verschil tussen nummer 1 & 2.

Discussion in 'Flesvoeding' started by giraffe 2013, May 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

Apr 18, 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af wat het verschil met de nummer 1 en 2 van de voeding zeg maar..
    Zitten er meer voedingsstoffen in bijvoorbeeld ?
    En mogen ze er daarom maar 800cc van ?
    Kan je dit ook geven als je geen groente en fruit geeft ?

Ons meisje krijgt nu nog de pepti 1 (vanwege kma) en zijn op advies van de ha gestopt met fruit en groente omdat ze onwijs veel spuugt.
    Eerst ook met de melk maar sinds de pepti is dat gelukkig over.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    De samenstelling is anders, maar je mag nr1 langer gebruiken. Heb ik ook gedaan bij mijn oudste, omdat ik met 6 maand pas groente en fruit ging introduceren. En tja ik gaf toen dus nog 4 flessen en meer dan 800cc. Bij navraag werd mij geadviseerd langer nr1 te geven.

Ik gaf niets gepureerd en deed er, indien nodig, gewoon nutriton doorheen. Misschien een tip?

3. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

Apr 18, 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nutriton gebruiken we idd volop bij melk maar in fruit enzo niet...dan wilt ze het niet.

Oke vandaar , ze komt super hard aan dus dan is het ook niet erg toch om op 1 te blijven nog even ?
    Ze drinkt totaal 700cc op n dag.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Het is wel zo dat nr 2 meer verzadigd, op het pak friso staat dat je 4x180 mag geven of 3x210. Nu zal het niet op een schepje meer komen maar dat zijn dus de algemene richtlijnen.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Met 700cc mag je dus wel over, maar je mag ook gewoon op nr1 blijven. Anders zou ik toch de ha even navragen. Hij heeft geadviseerd om even te wachten met groente en fruit.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De verhouding tussen caseine en wei is bij opvolgmelk iets anders dan bij start. Daardoor valt het wat zwaarder en hebben ze eerder een ol gevoel.

Maar als je kind het al zo moeilijk gehad heeft en het nu goed doet...even niks veranderen!

Share This Page