slaapzakje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Luuz, 23 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    sorry als hier al een onderwerp over gestart is, kon m niet vinden,

Ik voel me echt stom om dit te vragen, maar in welke maat haal je zo'n slaapzakje? Zie verschillende maten en diktes maar kan er niet uitkomen... ons kindje komt rond december, moet ik dan een dikkere of dunnere? en moet je dan ook nog een dekentje gebruiken?

sorry voor al de vragen maar kom er echt niet uit :(

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, niet alle kindjes hebben gelijk een slaapzakje nodig. En het hangt er ook wel vanaf hoe warm het in je huis is. Sommige mensen hebben de thermosstaat altijd erg laag staan. Bij andere komt de temp nooit onder de 18 graden.

Maar ik denk dat ik een slaapzakje pas zou halen als je hem nodig hebt. Hier werd hij met 8 weken pas gebruikt, dus dan ben je gelijk weer 2 maanden verder en misschien kies je dan wel voor een grotere maat, dan wanneer je hem gelijk denkt te gebruiken.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn ook pas met 3-4 maanden begonnen met een slaapzakje. Daarvoor niet nodig geweest, maar rond die tijd begon hij door het bed te zwerven (vind je je baby 's ochtends overdwars tegen het hoofdeinde aan)..

De maten zijn gelijk aan de cm's van je kindje dacht ik. Dus meestal begin je met 60 (voor kindjes tot 60 cm). En dan vaak per 10 cm omhoog.

Of je een dikke of dunne koopt hangt af van het kamertje en of je meer beddegoed wil gebruiken. Wij gebruikten met 3/4 maanden een dunne slaapzak met een dekentje, dat was in de herfst. Toen we in de winter nieuwe haalden hebben we wel iets dikkere gekozen. Maar dan deden we vaak het dekentje maar tot de middel.
    En liever niet te dik, of met mouwen. Want dat gaat heel erg broeien als de verwarming vroeg aanslaat, en dat is niet zo fijn.

We hadden wel 1 dikke met mouwen, maar die lag bij mijn ouders. Daar wordt het in de slaapkamers makkelijk 5 graden 's winters, en daar is geen kachel boven om dat omhoog te krijgen ;)

4. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik vond en vind dat nog steeds heel erg moeilijk. Ik blijf het een ramp vinden om te beslissen wat ze aan moet en welk beddegoed ik moet gebruiken :x. Vaak begin ik nu met een slaapzakje en ik heb een dekentje klaarliggen voor mocht het nodig zijn.

Hier vanaf een week of acht ook slaapzakjes. Ze deed toen iedere keer de beentjes omhoog en dan hop de dekentjes naar achter. En ikke maar 12x per nacht de boel weer terugstoppen.... Ik had wel met mouwen, ik lig ook altijd tot aan m'n neus onder het dekbed.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ók, elk geval bedankt voor de reacties!!
    Ben zo bang dat de kleine iets tekortkomt, raar is dat,,,
    elk geval is de maat wel een stuk duidelijker want daar kwam ik echt niet uit..

6. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    jayden heeft nu nog steeds slaapzakje van de hema maat 56/62 zonder mouwen.
    ik ga deze week kijken voor 1 in maat 70.
    maar ik had m wel bijna meteen nodig ik trof jayden toen ie 5 dagen oud was ondersteboven in ze bedje :D

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Oja, de hema gebruikt wel weer de gewone kindermaten.. Dat is weer makkelijker..

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Inderdaad bij de Hema heb je de maat 68-80. De eerste maanden heb ik niks gebruikt, totdat mijn meisje de dekens van zich af schopte. Toen was het januari dus heb ik een dikke gekocht. In april/mei ben ik dunne slaapzakjes gaan gebruiken.

Deel Deze Pagina