Wij wilden eerst ook gp maar hebben toch besloten om te trouwen. We trouwen alleen voor de wet. dan zijn we inderdaad ook in het buitenland een setje. volgend jaar doen we dan een feest etc. Als ons spookje geboren is en we weer wat gespaard hebben....
Volgens mij niet helemaal. Je moet (verbeter me als ik het fout heb) als je een GP hebt en je raakt weer zwanger weer je kind ongeboren en geboren laten erkennen zodat officieel ook de kind van de vader wordt en het kind ook kan erven. Wordt je zwanger in een GP en overlijd je man voordat hij het kind erkent dan is hij dus geen ouder van het kind.
Wij hebben een samenlevingscontract. Wij hebben in één keer alles bij de notaris geregeld tijdens de overdracht van ons nieuwe huis. We moesten daar toch zijn voor het huis dus ook gelijk een samenlevingscontract en testament. Scheelt enorm in de kosten. Verder heeft mijn vriend ons prinsesje erkend en heeft het ouderlijk gezag. Het enige wat we niet hebben is alle drie dezelfde achternaam....
Klopt toch niet helemaal, wij zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden en hebben alle gemeenschap van goederen uitgesloten en dan moet je toch echt erfrecht regelen via testament of een finaal verrekingbeding opnemenin de huwelijkse voorwaarden.