Hoi dames. Ik heb een vraag, ik werk momenteel als Helpende zorg en welzijn (=niveau 2) met de certificaat voor medicatie aanreiken en oogdruppels bij een best groot bedrijf genaamd TSN thuiszorg. Ik ben 24 jaar heb 2 kinderen, en druk met een 3e 'bezig'. Alleen.. Er komen veranderingen. Zo wordt mijn team een zelfstandig team en kreeg ik vandaag een mail of ik maandag op gesprek wil komen met de team- en plancoach over de mogelijkheid in de toekomstige teams. Nou heb ik enkele collega's benaderd en hebben geen bericht gehad. Behalve ik en 1 collega die dus helpende zijn. Mijn ander collega vertelde dat wij in een "spil"kome omdat wij minder uren werken op contract en daarom flexibel worden ingezet. Van 10 naar misschien 2 uur in de week? Ik kijk graag op de feiten voorruit en dacht.. wat als ik een opleiding ga doen. Is dit haalbaar? Kan dit? Gaat het lukken. Nou ja als de wil er is. Dan lukt het mij zeker. Met waarschijnlijk vallen en opstaan. Maar wat? Ik heb dus niveau 2. Wil ik dan verder in de zorg met verzorgende IG. Of heel wat anders; de kraamzorg. Is er voldoende werk in de kraamzorg? Verzorgende IG en verpleegkundige in de zorg zoeken ze wel. Nou is dus mijn vraag. Wat vind jij? Of neem ik toch te veel hooi op mijn vork..
Als je de opleiding wilt doen, is het misschien verstandig om een 3e uit te stellen. Met verzorgende ig is wel voldoende werk. Kraam weet ik niet.
ig is wel genoeg werk maar kraam volgens mij niet. meer vraag dan aanbod. goed dat je over een opleiding denkt maar dan zou ik inderdaad wachten met een 3e. bij ons zijn vorig jaar alle verzorgende niveau 2 eruit gewerkt ivm geen werk meer. ik ben verzorgende C en wilde IG gaan doen maar ik heb dit even in de ijskast gezet. bij het is een erg pittige opleiding waarbij ik moest werken leren. 2 jaar lang, 24 uur in de week. daarnaast nog 4-5 uur gewoon werken omdat ik anders niet rondkom en 20 uur zelfstudie thuis en 1 dag in de week naar school. daarnaast werd er van mn verwacht dat ik zeer flexibel zou zijn. nu heb ik vaste werkdagen/tijden en dat zou dan allemaal veranderen. ik zag dit niet zitten icm met mn 2 jonge kids. die zouden daar de dupe van worden. je krijgt als IG'er zwaardere taken. meer mensen die bijv. bedlegerig/terminaal zijn en veel begeleiding nodig hebben. denk je dat je hier toe in staat bent? ook lichamelijk word het veel zwaarder.