eerste menstruatie na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nooms, 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nooms

nooms Lid

30 aug 2006
    5
    0
    0
    Ik ben pas na 10,5 maand na de geboorte van mijn dochter voor het eerst ongesteld geworden. Mijn dokter denkt (om vele redenen) dat ik pcos heb. Deze eerste menstruatie was ontzettend heving maar na een week was het wel weer afgelopen. Na bijna een week begon ik weer een beetje te bloeden en was het een paar dagen bruin. Toen had ik weer een paar dagen niets (en dus gewoon een normale kleur afscheiding) en begon ik na ong 4 dagen weer een beetje te bloeden, waarna ik weer wat bruin had. Nu had ik weer bijna 3 dagen niets en nu begint het weer. Ook heb ik een wat raar gevoel in mijn buik, een beetje zoals het voelt als je ongesteldheid er aan zit te komen, maar hier heb ik meestal alleen 's nachts last van, als ik lig. Mijn vraag is, is dit normaal voor een eerste menstruatie na de bevalling of heeft het misschien met pcos te maken? Moet ik me zorgen maken en naar de dokter gaan of valt het allemaal wel mee? Alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nooms,

de eerste menstruatie na een bevalling is meestal een hele andere dan dat je gewend bent. Het kan ook een half jaar duren eer je je eigen cyclus weer terug hebt, als dat al gebeurt. Dus dat tussentijds bloeden hoeft helemaal niets te betekenen. Het zou ip wel van pco kunnen komen, maar de kans is groter dat het er gewoon bij hoort.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina