Verschil tussen icsi en IVF???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door troy, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troy

troy Actief lid

3 mei 2012
    494
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi vandaag me ongi aangebroken helaas:x
    Maar ja ik heb met me arts besproken na deze iui over te gaan naar IVF !?
    Maar ik lees hier ook vaak icsi?
    Kan iemand mijn vertellen Wat het verschil is?
    Ben toch weer helemaal nieuw in dit gebied;) :)

Ook nog.... Hadden jullie veel pijn met de eitjes weghalen?
    Tuurlijk doe je alles voor zo'n liefmopie.....maar heb al aardig wat mee gemaakt in het verleden.....helaas mag me dit ook niet gespaard blijven :(

Maar goed kan altijd erger! Daar ben ik me zeker van bewust.
    Hoop dat iemand me kan helpen hiermee, ben best een beetje onzeker liefs....

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    In principe gaat de behandeling van IVF of ICSI voor jou hetzelfde. Het verschil zit hem in de bevruchting. Bij IVF worden een aantal zaadcellen bij een eicel gebracht en wordt er gewacht tot er een bevruchting ontstaat. Bij ICSI wordt er 1 zaadcel bij een eicel ingebracht en dus is de bevruchting gedwongen zeg maar. Ik hoop dat je het een beetje begrijpt zo.

Bij mij vielen de punctie's gelukkig wel mee. Maar dat is per persoon verschillend.

Veel succes in ieder geval!

3. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    De punctie voelt bij iedereen anders. De 1 heeft er veel last van de ander niet. De 1 heeft veel follikels de ander minder. Je weet het van te voren gewoon niet... Ik zelf heb er aardig wat last van gehad maar dat heeft me echt niet tegen gehouden om nu te starten met icsi nr 2

4. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Ik had er geen last van/pijn bij. Scheelt denk ik ook omdat ik een pijnstiller kreeg in het ziekenhuis en van te voren een rustgevend pilletje.

Vaak zie je dat ICSI wordt toegepast op het moment dat er te weinig zaadcellen van goede kwaliteit zijn. Wanneer er voldoende zaadcellen zijn, hebben ze er vaak vertrouwen in dat die het eitje wel vinden en op die manier een bevruchting plaats vindt.

5. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Inderdaad zoals boven wordt beschreven is de manier van bevruchten het verschil.
    Ik zit in de eerste poging van icsi en heb nauwelijks last van de punctie gehad.
    Ol liep aardig kwiek weg na de punctie aldus de arts.
    Maar zoals je zal lezen is het voor iedereen verschillend.
    Vooral niet te angstig aan het avontuur beginnen

6. troy

troy Actief lid

3 mei 2012
    494
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden super bedankt voor de snelle reacties!
    En snoopy1983 bedankt voor de uitleg ;)
    Dus dat is het verschil mmh oké ...... Wat een kunst allemaal zeg!
    Maar zoooo blij dat dit kan, angstig een klein beetje ,maar al met al ga ik er met vertrouwen in =) nog wel een beetje de balen erin. Maar ik heb weer wat anders om op te focussen :)

Deel Deze Pagina