"Spelen is veel leuker dan slapen!"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cs1986, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cs1986

cs1986 Actief lid

7 mrt 2013
    117
    4
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 10 maanden is gewend om met een deken en slaapzak slapen. Als pasgeboren baby sliep hij ook in eEn puckababy. Nu lijkt het me praktischer, met oog op de warmere temperaturen, dat hij zonder deken gaat slapen. Dus ik dacht: dekentje eruit en slaap lekker! Nu ligt mijn zoontje gemiddeld drie kwartier te spelen in bed (rollen, kruipen etc.), waardoor hij pas heel laat in de middag in slaap valt en rond zessen pas wakker wordt... Het lijkt wel alsof hij die strakke deken nodig heeft om stil te blijven liggen. Ik denk dat het misschien een kwestie van wennen is, iemand ervaringen? Zal ik het een paar dagen aankijken. Of heeft iemand andere tips?

2. Monique1805

18 okt 2013
    21
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde probleem als bij jou. Mijn zoontje slaapt ook altijd in een slaapzak met een deken over hem heen, zonder deken blijft hij ook niet liggen.ik doe nu een dunne laken over hem heen en stop die bij de zijkanten in. Bij ons werkt dat het beste.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Ligt hij al in een zomerslaapzak?
    Anders zou ik dat doen met een laken erover, die kun je wel strak instoppen.
    En anders minder kleren aan en een laken.

4. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Zl hier slaapt hier ook in een (winter)slaapzak, heeft ook nog een lakentje en een deken, maar gaat nog zijn hele bed door..
    Hebben het geprobeerd met zomerslaapzak, met deken, zonder deken, maar niks helpt. Als hij al slaapt, is het vaak bovenaan in zijn bedje waar hij na het spelen en staan in slaap valt...

Ik denk dat het gewoon wennen is. Misschien vind hij het nog te 'koud' zonder deken?

Deel Deze Pagina