verschil tussen GUO en SEO?? wie weet het

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door jip80, 26 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jip80

    jip80 Bekend lid

    7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    hallo dames,

    ik sta gepland voor een GUO echo,
    dit omdat er in de familie een aantal eigenaardigheden zijn.

    maar deze vraag is, waarom heb ik dan met de vorige 2 kids een SEO gehad bij 20 weken?
    en is het nu een GUO.
    De vk zei dat het uitgebreider was, maar volgens mij kunnen ze toch met een gewone 20wk echo ook al voldoende zien??

    gr Jip
     
  2. Uk80

    Uk80 Fanatiek lid

    Hoi hoi,

    Ik heb geen idee wat een GUO-echo is, maar ik heb een AUG-echo gehad.
    Hetzelfde als een 20-weken echo, maar dan uitgebreider, betere apparatuur en de echoscopiste was beter opgeleid (meer gericht op afwijkingen) dan 'gewone' echoscopisten.
    Het onderzoek duurde bij ons een uur. Het was erg prettig en alles werd tot in de puntjes bekeken en uitgelegd.
    Misschien is het hetzelfde onderzoek?


    edit: ik vond dit voor je: http://www.echo-enzo.nl/echoenzo/onderz ... 0wekenecho
    Zoals ik heb gelezen is het hetzelfde als ik heb gehad.
     
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Volgens mij heb ik ook een GUO gehad. Wij hadden een medische indicatie hiervoor, omdat we met behulp van ICSI zwanger geworden zijn. Wij hadden een extra uitgebreide 20 weken-screening die met speciale apparatuur werd gedaan door een gyn, die daarvoor opgeleid was. Het verschil met een gewone 20 weken-echo is, dat ze ook de bloedstromen in de organen kunnen bekijken. Het beeld is veel nauwkeuriger en duidelijker en alles wordt veel uitgebreider gecheckt.
     
  4. jip80

    jip80 Bekend lid

    7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    thnx voor jullie reactie,

    ik ben er wel achter dat ze het vaak aanvullend doen als er een afwijkende 20wk echo is geweest,
    dit is bij mij nu niet het geval.. ik kan het er alleen op gooien dat ik de 2 andere zwangerschappen in Utrecht/ amersfoort ben geweest en nu in Groningen..
    misschien is hun werkwijze net iets anders..

    ik hoor het vast binnenkort
     
  5. Tinkelbel

    Tinkelbel Actief lid

    4 sep 2008
    253
    0
    0
    Zie onderstaande link (ongeveer halverwege de pagina):
    http://www.gemmare.nl/beta/echoscopie.php

    Daar wordt het verschil m.i. wel duidelijk uitgelegd. SEO is de standaard 20 wkn echo en GUO (geavanceerd ultrageluid onderzoek) wordt gedaan wanneer in jullie familie bepaalde aandoeningen voorkomen. Komen er bij jullie bepaalde aandoeningen voor? Dan kan dit dus de reden zijn.

    Maar mocht je daar nog vragen over hebben, ik zou zeggen, pak de telefoon.

    Hoop dat je wel van de echo kunt genieten en dat je een goede uitslag hebt. Succes!
     

Deel Deze Pagina