Hallo Eveline, Ik heb even wat vraagjes. Eerst wat uitleg vooraf: 28-05-2010 is onze zoon geboren. Middels een keizersnede. Hij dronk meteen goed uit de fles. Was zelfs heel gulzig. Vanaf dag 2 zijn we de fopspeen gaan gebruiken omdat hij hele erge zuigbehoefte had na het drinken van zijn flesje. Op dag 4 na de keizersnede mochten we naar huis. Iedere dag verhoogden we de voeding met 10 cc. Dit leek prima te gaan, meneertje dronk het steeds gulzig op. Toen hij pas thuis was had hij zo`n 3 poepluiers per dag, maar elke dag werden dat er meer en had hij soms ook al spuitluiers. Dan had ik hem net verschoond en wilde hem tempen en dan kwar er weer dunne poep mee. Soms tot 3 keer per verschoon / voed beurt. De VK kwam voor nacontrole en constateerde dat hij was afgevallen ipv langzaam bijkmen tot aan zijn geboorte gewicht. 2 dagen later kwam ze weer en weer was hij afgevallen. De kleine zat inmiddels op zo`n 10 a 15 poepluiers op een dag. Het drinken van inmiddels 90 a 100 cc verliep steeds moeizamer. Hij dronk de fles niet mee leeg en was vaak al halverwege moe. Die dag van het wegen werd hij ook steeds lustelozer en hing wat "sloom" in je armen. De Vk heeft contact gehad met de KA en nav dat gesprek moetsen we naar het ZH. Daar is hij opgenomen. Hij woog bij geboorte 3730 gram en woog nu nog maar 3395 gram. Na 24 uur observeren en nog meer afvallen zijn we overgestapt naar nutramigen voeding. Dat dronk hij eerst moeizaam, maar leek steeds beter te gaan. Alhoewel hij zijn flesjes niet altijd leeg dronk. Van de KA moest hij 7 x 100 cc krijgen. maar zat meestal rond de 600 cc per dag. Zijn poepluiers werden minder en dus wilde de KA overstappen naar nutri soya. Hier zijn we eergister mee gestart. Dit dronk hij goed. Nog maar 1 poepluier per dag. Ze zagen wel dat hij spruw had en daar kreeg hij medicijn voor. wat hij overigens niet lekker vindt. Nu zijn we sinds gister thuis met de soya voeding. Woensdag moeten we terug op controle. Gister dronk hij zijn flesjes nog goed, vandaag alweer stukken minder Het maakt me erg onzeker. Hij knoeit erg met het drinken, laat zijn mondje vollopen, slikt het niet af en gooit het vervolgens eruit. Verder heeft hij nu inmiddels alweer 3 poepluiers gehad waarvan 2 heel veel en 1 keer met wat waterdunne naloop bij het verschonen. Wat kan dit nou zijn? toch een reactie op de soyavoeding? Last van de spruw? Is dat knoeigedrag met drinken normaal? Ik maak me erge zorgen en zal sowieso als ik het niet vertrouw de KA bellen, maar hoop wat van uw ervaring te horen. PS: het is een tevreden baby die niet of amper huilt. En hij spuugt niet met golven alleen mondjes terugspugen.
Hallo, Kindjes kunnen ook allergisch reageren op soya, je zou kunnen vragen of je terug mag gaan naar de Nutramigen of een soortgelijke voeding, dat ging beter begrijp ik. Veel wisselen is inderdaad niet wenselijk, de darmpjes hebben vaak wel 2 weken nodig om goed te wennen aan een nieuwe voeding. Succes ermee. Groeten Eveline
Bedankt voor je reactie. Inmiddels drinkt hij weer prima zijn flesjes. De ene keer wat beter dan de andere keer. Maar dat zal ieder kind toch wel hebben? Verder heeft hij nu 2 a 3 keer per dag een poepluier. Gister is hij door de VK gewogen en is hij 175 gram bijgekomen. Dus het lijkt toch de goede kant uit te gaan. Wat zou eventueel de allergische reactie op de soya voeding kunnen zijn dan?
Hallo, Fijn dat het beter gaat met je zoontje. Soya eiwit lijkt qua structuur erg op koemelk eiwit en kan dan ook een allergische reactie geven zoals bijvoorbeeld eczeem, benauwdheid, diarree of spugen. Groeten eveline