uit het ziekenhuis halve soepstengel, geprakte banaan met water erdoor en 165cc gewone melk. 'S avonds bordje aardappelen met doperwten en een nestle toetje (yoghurt lijkt mij zuur met keelpijn).

Vanmorgen at hij met moeite 100cc pap (veel afleiden met speelgoed) en dronk met moeite 50cc opvolgmelk. Toch netjes. Maar ik merk dat hij nog veel pijn aan zijn keel heeft. De kinderarts wimpelt het af met "geef maar een zetpil van 240mcg 3 maal daags en het probleem is opgelost". Goed, keelpijn is een virus daar kan weinig aan gedaan worden. Maar toch wel IETS?! Zetpil werkt niet bij keelpijn, althans niet bij mijn zoon.

Heeft iemand tips om die pijn te verlichten?

Alvast bedankt!

2. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik keelpijn heb vind ik iets kouds altijd erg fijn..

Voor mijn zoon heb ik wel eens fruithap ingevroren en als een ijsje op een stokje gegeven toen hij keelpijn had.. hij smulde ervan.. Op die manier heeft hij en voeding binnen en het verzacht wat... Je kan die ijsjes ook van melk of water/sap maken...

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Veel op dingen laten zuigen, en het liefst zo koud mogelijk drinken geven of waterijs. Kou verdoofd namelijk de keel waardoor je zoontje minder last van pijn heeft.

Deel Deze Pagina