zo we gaan er weer tegen aan wie nog meer...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by riv, Jul 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi dames,

Ik kan er weer helemaal tegen aan.
    Hebben jullie dat ook wel eens een brrr rot dag?
    Ik was weer ongi geworden na de tweede iui. En dat was balen. We zijn nu al dik 3,5, bezig. Maar goed we gaan er weer met goede en frisse moed tegen aan. Zo dat moest ik even kwijt.'
    iedereen maar weer succes gewenst.

Liefs Riv.

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hoi Riv,

Dan zitten wij in het zelfde schuitje, wij zijn ook al zo'n 3,5 jaar bezig (sinds februari 2006) en we hebben ook 2 IUI's gehad, zonder het gewenste resultaat.. We hebben nu ff rust gehad en wilden deze maand weer een IUI gaan doen, maar manlief kan volgende week geen middagje vrij krijgen om mee te gaan naar het zkh dus we stellen het nog 1 maandje uit. Volgende maand gaan we er weer helemaal voor...

Wat is bij jullie de reden van IUI? Bij ons verminderde zaadkwaliteit en ook mijn onregelmatige cyclussen. Ik slik nu Clomid en dat werkt best goed...

Ik had gister een rotdag, was zaterdag ongi geworden en we zouden er dus voor gaan, manlief zou vrij vragen, maar stuurde een sms dat het niet kon, moest gelijk janken (zat op mn werk, maar ja, daar weten ze overal van, dus dat scheelt wel)

Liefs,
    Joriet

3. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,

Wij zijn nu aankomende december 4 jaar bezig. Zijn afgelopen januari weer begonnen in het zh. Daarvoor een jaar geleden ook al alle onderzoeken gehad maar niks aan de hand alles perfect. Dus moeten we weer een jaar zelf proberen wouden we zelf ook hoor. Maar goed in dat jaar geen zwangerschap. Afgelopen jan dus weer heen en toen heb ik in maart een buikoperatie gehad. Hebben ze gekeken. Maar niks aan de hand. Toen begonnen met iui. Heb nu twee gehad mislukt. Gisteren begonnen met de derde. We doen mee met een studie. INESSTUDY. We lopen in het UMCG in groningen. Ik spuit hormonen menopur en daarna de pregnyl. Ik had gisteren een slechte dag. Het gaat nu weer goed.

Ik hoop dat we op deze manier elkaar er door heen kunnen helpen.

Liefs en succes.

4. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hey meid

Ik herken je hierwel in hoor!
    Mijn vriend en ik zijn ook ongeveer 3 jaar bezig en sinds sep 2008 in het ziekenhuis..
    Heb nu morgen mijn 6de IUI
    Waarvan ik 2 x zwanger ben geweest maar 2 x een vmk achter elkaar heb gekregen..
    Heb ook van die dagen, maar laat mijn wens daardoor niet in de weg zitten.
    Je moet wel doorgaan. Stoppen of pauze vind ik zo een zonde van mijn tijd...
    En heel frustrerend om andere om me heen wel zwanger zien te worden.
    Maar ik denk maar zo! Eens komt er een dag dat het voor mij ook zover komt.. En een welkom zou het zijn dan, dat is niet te beschrijven!!!

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Bij ons duurde het even voor ik voor het eerst naar de HA ging, kwam o.a. doordat wij verbouwplannen hadden en dat is vorig jaar zomer gerealiseerd. Na de verbouwing, in oktober 2008 ben ik naar de HA gegaan en die heeft me gelijk naar een gyn gestuurd. Bij mij zag alles er op zich goed uit, alleen erg onregelmatige cyclussen, maar met hormonen kunnen ze dat wel weer regelmatig krijgen. Mijn man moest 2x zaad inleveren en dat was 2x niet best, dus zijn we doorgestuurd naar Rdam voor IVF, maar in Rdam vonden ze IVF nog niet nodig, omdat wij (door mijn onregelmatige cyclussen) nog geen echte kans hebben gehad om zwanger te worden. Daarom een proef IUI gedaan (in maart) om ook te kijken of het zaad wat beter geworden was en gelukkig was het zaad toen stukken beter. Ook bij de 2e IUI (in april) was het zaad prima. Daarna zijn we voor een 3e poging gegaan, alleen die kon niet doorgaan ivm 3 hele rijpe eitjes, kans op een meerling was te groot.

Toen zijn we met vakantie gegaan en nog even 2 maandjes rust gehad, want het hakte er allemaal wel in en ff wat maandjes geen ziekenhuis, is eerlijk gezegd wel heel lekker.. Maar omdat we ook in de rustperiode niet zwanger zijn geworden (ik kon wel de clomid blijven gebruiken) gaan we volgende maand weer voor een IUItje...

Aan de ene kant kijk ik er naar uit, gewoon omdat de kansen om zwanger te worden, misschien wat groter zijn. Maar aan de andere kant is het wel altijd rommelig. Ik leef dan echt van oh, dag 1 ik moet bellen voor een afspraak, rond dag 10 moet ik komen voor een echo en dan horen we wanneer de IUI is. Rond dag 12 was dan de IUI en dan weer 2 vreselijke wachtweken... In zo'n maand ben ik er wel echt heel erg mee bezig en dat heb ik de afgelopen maanden niet gehad en dat was wel even goed voor me..

Spannend hoor RIV, Ik neem aan dat je dan gister begonnen bent met spuiten...?

6. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Hi,

De afgelopen iui de 2e keer dus had ik drie grote eitjes die gingen springen dus ik had toen wat meer hoop maar goed dat is hem niet geworden. Ik ben inderdaad gisteren begonnen met spuiten en moet 4 aug weer terug komen om te kijken.
    De vorige keer ben ik 5 dagen achter elkaar na het zh geweest om de eitjes in de gaten te houden. Ik had namelijk 5 en 4 grooten. normaal gaan ze maar door met 2 max. maar ik had zelf besloten om met drie ook door te willen gaan.

Ik spreek je snel weer.
    Jij ook succes en ik duim voor je,

Liefs Riv.

Share This Page