Zwangerschapsmisselijkheid: Zo beroerd voelen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Niveah, 9 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    dag lieve dames,

Ik zit ergens mee. Ik weet dat misselijkheid ed normaal is. Maar het beïnvloed zo mijn dag dat ik weinig kan. Gelukkig werk ik thuis en kan mijn uren invullen zoals ik wil. Maar ik werk dan ook heel weinig. Uurtje per dag soms en dan ben ik super misselijk en lukt niks meer behalve liggen. Eten lukt slecht maar ik doe het wel. Ik heb nog niet overgegeven maar zit tegen het randje. Ik ga zo weer naar bed omdat ik het gewoon niet meer trek.
    Iemand ook zo beroerd? Wat doe je er tegen en kan de huisarts er iets mee?

2. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Hoi hoi,

Hier ook heel misselijk de hele dag. Veel spugen kokhalzen...heb nu emasafene van de huisarts en dit werkt een stuk beter. Neiging tot spugen een stuk minder. Het verbetert echt mijn dag! Zou zeker morgen gaan bellen!

Verder kleine beetjes eten over de dag door. Toen ik deze ritme aanhield ging het ook beter...ik zat op den duur in een fase dat ik misselijk bleef omdat ik te weinig at. Dit was voor mijn spuugfase....

3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dankje voor je reactie. Ik liep net naar beneden en werd zo niet goed dat ik overgegeven heb. Alleen er komt zo weinig uit. Maar ik eet ook zo weinig. Misschien maar eens bellen dit is echt niet leuk. Hoe gaat het nu met jou?

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier werkte emesafene ook voldoende; ik merkte na 5 dagen dat het echt wat deed. Maar daarnaast moest ik echt vaaaaaak kleine beetjes eten ipv 3 maaltijden en 2 tussendoortjes. Dus had altijd crackertjes ed bij de hand.

5. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Bij mn dochtertje ook gehad en als ik nu niet goed eet ook heel de dag misselijk! Ik moet me s ochtends echt dwingen om wat te eten.. en daarna ga ik even liggen zodat het kan zakken. En soms helpt het en de andere x weer niet en ben ik tot eind van de middag beroerd.. ik zou wel.proberen kleine beetjes te eten, doordat je niet eet wordt je juist misselijk! Ik eet ook alleen dingen waar Ik trek in heb, anders ga ik al kokken bij de gedachte! Heel veel succes, en ik had trouwens bij mn dochtertje primperan gekregen die zorgde er wel voor dat ik niet meer hoefde over te geven, ik werd er alleen heel suf van!

6. Happygolucky

Happygolucky Bekend lid

10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Emefasene zetpillen en later tabletten hebben mij gered. Haalde net even dat ergste randje ervan af want ik was 24/7 zo beroerd en viel erg af. Teerde gewoon in. Als ik nu weer zwanger ben ga ik niet weer een paar week wachten voordat ik naar de dokter ga.

en ik kreeg ook nog voor de 10 weken maagzuurremmers en die heb ik genomen tot het eind want dat maakte de misselijkheid ook minder omdat ik zulke zuuraanvallen kreeg van alles

Ik heb ook tot de ergste misselijkheid voorbij was, elke nacht een hapje van de crackers gegeten om de zoveel tijd. Zonder eten werd het veel erger. Gewoon mijzelf gedwongen elke keer.

7. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik heb emefasene tabletten gehad voor de misselijkheid. Ik was vanaf 8 weken zo misselijk dat het niet te harden was. De emefasene nam de scherpe kantjes van de misselijkheid weg zodat ik wat kon eten.

Rond de 14 weken ben ik toen gestopt, omdat ik het gevoel had weer zonder te kunnen. Ik was toen wel nog misselijk, maar niet meer zo erg. Met 20 weken was de misselijkheid weg, en met 25 weken weer begonnen, maar dit komt omdat de baby al een hele tijd tegen mijn maag aanzit, en geregeld als boksbal gebruikt. Ik eet kleine porties en dat zo'n 6 keer per dag. Dat helpt wel iets. Probeer te onthouden dat je er wat moois voor terug krijgt.

8. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik was in het begin ook heel snel heel misselijk.
    Bij mij kwam het echt opzetten als ik eigenlijk wat moest eten.
    Ik had dus een heel overlevingspakket mee naar werk.
    Tomaatjes, paprika, komkommer, fruit, crackers.. licht eten wat je meerdere malen per dag eet. Zo was ik het hongergevoel voor en dus ook de misselijkheid.
    De keren dat ik heb overgegeven (4x ofzo?) waren ook op een lege maag.

Het voelt heel tegenstrijdig om te eten als je kotsmisselijk bent, maar hier hielp het echt

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heel herkenbaar. Heb 8 weken lang emefasene ( via huisarts) geslikt en gember capsules.
    Patat en pizza was het enige dat goed viel.
    Heb ook niet gespuugd maar zo beroerd dat ik gewoon niet kon functioneren.

10. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.892
    2.565
    113
    Hier ook heeel misselijk. Niet overgeven (kan ik ook bijna niet) maar elke keer op het randje. Continue iets eten helpt inderdaad hoe erg het je ook tegen staat helaas werkt het allemaal maar voor even. Ik heb nu zetpillen gekregen maar halen alleen de scherpe randjes eraf. Ik werk al weken met een emmer in mijn auto voor de zekerheid.
    Het is doodvermoeiend helaas..
    Gisteren ontdekt dat een lolly ook goed helpt bij mij. Dan heb ik er ieder geval een half uurtje minder last van.

Sterkte!!

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.379
    113
    Ik heb bij de 3e zwangerschap ook emefasene gehad terwijl ik niet hoefde te spugen. Maar het misselijk-zijn belemmerde me zo erg dat ik niet meer voor de oudste 2 kon zorgen.
    Omdat ik niet spuugde was het in eerste instantie dat ik niks zou krijgen maar toen hij hoorde dat ik niet meer voor de oudste 2 kon zorgen kreeg ik het wel. Daarna verschillende keren gekeken of het zonder lukte

12. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dankjewel dames voor de reacties. Momenteel gaat het goed zonder medicijnen. Het wisselt heel erg hier. Maar nu al ee tijdje geen last van. Lijkt wel als ik een nieuwe week in ga dat ik er dan ff last van heb maar daarna niet meer. Alleen mijn eetlust is zo veranderd. Ik heb soms totaal geen zin om te eten maar wel honger. Heel vervelend.

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Mag ik wat vragen over de emesafene. Moet je dat elke dag slikken om effect te hebben of kan je het ook incidentieel gebruiken?

Dinsdag en woensdag gingen goed. Maar gisteren en vandaag pfff. Ik eet en drink al elke 2 uur iets lichts/kleins. Avondeten is een dingetje. Als je het neerzet is het prima. Maar het zelf bedenken, kopen en maken pfff. Veel dingen smaken anders.

Ik heb over 2 weken een 4 daags beurs bezoek waar ik enorm naar uit kijk. Maar ik ben bang dat ik dan erg misselijk ben en zie er daarom wat tegen op. Daarom zit ik te dubben over medicatie.

Deel Deze Pagina