Dat vraag ik me af, en overal en nergens staat wat informatie, maar niet echt duidelijk HET verschil! Ik weet dat je tijdens de zwangerschap bruinverlies kunt hebben, zeker enkele dagen voor je NOD of rond je NOD i.v.m. innestelingsbloeding.. ik weet ook dat je dan flinke ongi krampen kunt hebben ook al is t geen echte ongi. Maar in hoeverre verschilt t bloed als je dus wel zwanger bent.. (Ik weet dat t een lekker gedetailleerd onderwerp is, sorry daarvoor! maar ik denk dat wat duidelijkheid voor veel meiden wel fijn is! ) Is t alleen helder bloed? is t alleen donker bloed? kunnen er stolsels in zitten, of dat juist niet? kan t enkele dagen duren, of moet t met 1 dag of 2 dagen weer weg zijn? Moet het zo weinig zijn dat een maandverband bijna te groot is, of kan je best eens een maandverbandje vol hebben? Dus meiden met ervaring! leg hier uit hoe je bloeding(en) was(waren) terwijl je wel zwanger was!
ik ben wel erg benieuwd want ik verlies nu bruin bloed, 4 dagen te vroeg terwijl ik altijd echt heel regelmatig ben.
Bloedverlies tijdens een zwangerschap is meer een uitzondering dan een regel. Het komt meer niet dan wel voor. Dat staat voorop. Wanneer het wel voorkomt (had het zelf bij 1e zwangerschap), dan is het bruinverlies en geen grote hoeveelheden. Kan een dag duren of een paar dagen. Het gaat dan echt om een drupje of streepje verlies. Echt niet meer. Rood bloedverlies is of menstruatie of vaak geen goed teken (zijn ook weer uitzonderingen op).
hey bij alle vier de zwangerschappen de eerste 4 maanden gemenstueerd en jawel het kan echt wel meer zijn. Ik had zeker 4 maandverbanden per dag nodig en dit 3 dagen dan werd het minder. Bij de eerste was ik doodsbang, bij de tweede al wat minder en bij de derde wist ik al dat het er bij mij bijhoorde de vierde helemaal geen angst meer gehad. Het is bij mij nooit donker of bruinverlies geweest maar echt gewoon bloed met slijmen. het is erg angstaanjagend en bij de eerste en de tweede wist ik eigenlijk ook pas dat ik zwanger was na 2 maanden omdat ik toch ook andere symptomen had
Dus toch he.. en begon je menstruatie ook gewoon op de normale tijd? eerder? en had je normaal ook zo lang je periode of langer? *ben niet nieuwsgierig *
normaal ben ik 4 dagen zoiets ongesteld en ja hij begon precies na 30 dagen iedere keer (mijn cyclus ) je mag alles vragen hoor want de eerste twee keer was ik echt doodsbang iedere keer dat er iets was. (toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was) Mijn oma menstrueerde echt letterlijk de volle 9 maanden dus denk dat ik het daarvan heb geerfd hahaha
Thanks voor je snelle antwoord! en dat zal dan wel hahaha Nou ik zit zelf met een soort van bloeding iets.. maar toch ook niet.. en toch wel erg vroeg.. en elke keer als ik denk van "als t stopt nu ga ik gewoon testen" dan komt er toch weer iets.. maar tis zo weinig! en niet wat ik gewend ben.. maarja.. dat kan ontpillen zijn, en heb nog geen "niet-pil-cyclus" gehad.. maar elke keer zeg ik tegen mezelf, nee je bent ongi.. t kan niet.. en dan stopt t weer.. of stelt t toch niks voor.. dus dan krijg je toch weer hoop he ik weet dat ik eigenlijk moet testen nu.. maar dat durf ik niet zo goed! haha.. Wist jij trouwens al voor je NOD dat je zwanger was later? of heb je getest tijdens t bloeden? of erna?
Hmm nu ik dit lees zal ik morgenvroeg toch maar mijn laatste test gebruiken. Deze maand sterk het vermoeden dat ik zwanger was. Met de daarbij horende symptomen. Nu afgelopen vrijdag ongi geworden maar anders als normaal. Nog steeds het gevoel dat ik zwanger ben. Aangezien ik morgen van plan ben om wat wijntjes te drinken doe ik toch maar een test. Dan is die temminste uit mijn nachtkastje en kijk ik er niet de hele tijd tegen aan!
dat kan nooit kwaad! Ik ben trouwens wel gewoon ongi, daar ga ik gewoon vanuit aangezien t af en aan is.. maar toch fijn om een vergelijking te hebben met andere..
ik heb getest net voor het bloeden iedere keer zelf ben ik bij drie van de vier ineens raak geweest dus na het stoppen met de pil, bij de eerste twee dacht ik dan ook gewoon dat ik ongi was en heb dan ook pas later een test gedaan bij de derde heb ik vlak voor nod getest en was posi toch werd ik ongi maar was er niet echt bang meer van en de vierde heeft 6 maanden geduurd voor ik zwanger was
Ik vond gisteravond een beetje oud bloed (bruin) op mijn wc papiertje, maar vanmorgen nergens last van. Ik loop al een paar dagen met wat kwaaltjes, maar vandaag toch wel erg misselijk en toch vond ik een klein streepje oud bloed in mijn onderbroek. Toch een test gedaan en die was positief! liefs
@kiekeboe Zie je het komt wel vaker voor hoor dan de meesten van ons denken HEEL ERG GEFELICITEERD MEID EN GENIET ERVAN
ik heb ook een vraag, dinsdag was mijn nod, maar dacht dat ik 't zaterdag al kreeg steeds bruin verlies met af en toe heeeeeel licht rose op papier met afvegen dan verdween dat weer en toen was dat er maandag weer en dinsdag ben ik dus ook ongesteld geworden, althans dat dacht ik want dat was net als normaal maar woensdag was alleen nog maar bruin en een beetje en gister al bijna niks meer,, was niet eens een inlegkruisje voor nodig.. vreemd.. normaal ben ik echt 5 dagen ongesteld een dan ook echt heftig daarvoor ben ik ook aan de pil gegaan en heb dat ook weer gehad sinds ik vanaf juni van de pil ben... heb op dag 18 van me cyclus ook beetje rose en bruin gehad (dacht dus innesteling) weet nu dus niet of ik moet gaan testen (bang voor negatieve test) maargoed wilde even weten van de dames die dit hebben gehad en zwanger waren... liefs..
Gewoon een testje er tegenaan gooien.. ik zei dan tegen mezelf gewoon, als t negatief is dan is t gewoon niet zo en niet testen maakt t niet wel zo daar verander je nu toch niets meer aan.. en dan kan je verder.. blijf je dan twijfelen kan je altijd een week na deze test er nog 1 doen.. voor de zekerheid.. en anders gewoon klussen tot je erbij neervalt!