12 weken en slecht drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ago, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze dochter van 12,5 week drinkt de laatste dagen erg slecht.
    Ze lijkt snel afgeleid te zijn, wil naar links en rechts kijken en begint vaak te spelen met de flessenspeen ipv dat ze eraan gaat zuigen. Ze duwt de flessenspeen dan steeds met haar tongetje uit de mond en zo krijgen we de flessenspeen er vervolgens ook niet meer in.

Ipv 180 per voeding, drinkt ze af en toe maar 100 ml. Wat dus echt te weinig is.... Normaal drinkt ze de fles in een kwartiertje leeg, nu zijn we blij als alles er na 3 kwartier in zit...

Heeft iemand tips of enig idee waaraan het kan liggen?

Verder is ze wel heel tevreden en vrolijk, ze maakt in elk geval zeker geen zieke indruk.

2. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Hier had mijn dochtertje dat ook rond de 12 weken. Ze was met alles bezig behalve met de fles;) Ook dronk ze dus veel minder als normaal. Heb het idee dat ze van alles wilde ontdekken en het te druk had om dan ook nog eens rustig een flesje te drinken. Bij ons hielp het om tussendoor even te stoppen met de fles en te spelen, dan dronk ze erna weer verder.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Volgens het oei ik groei boek is dat een fase bij 12 weken en gaat dat vanzelf over...

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

5. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    OMG net of schrijf je over mijn zoontje van 13 weken. Hij heeft eerder een slechte periode van drinken gehad, maar wss kwam dat door verborgen reflux. Hij doet nu niets anders dan om zich heen kijktne, de speen eruit duwen, op de speen kauwen, dan een beetje kokhalsen. Net of heeft hij geen honger. A. is dysmatuur geboren en drinkt nog kleine flesje. Voorheen zat hij op ong 115cc tot 135 cc, maar vanmorgen kreeg ik er net 20 in, daarna 60 en de volgende voeding 90cc:$ Ook heb ik het idee bij Aron dat het wel door moeizame ontlasting kan komen, maar jij omschrijft het precies. Nu lopen we bij de KA en wordt A. morgen opgenomen ter observatie omdat hij steeds slechter gaat drinken. Gisteren heb ik 7 voedingen nodig gehad om er 600 cc in te krijgen.

Deel Deze Pagina