Verschil tussen miskraam en missed abortion

Discussie in 'Miskraam' gestart door Joolzz, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Hoi meiden

Gisteren gezien en gehoord dat het hartje niet meer klopt na een goede echo met 6.5 en 9.5 weken.

Zou nu 10.5 moeten zijn waarschijnlijk is het hartje kort na de laatste echo gestopt. Er is nog niks op gang gekomen, we wachten het nog even af.

Is dit nu een miskraam of een missed abortion? Snap het verschil niet helemaal.

Het kwartje valt nog niet helemaal, had het helemaal niet verwacht na twee super echo's. Volgens de verloskundige komt het (gelukkig) ook maar heel weinig voor op deze termijn na goede echo's.

2. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Pff wat erg voor je! Sterkte!

Als ik het zo niet goed uitleg, correct me.

Een Miskraam is wanneer het vanzelf komt..
    En een Missed Abortion is wanneer het vruchtje/kindje al enige tijd geleden gestopt is.. maar er niet vanzelf uitkomt..

Het komt idd niet zovaak voor, wat een pech zeg.. dat verwacht je totaal niet meer na 2 goede echo's..!:(

3. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dan heb je een missed abortion. Betekend eigenlijk dat het kindje overleden is in je buik maar je nog geen bloeding hebt en helaas op de echo een overleden kindje ziet. Bij een miskraam krijg je spontaan een bloeding. Ik wil niet lullig zijn ofzo tegenover andere mensen maar had zelf liever een miskraam gehad. Heb zo een trauma van die echo waarop ik mijn dode kindje zag en dan " het hartje klopt niet meer". Ik had zelf ook 2 goede echo's. (1 kindje)

Sterkte Joolzz :(

4. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Sterkte meis. Ik weet hoe het voelt.ook 2 goede echo's en toen ineens geen hartactie meer. Zo verdrietig. Als je een kloppend hartje hebt gezien hakt het er veel harder in. Ben het trouwens volledig met klaproos eens. De echo waar je dan ineens een dood kindje ziet dat beeld blijft je bij. Nogmaals heel veel sterkte en hopelijk kan je het over een tijdje een plekje geven.

Liefs jen

5. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Als eerste wat rot dat je dit ook mee moet maken! Heel erg verdrietig

Je hebt een missed abortion

Ik heb het ook (helaas) gehad, met 9 weken een mooie echo met hart actie! Met 11,5 week bleek het niet goed te zijn.. Kort na de eerste echo was t hartje ermee gestopt..
    Had ook nergens last van, bij mij duurde t 2 weken voordat het op gang kwam, volgende dag spoed curretage en een week erna voor de tweede keer een curretage! <- dat ivm restweefsel

Missed abortion wl zeggen Dat het vruchtje/kindje al een aantal weken gestopt is met leven in je buik en dat het nog niet opgang is gekomen om uitgedreven te worden..

Miskraam wil zeggen dat het spontaan gebeurd, te merken aan buik krampen en of bloedverlies

Heb beidde mee gemaakt

Wil je heel veel sterkte wensen , het is niet niks !

6. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Ps idd het is nooit leuk om een miskraam of een missed abortion te hebben gehad maar die missed abortion kwam harder aan inderdaad omdat je denkt een mooi spartelende kindje te gaan zien op de echo, en vooral ook omdat je je eigenlijk hartstikke goed voelt en dan dat je je kindje daar dood op zoon echo ziet.. Kwam heel erg hard aan!

7. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Heel veel sterkte!
    Wat een ontzettend verdrietig nieuws.

En alle uitleg is hierboven al gegeven.
    Ik kwam je even een digitale knuffel geven x

8. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Dankjulliewel allemaal. Het was inderdaad heel raar de echo, ik zag eigenlijk gelijk dat het niet goed was. Vind het afwachten nu ook best lastig, voelt heel raar om er mee rond te lopen.

Bedankt voor jullie uitleg en steun!

Deel Deze Pagina