Verschil overtocht Stenaline en Colorline

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tuc, 5 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hoop ook snel vergelijkingsmateriaal te hebben. Duurt lang zo.

Linda86 vindt dit leuk.
  2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja balen he, elke keer wordt de datum verzet. Eerst stond er november, toen 1 december en nu al 20 december ofzo. Maargoed, we kunnen sowieso pas in januari boeken, omdat we nog niet weten wanneer we vakantie hebben.

tuc vindt dit leuk.
  3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zie nu net dat er bij Buro Scanbrit ook prijzen bekend zijn, maar daar word ik nog niet echt vrolijk van :|

4. tuc

tuc Niet meer actief

Oei, zal daar eens spieken.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Succes :p

Ik klikte net bij ANWB door bij die reis, eerst stond er 634 pp en ineens veranderde het in 806 pp :(, denk niet dat mijn man dat een goed idee vindt :rolleyes:

tuc vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja 806, dat heb ik gezien. Omdat het hoogseizoen is veranderd de prijs. Mijn man vindt het ook heel veel geld, maar ik heb het er wel voor over.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja ik op zich ook wel, maar ik vind het verschil met een paar jaar geleden wel groot. Toen waren wij 2 weken naar Zweden / Noorwegen voor 1800 euro en daar zat toen al een bezoek aan Orsa Björnpark (met 4p), een klimpark en 2x ontbijtbuffet op de boot bij.

tuc vindt dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Ja Zweden in een notendop was 1500 voor 4.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga zelf een route uitstippelen en bij booking.com kijken hoe duur alles is, kijken waar we dan op uitkomen. Dan kan je zelf alles kiezen. Moet me alleen verdiepen in Denemarken en Zweden, wat leuk is om te doen :)

10. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hebben hem geboekt hoor:D:D
    Vergeleken met onze eerste reis: Zweden in een Notendop. Kostte destijds 1500 voor 4. Nu ongeveer 650 p.p.
    Deze reis was 806, maar bij boeken kwam er ineens 150 euro korting, dus kwam uiteindelijk op 768 p.p.
    Dat verschil is niet veel.

Dus een heel goed vooruitzicht!

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow wat een heerlijk vooruitzicht!!
    Bij ons maakt ie ook nog steeds kans hoor, moet alleen even afwachten wanneer we vakantie kunnen nemen. En we twijfelen nog een beetje over een vakantie met mijn zusje en haar gezin, maar die willen niet naar Scandinavië :(.

tuc vindt dit leuk.
  12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wij zijn in 2019 met de Colorline van Kiel naar Oslo gegaan. Ik vond het ideaal. Mooie boot en genoeg te doen. Wij gingen met onze 3 kinderen en die keken hun ogen uit. Volgende ochtend om 10 uur kom je aan in Oslo:thumup:

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.483
    113
    @tuc Wij zijn afgelopen week met de boot van kiel naar oslo gevaren. We waren vroeg weggegaan. Maar hebben helemaal geen file of vertraging gehad dus we waren er met 5,5 uur rijden vanaf utrecht. We hebben in kiel even in het winkelcentrum gekeken. Dat kon gewoon, de auto alvast in de rij bij de boot neergezet. En we moesten voor 12 u weer bij de auto terug zijn. Inladen duurde wel lang. Waren pas om 13.15 aan boord. wel een groot schip. Vanalles te zien en te doen. Cafe, restaurants, gamehal, lounge met mooi uitzicht. Wij hebben nog gezwommen. Wij hebben natuurlijk veel binnen gezeten, want donker en koud op dek. Maar als het zomer is kun je op dek wel mooi kijken. het was een leuke ervaring. We zijn ook niet misselijk geworden. Ondanks dat we wel wat deining hadden vooral een stuk ten noorden van goteborg en denemarken. Daar heb je wat meer open zee.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie. Klinkt goed!

15. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek van @tuc heropend.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Heeft er iemand wel eens overnacht op de route naar Kiel. Ik zoek tips iig voorbij Bremen, richting Hamburg of daar in de buurt.

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij rijden hem altijd in 1 keer, is ruim 600 km voor ons.

Maar ik zou gewoon op booking.com zoeken. Zo hebben wij hem nu een paar keer voor de wintersport geboekt. Daar kun je zoeken op kaart en dan in de buurt van de autobahn zoeken.

Verder zou ik niet te vroeg bij de boot zijn, want het boarden staat pas na 13.00 en die parkeerplaats ben je snel zat. Zeker als je een overnachting doet, hoef je ook minder speling in te bouwen.

18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben het in het verleden ook in 1x gereden. Maar … deze herfstvakantie reden we naar de veerboot in Puttgarden en hadden we gewoon 4 uur dikke file! Gelukkig konden we gewoon op de eerstvolgende boot mee, want die vaart heel vaak. Maar ik snap op zich wel als je bij jouw overtocht het zekere voor het onzekere wilt nemen met een overnachting. Ik zou ook gewoon op booking.com iets zoeken op de kaart wat in de buurt ligt en betaalbaar is.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Voor ons ruim 600, en voor de boot van 19.00 uur was dat prima, maar nu stond er dat we er 12.00 uur moesten zijn. Dat vind ik te krap als we 6 uur moeten rijden en het risico op oponthoud bij Bremen en Hamburg.

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Vorig jaar was de elbetunnel dicht en zijn we 4 uur vertrokken en voor 12en al bij de boot en dan sta je eerst te wachten tot de incheck open is en daarna tot je aan boord mag.
    Terug hadden we een overnachting in Oslo en toen waren we half 1 bij de boot en moesten we ook nog wachten.

Volgens mij sluit de incheck pas om 13.15/13.30. Dus dan heb je wel meer tijd.

Deel Deze Pagina