Allerlei symptomen na curettage.....

Discussie in 'Miskraam' gestart door 78Sandra, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hi,

Even in het kort (tenminste ik zal het proberen)...;)

Op maandag 22 april een curettage in het ziekenhuis gehad, was die dag op de kop af 8 weken zwanger van een leeg vruchtzakje. Die dag en de volgende dag een beetje last van wat vloeien, maar niet zo schokkend veel zoals de gynaecoloog mij deed geloven dat er zou moeten komen ;). In de weken daarop eigenlijk geen last meer gehad....geen vloeien etc. Na twee weken weer begonnen met klussen.....

Nu begonnen in het begin van de 4e week na de curettage de volgende symptomen:

- trekkerig gevoel in de onderbuik, vooral bij opstaan en lopen.
    - krampjes / steken in de onderbuik.
    - spierpijn in bovenbenen
    - blauwe aderen op borsten, maar niet meer gevoelig dan anders.
    - nu sinds een dag of twee, een soort van spierpijn / gevoeligheid in mijn beide heupen???
    - vanmorgen opgestaan met ontzettende pijnlijke lage rugpijn.....
    - vanmorgen geklust en daarna een klein beetje helder bloed toen ik daarna naar het toilet ging, maar ik vermoed dat het kwam van een geknapt adertje, daar heb ik namelijk vrij vaak last van tijdens het klussen....:)

Ik ben dus zo dom geweest om geen testjes te doen om te kijken of het hcg al uit mijn lichaam is na de miskraam....maar heb gisterochtend dus pas de eerste test gedaan....naar aanleiding van bovenstaande symptomen.....deze test was in eerste instantie negatief, maar het was zo'n ding van de kruidvat (2 voor 5 euro) en daar staat bij dat het 5 minuten kan duren, dus heb hem neergelegd en even snel gedoucht. Na het douchen stond er dan toch een licht streepje, dus ik vond hem redelijk positief....

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik ongesteld moet worden, maar normaal heb ik alleen maar een beetje rugpijn als ik ongesteld moet worden en niet al die andere dingen....een deel daarvan had ik wel in het begin van de vorige zwangerschap....Mijn cyclus was ca. 28/29 dagen, dus NOD is nu 22 mei als ik hier even van uit ga......

Ik ga morgenochtend nog maar een keer testen, als ie donkerder wordt dan ben ik wellicht al weer zwanger???? Kan dat zo snel joh, na een curettage?

Wat denken jullie?

Ik zit het terug te lezen en zie dat het verhaal toch niet zo kort is geworden als dat ik bedoeld had...sorry!

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik denk dat je nog resthcg zag op je test.....

3. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hmmm..maar als ik 3 weken geen enkele last heb gehad van de rest hcg en hij per dag zou moeten dalen (net zoals hij stijgt tijdens de zwangerschap) waarom krijg ik dan nu ineens van die heftige symptomen.....?.....

Vaag iets hoor, dat menselijk lichaam.....;)

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Geen idee.....weet wel dat je lichaam last kan hebben van de nasleep van een mk....

Even afwachten maar......eigenlijk zou hcg moeten afnemen maar soms gebeurt dat niet altijd goed.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar je kan best weer zwanger zijn geraakt hoor......;)

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tja, maar dat weten we pas over een paar dagen.....eerst maar weer eens testen.....en als die donkerder worden dan lijkt het me dat het de goede kant op gaat.....

Ach en voor hetzelfde geld wordt ik gewoon ongesteld ofzo volgende week en zijn dit keer de symptomen vele malen heftiger.....

Het kan natuurlijk alle kanten op....we zullen het wel zien....zou wel leuk zijn natuurlijk als het een nieuwe zwangerschap is....;)

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zeker dat zou super zijn voor je!

Succes hoor....

8. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    @Sandravandijk, ik had het 'helaas' ook. Het zou kunnen dat je zwanger bent, maar aannemelijker is dat er nog hcg in je bloed zit. Ik had na de slechte echo ook geen symptomen meer, maar 2 weken na de curretage begonnen ze weer.. hetzelfdewat jij beschrijft. .

Het enige wat je kunt doen is naar je ha of vk bellen en vragen om een bloedtest, zo weet je of en hoeveel hcg er (nog) in je bloed zit. Heb ik ook gedaan en ik had 3, 5 week na de curretage nog een waarde van 21. Nu inmiddels weer op 0.

Succes ermee!!

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vanmorgen weer een testje er tegen aan gegooid en deze was zo goed als wit....tegen het einde van de 5 minuten een tuurstreepje, maar dan moet je hem wel onder een tl-balk houden......;).

Dus ik denk dat ik nu toch wel bijna aan het einde van mijn rest hcg zit.....zou wel fijn zijn....

Wordt je trouwens meteen ongesteld als je hcg op nul staat, of begint dan pas je cyclus en kun je dan dus nog eens een week of vier gaan zitten wachten op de menstruatie?

10. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113

Ik sta nu zo'n 10 dagen op 0 ongeveer en nog niet ongesteld geworden! Heb de vraag gesteld aan de vk en waarschijnlijk gaat je cyclus nu pas lopen. Mits je cyclus gelijk weer in orde is. Na een curretage kan het ook nog maanden duren... heb ik gehoord!! Hoop op het eerste...

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik zou met ovu testen beginnen nu,,,,dan kun je iig zien of je weer een ei krijgt. Dan wee je ook weer wanneer je ou kunnen testen,

12. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja, ik hoop ook zeker op het eerste, zowel voor jou als voor mij;)

Zal eens wat van die ovulatie testen gaan kopen deze week.....ben daar normaal niet zo van, maar nu is het wellicht handig om de cyclus te bepalen.....

Deel Deze Pagina