Wat is het verschil tussen een hele dure kinderwagen en een iets minder dure?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dday, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal,
    Wie kan er mij vertellen wat het verschil is tussen een hele dure kinderwagen bijv de Bugaboo Cameleon & een minder dure kinderwagen bijv 1 van X Adventure? Zit het verschil gewoon in de merken? Of zit er echt een groot verschil in kwaliteit? :(

Thanks!

Groeten Dday

2. Dromer

Dromer Actief lid

29 mei 2010
    152
    0
    0
    administratief medewerker
    Ben ik ook benieuwd naar. Wij zijn uiteindelijk voor een Kidz River gegaan. Eigen merk van Babypark. Kwaliteit lijkt prima van deze wagen.

3. girl21

girl21 Niet meer actief

ik heb geen ervaring met de dure, maar wij hadden een cruiser, ook nog 2e hands, maar die beviel prima! (komt geloof ik bij de leenbakker of blokker weg...)

4. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Wij hebben een tweedehands Quinny Speedi SX en vinden hem, tot nu toe wat we hebben uitgeprobeerd, prima rijden.
    Een Bugaboo of Stokke vonden wij écht te duur, Quinny viel net binnen ons budget. :)

Er zal misschien wat verschil in kwaliteit inzitten, maar ik heb het idee dat het weinig scheelt hoor.
    Hangt er waarschijnlijk ook wel vanaf hoeveel je de wagen gebruikt en of je er lange stukken mee loopt.
    Heb met heel veel babyspullen het gevoel dat je vooral voor het merk betaalt.
    En tja ze kunnen het ervoor vragen, want mensen kopen het toch wel.

5. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn voor de STOKKE gegaan. Da's een hele dure... Onze ervaring was dat dit frame ook echt het stevigste van alle frames was en tegelijk heel licht en wendbaar. Ook is het de enige kinderwagen met een verstelbare reiswieg en kinderzitje (in hoogte). Prijsverschil zit toch vaak in kwaliteit.

6. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames!

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij gaan voor de Maxi-Cosi Mura 4. Deze valt ook in het duurdere segment, maar daarmee heb je dan ook een hele degelijke wagen. Fatsoenlijk stevig frame, fatsoenlijk zitstoeltje en bijv. geen plastic remmen zoals bij Mutsy. Wij hebben voor iets duurder gekozen omdat we er waarschijnlijk toch een hele tijd mee gaan doen, en hij straks bij een tweede ook nog goed te gebruiken is. Daarnaast ook gekeken naar gebruiksgemak. Wielen makkelijk te demonteren, makkelijk in te klappen, klein opvouwbaar, geschikt voor op verschillende terreintypen etc.

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nou wij hebben de x-adventure en vind hem steviger dan de mutsy transporter..
    wij liepen in de babydump achter beide aan en de mutsy rammelde van alle kanten..
    denk dat het puur alleen de naam is wat verschil maakt..

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hier de bugaboo nu 4 jr intensief in gebruik. en hij is nog steeds perfect! 3de kindje ligt er nu sinds kort in.

ik weet niet of dat met een andere wagen ook had gekund. maar ben zelf enorm blij met mijn "dure" wagen en vond het m dubbel en dwars waard. k loop ook heel veel dus hij is echt veel gebruikt.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hadden een bugaboo cameleon en die beviel super. Hij reed heerlijk en was heerlijk in gebruik. Het kostte wel een hoop geld maar heeft met al het gemak een hoop goed gemaakt. Voor onze dochter hadden we een quinny buzz maar die was echt niet te vergelijken met de bugaboo dus ja....heb er geen spijt van gehad. Dure wagens zijn ook nog aardig waardevast, je kunt hem na gebruik altijd weer verkopen via bijv mp en dan is uiteindelijk je wagen goedkoper geweest als dat je meteen een goedkope gekocht hebt die daarna niks meer opleverd. Ik heb bijv. 700 euro betaald voor onze nieuwe cameleon en er 500 voor teruggekregen. 2 jaar super plezier voor 200 euro...

11. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Wij hebben een adventure en ik ben er super tevreden over. Goed wendbaar en soepel...zelfs tijdens de hoge sneeuw hier in het zuiden.

12. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik heb een Bugaboo en wil geen andere meer. Mijn nichtje heeft een Adventure en die vind ik helemaal niet fijn. Maar of dat nou aan de prijs ligt, dat geloof ik niet. Dat ligt gewoon aan je wensen, aan de manier waarop je je wagen gebruikt en dat soort dingen denk ik.

13. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben voor een ouderwetse (gerestaureerde) wagen gegaan. Je moet voor jezelf gewoon op een rijtje hebben wat je belangrijk vind, ik kwam er achter dat ik dan in mijn geval op een retro-wagen uitkwam, en vind het er nog leuk uitzien ook. Qua prijs maakt het trouwens niet uit, ik heb een die helemaal is opgeknapt, nieuwe riempjes eronder etc. dus niet eentje die nog bij een oude buurvrouw van zolder komt.

Als ik een moderne wagen had gekocht was ik denk ik voor een Mura gegaan met 4 wielen. Ik denk dat het prijsverschil in de wagens 'm vooral zit in de functies (in hoogte verstelbare zitten etc.), is het een combiwagen en toch ook het merk.

Wat ik vooral belangrijk vond was de vering en of de wagenbak groot genoeg was zodat ze daar lekker lang in kunnen liggen, in ieder geval lang genoeg tot ze zelfstandig kunnen zitten :)

14. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb de Mura 4 en deze bevalt super. De wagen valt wel in het duurdere segment en hij is ook lekker degelijk met grote bak. Er zit heus wel verschil in kwaliteit tussen de dure en goedkopere wagens, maar je betaald ook een stuk merk/design en naam.

Uiteindelijk hebben wij onze keuze bepaald aan de hand van onze wensen m.b.t. opvouwen, ruime bak en handig in gebruik. En geen moment spijt gehad, mannetje past nog steeds in wagenbak met zijn 74 cm. Bij veel wagens gaat dat al niet meer.

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wij hebben gekozen voor de Stokke. 1 van de duurdere bij mijn weten. Ik denk dat het best een deel naam en design is maar ook zeker kwaliteit en functionaliteit. Echt ieder dingetje wat er op zit is super afgewerkt, hij is met 1 hand in te klappen en super licht/wendbaar. Ik vroeg bij de babydump ook nog wat nou het verschil in kwaliteit was en toen gaf de verkoper aan dat ze 4/10 queenies terug zienn en stokkes minder dan 1/10. Maar goed, als je dan net die ene bent is het nog balen ;).
    Overigens staan de '10 modellen nog voor 500/600 euro op marktplaats dus als wij hem straks hopelijk met veel plezier gebruikt hebben dan kan hij wellicht nog iemand anders blij maken voor een heel rieel bedrag! :)

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het verschil zit hem vooral in het gebruik van materialen en technisch onderzoek om de beste wagen te fabriceren. En een hele goede PR doet ook wonderen. ik bedoel iedereen denkt bij maxi cosi aan het 0 tot 9mnd autostoeltje terwijl het niets anders is dan een merknaam. Bugaboo kent ook bijna iedereen aangezien zo'n beetje heel sterrenland met een bugaboo loopt. Vaak onbewust is dit ook een hele goede reclame want ja als hun daar mee rijden dan moet het wel goed zijn.

17. Storm

Storm Niet meer actief

Ik denk dat met name de prijs een heel groot verschil is.

Wij hebben de X-adventure (ook nog tweedehands) die bevalt echt super! Het enige nadeeltje is dat de wagen groot blijft bij inklappen, maar verder echt ideaal. Met luchtbanden, met 1 vingertje te sturen, kinderwagenbak is vrij ruim, duwstang in hoogte verstelbaar.
    Moet wel zeggen dat ze twee huizen verder van hier een kinderwagen hebben dat een kopie van de onze zou kunnen zijn, alleen ziet die er een stuk minder solide uit. Veel dunner frame e.d. (heb ook geen idee welk merk). Maar als ik onze wagen naast een Quinny of Mutsy zie geloof ik niet dat er een verschil in kwaliteit is.
    En of de Stokke zoveel beter is dan de bekende dan wel onbekende merken, ik vraag het me af...
    Kijk bij aanschaf vooral naar wat je zelf wil. Jij moet erachter lopen en veel belangrijker nog, jij moet hem betalen!

18. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik denk dat het er ook mee te maken heeft of je hem voor 1 kindje of misschien wel meerderen gaat gebruiken. Mocht je in de toekomst voor een tweede en misschien derde willen gaan, wil je misschien wel wat meer betalen voor een kinderwagen, het gaat dan natuurlijk voornamelijk erom of de wagen solide genoeg is en blijft, en een langere levensduur heeft. Ik denk dat in die dingen ook het prijsverschil zit.
    Omdat dit ons eerste, en tegelijk ook ons laatste kindje samen is (we lopen tegen de 40 ;)) wilden we echt geen kapitaal uitgeven aan een kinderwagen en hebben een 3-in-1 Quinny overgenomen van kennissen van 1,5 oud. Hoe hij uiteindelijk zal bevallen moeten we nog achterkomen, maar ik weet wel dat het een lekkere licht rijdende en gemakkelijke wagen is die er niet al te high-tech uitziet, haha! (Want dat wilden we niet).

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het is ook wat je zelf in een wagen wil denk ik.

Wij hadden in het begin een Quinny maar ik vond het geen fijne wagen. Toen we over gingen op de wandelwageninzet hebben we een nieuwe gekocht, de MC Mura. Dit vind ik een geweldige wagen.
    Maar die hoeft niet iedereen fijn te vinden, en ik wilde er eentje die ook goed door het bos bijv rijd ivm de hond. Maar zo heeft ieder andere eisen.

Een slechte wandelwagen zal er niet te koop zijn, denk ik.

En tja zoals iemand anders al zei, zit het ook wel in materialen enzo.
    Maar ook daarbij geld vind ik, hoe wil je hem gebruiken.

20. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Denk ook de prijs :D

Hier een mutsy, maar die rammelt toch echt niet en zoooooooo goedkoop is ie nou ook niet...

Deel Deze Pagina