wat ik nu ga zeggen klinkt misschien gek maar onderzoeken bevestigen dit. maar magnetron is heel erg ongezond! in water,eten en in alles eigenlijk zitten mineralen e.d. als je die in de magnetron zet veranderen de stralingen van de magnetron de structuur van die mineralen. de vitamines enzo zitten er dan nog wel in maar door die verandering van structuur herkent je lichaam ze niet meer en neemt ze dus ook niet op. erg ongezond dus. het maakt niet uit hoeveel watt je gebruikt de magnetron gebruikt zelfs bij de laagste aantal watt al die stralingen. voor degene die geinteresseerd zijn in dat onderzoek.....ik kan kijken of ik de link ervan nog ergens heb
Hier is al eens een topic over geweest in de lounge -> clubs -> film, televisie en nieuws. ! Hier de link naar het topic -> Verwarm geen (moeder)melk in de magnetron Hier de link naar de site waar een heel artikel oid op staat misschien hetzelfde als wat jij bedoeld, misschien een ander -> Magnetron -> Een serieus risico voor uw gezondheid Liefs, Hanneke!
nee dat is over moedermelk. maar wat ik bedoel gaat over alles! al warm je een glas water op,dan veranderen die golven ook de structuur van die mineralen die in water zitten en je lichaam ook nodig heeft.
De link gaat ook over alles ! Alleen dat stukje, dat in het topic van rach gekopierd is gaat over moedermelk !
snap ik maar wat ik bedoel is dit: http://www.jankraak-taichitao.nl/conten ... na_id=1058 veel mensen denken dat het onzin is maar verschillende onderzoeken tonen aan dat het klopt. als je er logisch over nadenkt.....
sorry las te snel en zag t onderste linkje niet. maar dit is idd wat ik bedoel.ik heb dan een ander linkje maar het gaat over hetzelfde. maar ook al is er wel eens een topic over geweest... niet iedereen zit heel t forum af te spitten naar info waar ze nog niet eens het bestaan van weten dat die info er staat. kijk over dingen zoals "hoe vaak doe jij je kleine in bad" dat daar een extra topic over gemaakt wordt..ok...dubbel misschien. maar informatie die toch erg belangrijk is voor je gezondheid...dat kun je niet vaak genoeg lezen. en ik vindt t toch erg belangrijk dat mensen dit af en toe eens lezen. en helemaal als ik zie dat er mensen zijn die alles in de magnetron opwarmen en klaarmaken,vindt ik dit niet geheel onbelangrijk! waarom zou je je kind eten geven wat klaargemaakt of opgewarmd is in de magnetron,als het ook gezonder kan. dan ben je maar 5 min langer bezig....
Geeft niet hoor ! Kan iedereen gebeuren ! Excuses aanvaard ! En idd ik vind het ook echt niet erg dat er 2 topic's over zijn, maar in dat andere topic kan je dus ook reacties van mensen lezen ! Aangezien er toch genoeg mensen zijn met ieder een eigen mening hierover ! Liefs, Hanneke!
ja wist ik wel, ik gebruik het ook alleen om bijvoorbeeld warme choclademelk op te warmen ofzo, dat is sowieso al niet gezond haha. Maar normale maaltijden zou ik er nooit in bereiden. het word er meestal ook niet lekkerder op! vind ik
Tsja, dat is bekend ja maar ik kan er niet mee zitten, van alles kan je tegenwoordig ziek worden, ik heb er echt geen boodschap meer aan.
nou inderdaad Fien, als je ziet wat er zogenaamd allemaal al niet ongezond zou zijn. daarbij de maaltijden die er op worden gewarmd in de magnetron zullen ongetwijfeld niet ongezond zijn maarre of vers is altijd beter dus tja de mensen die een magnetron hebben en die ook dagelijks gebruiken (zoals ondergetekende) zullen deze zeer zeker niet het raam uit gooien. roken is ook ongezond en men rookt nog steeds massaal. alcohol is ongezond en men drinkt nog steeds. ff een rondje met de hond is ook niet echt gezond met al die dampen buiten maar men blijft toch echt niet binnen zitten etc etc al dat overdreven gezonde gedoe van tegenwoordig over wat wel niet allemaal zo ongezond of niet zo gezond zou zijn pfff nou net als jij heb ik daar allang al geen boodschap meer aan hoor
hahah echt niet , ik zal hem blijven gebruiken zolang niet ziek van word tegenwoordig is alles wel slecht , als zo door gaat gaan we terug naar 18 de eeuw :-k nee laat ik maar van luxe genieten ,ben niet ziek of gezonder van geworden tot nu toe
Tja, en van elk onderzoek is er weer een tegenhanger...Hieronder 2 linkjes die het tegenovergestelde beweren als bovenstaande.. http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=5569 http://www.meldpuntgezondheidenmilieu.n ... ebsite.pdf Het is maar net wat je wìl lezen en geloven... Van moedermelk is bekent dat het niet boven een bepaalde temperatuur uit mag komen, omdat er dan belangrijke voedingsstoffen verloren gaan. Aangezien je in een magnetron zogenaamde "hotspots" in de te verwarmen vloeistof krijgt, is het beter om mm daarom niet in de magnetron te verwarmen. Maar te heet laten worden in een flessenwarmer of pannetje is net zo nadelig, dus het is in dit geval een questie van temperatuur en heeft verder niets met de straling te maken...
Maar met alles wat je (te veel) verwarmt gaan toch voedingsstoffen verloren? Dat onderzoek heb ik wel vaker gelezen, en net wat Loetje zegt, het is maar net wat je wil geloven (en hoe goed je jezelf wil voelen )