Hoi allemaal, ondertussen ben ik bijna 37 weken zwanger van ons 3e kindje. kBen ontzettend bang voor de bevalling, behoorlijk pittig gehad bij de andere 2 kinderen (o.a. vreselijke rug- en been weeën). Maar goed, dat even terzijde. Ik ga weer in het ziekenhuis bevallen, bij de 2 andere kinderen werd het vanzelf een medische bevalling (1e in het vruchtwater gepoept, 2e meer dan 24 uur gebroken vliezen). Nu zal het wel gewoon een poliklinische bevalling worden, daar ga ik maar vanuit. Nu heb ik al het een en ander aan mijn eigen VK gevraagd, op zich heeft ze mij goed voorgelicht over het reilen en zeilen maar ik zou zo graag jullie ervaringen willen 'horen'. Mijn eigen VK gaat mee naar het z-huis, zij blijft erbij + kraamverzorgster. Maar wat gebeurd er nu precies als je pijnstilling wilt? Duurt dat lang? Moet je gelijk naar huis als alles goed gegaan is? Of geven ze je dan 'over' aan het personeel als je nog een nacht moet blijven? Bleh, ik zit er nogal over in hoor. Die gekke hormonen Ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid willen/kunnen geven. Thanks
Relax meid, je hebt het al eens gedaan kunt het vast nog een keer Zover ik weet wordt een bevalling medisch als je pijnstilling krijgt. Dan staat de vk buitenspel en neemt het zkh personeel je bevalling over. Als je moet blijven lijkt het mij hetzelfde verhaal. Dan zal er een complicatie zijn bijv en heb je medische zorg nodig.
Als je pijnstilling wil word je inderdaad overgedragen aan het ziekenhuis, dus dan gaat je eigen VK naar huis. Als er een reden is om in het ziekenhuis te blijven (vanwege jou of vanwege de baby) word je inderdaad ook medisch, als dat al duidelijk wordt voor je bevallen bent word je dus al voor de bevalling overgenomen. In de regel ga je na een poliklinische bevalling binnen enkele uren na de bevalling naar huis. Als het midden in de nacht is mag je vaak nog wel tot de ochtend blijven, tenzij ze de verloskamer nodig hebben natuurlijk. Succes alvast!
Wat hier al gezegd is: als je pijnstilling krijgt ben je al medisch en gaat je eigen vk naar huis. Ook na een medische bevalling mag je in principe meteen naar huis. Dat had ik in ieder geval wel gemogen als ik geen koorts had gekregen na de bevalling van de 2e.
Ik zou ook poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. Dit was de bedoeling, omdat ik absoluut niet thuis wou bevallen, maar poliklinis werd medisch. In de 1e instantie zou het medisch worden omdat ik te lang met gebroken vliezen liep. Maar ik kon niet meer en mijn vk heeft toen gebeld dat k eraan kwam voor een ruggeprik. Ik was echt op! Niet geslapen, de weeën (rug buik en been weeën) namen geen pauze meer en de ontsluiting bleef hangen op 1cm. Toen mijn vk zei dat ze niet mee mocht naar t ziekenhuis, omdat ze mij had overgedragen had ik het daar wel heel moeilijk mee. Maar ik had geen andere keus meer dan ruggeprik. Bedenk goed wat je wilt! Ik heb overigens 4dagen nog in t ziekenhuis gelegen door alle gekkigheid.
Mijn bevalling werd ook medisch ivm de ruggeprik maar de vk ging gewoon mee. Is zelfs nog enkele uren gebleven en wilde best later op de avond terugkomen als ik dat wilde super fijn
Ik ben bevallen in ziekenhuis onder begeleiding van de vk met pijnstilling en medische status. Misschien overal anders? Ik was medisch, dus moest blijven de nacht erna. Hoe een poliklinische bevalling gaat weet ik ook nog niet. Dat wil ik ook even goed navragen.
Mijn VK ging mee naar het ziekenhuis en omdat ik daar een ruggenprik kreeg (= dus medisch), ging zij weer weg en werd ik 'overgedragen' aan het zk-personeel. Prima gegaan, heb er eigenlijk ook niet zo heel veel van meegekregen verder, moet ik zeggen...
Ik was sowieso al medisch bij de jongste, en toch was mijn vk er bij, gewoom ter ondersteuning - net om daadwerkelijk de bevalling te doen dus. Ik werd bij de oudste tijdens de bevalling medisch, dus geen ervaring met niet-medisch, maar dan sturen ze je echt niet vijf minuten na de bevalling weg hoor Sowieso is het hier zo dat als het dan laat is, je de nacht mag blijven (moet niet).