Hallo meiden, Deze week zijn mijn man en ik van plan een autostoeltje voor ons zoontje te kopen. Nu 9 maanden oud en ruim 9 kilo. Alleen ik zie bijv bij Babydump de MC Tobi voor 175 euro terwijl je voor de Priori maar 99 euro betaald. Weten jullie het kwaliteitsverschil? Beiden zijn geschikt voor groep 1. Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Je hebt verschillende soorten Priori's: * Priori Sps * Priori Xp De P Sps is de simpele variant van de Xp. De Xp heeft aan de voorkant een hendel zitten die je bij de bevestiging in de auto dicht trekt zodat de autogordel extra strak wordt getrokken. Hebben allebei een ligstand. De gordeltjes moet je zelf verhogen aan de achterkant. De Mc Tobi is een luxe stoel. Bij het hoofd gedeelte zit een extra hoofdgedeelte wat een beetje op een kussentje lijkt wanneer je deze naar boven trekt komen de gordeltjes gelijk mee omhoog op de juiste hoogte voor het kindje dus geen gepriel met gordels verstellen. De gordeltjes hebben een harnassystheem. Wanneer je de gordels opent springen ze automatisch opzij. Deze heeft ook een ligstand. Bevestiging van de riem aan de boven en onder zijde, dus de stoel staat heel stevig in de riem.
wij hebben de Tobi oke een dure aanschaf maar we zijn er erg blij mee vooral omdat de hoofdsteun mee kan groeien gordels blijven lekker open staan dus geen gezoek achter de rug, we hebben voor in de 2e auto een goedkope stoel waar dit dus wel moet en vinden dat erg onhandig. ook staat de Tobi hoger op zijn poot, dus ze zien eerder wat.... geen seconde spijt gehad voor de dure aanschaf, kan niet in je portemonee kijken maar als het kan zou ik voor de tobi gaan...
Pff het is erg lastig hoor! Bij de testresultaten van ANWB en Consumentenbond komt nu de Kiddy Infinity Pro als beste uit de test. Maar dat is weer een stoeltje die weinig in de winkels te verkrijgen is. Als je de revieuws op internet leest, komt MC juist heel slecht naar voren en de Romer weer beter Het gaat mij niet zo zeer om de kosten maar wil juist een goede kwaliteit. En idd mag een stoeltje best 175 euro kosten. Ons zoontje zal er ook een lange tijd inzitten. Ik denk dat we maar eens een aantal stoeltjes gaan uitproberen ....
En volgend jaar testen ze dezelfde stoelen weer en dan is een andere weer beter. Het is vaak ook erg afhankelijk van de auto, de ene stoel staat beter en vaster dan de andere omdat de achterbank ook anders kan zijn (hobbel erin of een kuil) Alle stoelen die in de babywinkels staan zijn grondig getest op veiligheid en dat soort dingen. Anders mogen ze niet eens verkocht worden. Er wordt niks zo streng getest als babyspullen.
De afgelopen maand hebben ze weer stoeltjes getest. De maxicosi priorifix en de vernieuwde tobi komen daar allebei goed uit. Wij hebben trouwens de Kiddy infinity pro. Die hebben we bij Gardo uitgeprobeerd en op internet besteld voor 169 Euro in een leuke kleur die ze daar niet hadden. Ondertussen zijn de prijzen wel omhoog gegaan. Voor Römer moet je even googlen in Duitsland, dat scheelt flink in prijs (wel 100 Euro soms). Inderdaad gewoon eerst eens wat stoeltjes uitproberen in de winkel, waar de een goed in zit, zit de ander voor geen meter in.
Wij hebben ook de priori. De extra's van de tobi waren me het geld niet waard.. Geen gedoe met gordels trouwens. En zitten haakjes aan de zijkant voor de schoudergordels, en tussen de benen voor die gordel. Dat kun je de gordels zo achterhaken. (en niet gevaarlijk voor je kind ofzo) Maar ik hoor vaak dat sommige kinderen goed zitten in de priori en belabberd in de Tobi, of juist andersom. Dus ik zou ook je kleintje er eens inzetten.
wij hebben de romer king Halfords - ROMER AUTOSTOELTJE KING SENNA 08 wij vinden deze super goed met extra aanspan systeem zodat hij extra goed in de auto komt ons mannetje is dan net 6 maand geweest maar al 9 en halve kilo en zit al recht op dus hij mocht er al in
Wij hebben toevallig vrijdag de tobi gekocht de sps was echt wat minder comfortabel zeg maar en het verschil tussende xp en de tobi was zo weinig dat het makkelijk kiezen was. Er zit een opspan systeem om de gordel super strak te zetten ,ik vond het makkelijk en doe gordels zijn geweldig. Oja Sophie vond het super na 14 maanden in de maxi cosi
wij hebben allebei en vind de tobi een rotding. staat benorm hoog, dus moet sven echt voorzichtig in de auto zetten, anders knalt hij metz'n koppie tegen het plafond. in een andere stand zetten gaat heel zwaar en maakt veel lawaai en de gordels zitten hopeloos. ook moet je deze elke keer weer vast trekken en controleren, omdat ze verstelbaar zijn als het slot los is. de sps vonden wij een zege. ik kan blindelings tijdens het rijden de stoel in ligstand zetten en de gordels zijn veel zachter voor de schoudertjes. de sps staat bij ons ook steviger in de auto dan de tobi. denk trouwens niet dat elke autostoel veilig is omdat ze getest wonen en we in nederland wonen. 2 jaar terug is er nog veel oproer geweest omdat er een hoop autostoeltjes wel aan de normen voldeden, maar toch niet veilig waren in gebruik. normen zeggen ook niet alles.
Vandaag even wezen stoeien met de tobi maar dat ging makkelijk. Had heb binnen no-time staan en in de gordels. hij is idd wat aan de hoge kant maar onze achterbank is ook hoog waardoor hij netjes tegen de achterkant zit.
Vandaag wat stoeltjes bekeken en onze voorkeur gaat uit naar de Romer King Plus. Ons ventje zat daar heerlijk relaxed in leuk om te zien We gaan ook nog naar Duitsland aangezien we vlak bij de grens wonen en kijken of we bij de Romer blijven.