hallo ik ben bijna 18 weken zwanger en heb af en toe erge pijn onderin mijn buik ter hoogte van een lidteken van een vroegere keizersnee. nou doet dat geen zeer hoor alleen om aan te geven waar het zit. de pijn voelt drukkend van binnenuit maar ook alsof het opzij wordt getrokken vanbinnen. hebben jullie een idee wat het kan zijn? soms maak ik me druk dat het het begin is van weeen ofzo maar dat is nog veel te vroeg dus dat hoop ik niet. ik hoop dat jullie het me kunnen vertellen maar ik kan snappen dat het misschien lastig is zovanaf de pc om het te beoordelen. in ieder geval bedankt voor de moeite. ik heb de laatste tijd al best veel vragen gesteld en hopelijk nemen jullie me dat niet kwalijk. ik heb hiervoor een bavalling gehad na 18 weken zwangerschap en ben nu best onzeker. groetjes monique
HOi monique, Ik denk dat je het oprekken van het litteken weefsel voelt, niet van het litteken in je buik maar van het litteken in je baarmeoder. Litteken weefsel is wat stugger en rekt daarom wat minder makkelijk op. Je zal merken dat je bij groeispurtjes je er het meeste last van hebt. Meis je mag zoveel vragen stellen al je wilt! Imke
hallo immie dank je wel voor je antwoord en fijn dat ik altijd kan vragen stellen. nou is die keizersnee in 1995 geweest. ik heb daarna nog 3 kinderen gekregen op de normale manier en dus die van 18 weken. is het dan nog steeds zo dat dat lidteken meer risico geeft? en ook nog gevoelig is zoals nu? groetjes monique
hoi, ja ook al is de keizersnede lang geleden, dan toch nog kun je wel van die plek last hebben als je weer zwanger bent en de baarmoeder rekt op. Mirjam