zware menstruaties ook zware bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Herma, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hallo, heb altijd erg pijnlijke en zware menstruaties gehad,ben dan echt 3 dagen ziek. betekent dat nu dat mn bevalling ook zwaar en zeer pijnlijk word met de weeen enzo? Of heeft dat er niks mee te maken? Iemand ervaring hier mee?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.845
    113
    Er zal vast geen wetenschappelijk verband tussen zitten, maar hier was het helaas wel zo.

3. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    nou dat ligt er helemaal aan

ik ben altijd 7 dagen beroerd als ik ongesteld ben en me bevalling was een fluitje van een cent

volgens mij zegt dat helemaal niks hoor

4. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Integendeel, volgens mij kun je je dan beter een voorstelling maken van hoe een bevalling is en deze daarom ook beter aan. Was hier iig wel zo. En nog beter: na de bevalling zijn die zware menstruaties ook niet meer teruggekomen! Ga nu geheel pijnloos door het leven :)

5. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Oooh Phemme dat is wel een gunstige bijkomstigheid ja!

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb nooit een fijne menstruatie. Met zoveel rug en been pijn.
    Ik had bij Daan wel een snelle bevalling maar o die weeen warn meer dan aanwezig. Buik, rug en been weeen. Of dat dat samenhangt weet ik niet heb er eigelijk nooit over na gedacht

7. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Denk niet dat het met elkaar te maken heeft want mijn menstruatie was ook behoorlijk pijnlijk altijd en heb een hele makkelijke bevalling gehad en net als de persoon hier boven ook zegd.
    Nu zijn ze bijna helemaal pijnloos.
    En wat ik ook vaker heb geroepen al heir op het fortum ik deed persoonlijk liever een bevalling met de wweeen en alles erom heen dan een keer onghesteld worden.
    De bevalling is zo vlekkenloos verlopen dat ik die liever tien keer moet doen dan een keer ongesteld

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.845
    113
    Hier trouwens idd ook zo, nu bijna geheel pijnloze menstruaties, wist niet wat me overkwam! Hoefde niet eens op bed te liggen.

9. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    oooh gelukkig n hoop positieve verhalen, maar ja je weet het toch nooit van te voren.

10. Helena1

Helena1 Lid

26 mrt 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    Ja... nou lijkt me stug.
    Ik heb ook altijd een rot periode met mijn ongesteldheid. Maar ook mijn weeen waren goed heftig maar weeen zijn 8 van de 10 x niet lekker. Je moet maar van het ergste uit gaan.
    Deed ik ook had weeen om de 5 sec. van 2 min. Maar was binnen 3 uur en 20 min. bevallen.
    Komt goed kus

11. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Je weet het idd maar nooit. Ik heb sinds mijn 16e zware menstruatiepijnen. Dit komt omdat ik Endometriose heb, er zit dus baarmoederslijmvlies buiten mijn baarmoeder. En als je ongesteld bent gaat je baarmoederslijmvlies bloeden, maar in je baarmoeder is het goed, erbuiten zorgt voor vreselijke pijn.

Nu zijn er veel vrouwen die hermee door het leven gaan zonder te weten wat er loos is of zelfs zonder klachten. Één van de vaak geprobeerde remedies is zwanger worden. Op dat moment ligt de aanmaak van baarmoederslijmvlies zeker 8 maanden op zijn kont en heb je kans dat het nooit meer gaat groeien buiten je baarmoeder. Maar geen garanties natuurlijk.

Dus áls je pijnlijke menstruaties had voor je zwangerschap en erna niet meer, zou het kunnen dat je ook Endometriose hebt en bent gezegend met het feit dat de zwangerschap de groei heeft gestopt. Maar het zegt helemaal niks.

En over de bevalling, dat is bij iedereen anders. Iedereen ervaart pijn anders, gaat er anders mee om. En iedere bevalling is weer anders. Dus een pijnlijke menstruatie hoeft helemaal niks met een zware bevalling te maken te hebben tenzij beiden bijv. gerelateerd zijn aan 1 aandoening. Maar ik weet niet of die er wel is.

Dus maak je op voor je bevalling niet met het idee dát die zwaar wordt maar met het idee dat de pijn je sterkt maakt om je kindje ter wereld te brengen.
    En je kán het!

Deel Deze Pagina