Binnenkort wil ik eens gaan beginnen aan het klaarzetten van de vluchttas voor mee te nemen naar het ziekenhuis. Ik vroeg me dus af: wat voor kleding neem je mee als 'bevalkleding'? Ik dacht zelf aan een XL nachthemd die lekker lang is, of voegt dit niks toe?
Ik had geen kleding aan tijdens de bevalling. Ok, het was een badbevalling, maar ik wilde niets aan mijn lijf hebben, voelde heel vervelend naast de pijn van de weeën. Maar als je dat niet hebt, zou ik misschien voor de eerste fase het fijn vinden om een lekker lang shirt aan te hebben idd, voor de persfase is een hemdje misschien handiger, een die je snel omhoog kan trekken als je baby op je buik wordt gelegd. Ik vond het meteen huid op huid contact heel fijn in ieder geval. Maar goed, het is maar net wat je wil.
Ik had een groot nachthemd mee. Eentje die comfortabel zit. Neem ook extra mee, voor na die tijd. Ik dacht met mijn naieve hoofd dat ik na de bevalling mijn gewone nachthemd aan kon...kon opzich wel, maar het zat echt niet lekker op dat moment! Manlief heeft nog bij de linferiezaak in het ziekenhuis een nachthemd gekocht. 30,- voor een nachthemd....echt belachelijk, maar goed, ik moest iets aan... Oh ja, neem ook een goede sportbh mee. Ik had de sportbh van voor de zwangerschap mee, maar die kreeg de verpleging met geen mogelijkheid aan. Nee duh, mijn omvang was ook toegenomen natuurlijk... Dus ook bijj dezelfde zaak een sportbh gekocht (manlief dan) en ook deze was schrikbarend duur! Hou de omvang aan die je op dit moment hebt in je zwangeschap en een cupmaat kleiner. In de zwangerschap had ik 85E en had na de bevalling een 85D aan. Misschien wist je dit al hoor, maar ik wist dat toen niet.
Bij de oudste een groot tshirt, Bij de tweede niets. Ging allemaal zo snel dat ze me onder de douche vandaan moesten trekken en op het verlosbed moesten takelen haha Bij de derde lekker thuis met een strandjurkje aan.
Ik had een zwart nachthemd in gepakt. Uiteindelijk ging het zo snel dat ik in mijn gewone shirt ben bevallen
Ik heb een nachtjapon aangedaan want dan kon je ook gelijk naar beneden trekken na de bevalling. Van een heel zacht stofje dus het voelde niet onprettig op m'n huid. Heb hem nu weer ingepakt maar wil wellicht in bad bevallen. Voor dat geval heb ik een sport top en een spaghetti truitje erin zitten.
Ik had een bigshirt gekocht, uiteindelijk bevallen in mijn gewone T-shirt. Bigshirt gaat nu wel weer mee in de tas, maar of ik m nou echt ga gebruiken 😅
Ik had helemaal niets aan. ik had het zo warm dat ik er echt niet aan moest denken. Als ik wel een shirt had aangehouden dan was het gewoon mijn pyjama shirt geworden.
Action verkoopt voor 3 a 4 euro shirtje met spaghettibandjes zwarte met witte stippen, zwart en grijs geloof ik. Zit heerlijk en gaat hier mee de tas in
In t ziekenhuis kreeg ik zo'n blauwe ziekenhuis jurk aan😅 Zelf had ik wel een groot zwart shirt mee genomen.
Ik had een nachtjapon aan met bovenaan knoopjes, handig voor de borstvoeding. Overigens had ik 'm thuis al aangetrokken en onderweg naar het ziekenhuis een joggingbroek eronder en een vest eroverheen. Op zo'n moment boeit het je echt niet hoe je eruit ziet. Nu heb ik diezelfde nachtjapon klaarliggen en nog een andere voor eventueel na de bevalling.
Eerste keer had ik niks speciaals klaargezet. Was bevallen ein een grote shirt van mijn man, die ik toevallig die dag aanhad. Voor deze keer heb ik wel een nachtjapon klaargezet in mijn vluchtkoffer.
Ik had een bigshirt mee, maar toen de weeën begonnen wilde ik me echt niet meer omkleden en ben ik bevallen in het hemdje wat ik aan had. En die had ik het liefst nog uit gedaan
Ik had een hele oude nachtjapon aan, die ik later weg heb laten gooien. Toen ze geboren was kon ik 'm zo omhoog trekken. En voor na de bevalling een lekkere pyjama met pyjamabroek.
Ik had netjes 2 lange T-shirts ingepakt voor tijdends de bevalling. Maar ben bevallen in de kleren die ik aanhad. Toen het zover was kon het me echt niks interesseren al had ik alleen in een badlaken de auto in moeten stappen Ben benieuwd hoe het deze keer gaat heb weer 2 t shirts ingepakt