verschil Puckababy en bakerzak

Discussie in 'Verzorging' gestart door mama van ruben, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er eigenlijk verschil tussen de Puckababy en de bakerzak? Ik gebruik nu de pucka-piep en heb van een moeder van school een bakerzak 3-6 maanden te leen. Dochterlief begint de piep namelijk te ontgroeien. Ik zie weinig verschil tussen de beschrijving van de pucka mini en de bakerzak, is die er eigenlijk wel?

2. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    het enige verschil is dus inderdaad dat de pucka-mini voor 3-6 maanden groter is als de pucka-piep!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat bedoel je met bakerzak?

4. mama van ruben

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ook zo'n slaapzak zonder armsgaten tegen onrustig slapen, merk Bakerzak. Zelfs het lettertype en de plaatjes op de beschrijving zijn hetzelfde als bij de Puckababy, vandaar mijn vraag.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het merk Bakerzak ken ik niet. Heb je daar een linkje van?

De Puckababy (heet nu "The Original") is eigenlijk geen echt inbakersysteem. Ze noemen het zelf een: "bakerslaapzakje, niet strak". Een echt inbakersysteem is juist wel strak, dat is de bedoeling ervan!

Met een Puckababy kan het kindje niet maaien met zijn armpjes, dat is prima voor tevreden rustige kindjes, maar die wel zichzelf wakker maaien. ER is nog wel enige bewegingsvrijheid van de armen.

Een inbakersysteem als de Snug 'n Tug of de Pacco-doek, daarbij zitten de armpjes strak naast het lichaam en de stof strak om de baby heen.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Misschien net onder een andere naam. Maar als het de grotere variant is van de puckababy dan is het hetzelfde principe. Die heeft alweer wat meer bewegingsvrijheid.
    Hier vanaf 2 weken de puckababy gebruikt tot ong. 3,5 maand, toen over in gewone slaapzak.

7. mama van ruben

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben er uit, is waarschijnlijk de oude naam van het merk.
    Denk erover ons dametje eerst maar eens over te doen in de grotere puck/bakerzak want die armpjes maaien nog alle kanten op. In de grotere maat heeft ze al iets meer ruimte en ze zit nu al bijna met haar voetjes onder in de kleine zak. De slaapzakjes van de oudste kwam ik tegen toen ik zakken oude kleertjes aan het sorteren was, die maar even aan de kant gelegd voor over een paar maanden

Deel Deze Pagina