Verschil tussen ordinair gekleed en stijlvol Classy gekleed

Discussie in 'De lounge' gestart door stressbal, 14 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

Eigenlijk best wel een lastig te beantwoorden vraag. Allereerst wil ik zeggen dat ik ordinair gedrag vele malen storender vind dan een ordinair uiterlijk. Een ordinair uiterlijk kan ik zelfs wel een beetje waarderen... dan doe je lekker aan waar je zelf zin in hebt, ongeacht het stigma. Ik kan dan alleen niet zeggen dat ik je smaak echt goed vind ofzo:p maar dat zal dan omgekeerd ook zo zijn.

Ordinair gedrag vind ik dus wel echt heel storend. Dan bedoel ik lawaaierig zijn en luid (plat) praten, rommel maken, bedienend personeel commanderen, je kinderen niet corrigeren bij onwenselijk gedrag, anderen uitlachen of belachelijk maken, jezelf niet aanpassen aan je omgeving etc.

Maar goed, de vraag was dus wat ik zou bestempelen als een ordinair uiterlijk. Bij voorbaat excuses als ik iemand hiermee beledig. Nogmaals, een ordinair uiterlijk vind ik geen onoverkomelijkheid!

- Krullerige tatoeages (vooral met namen of data)
    - Huispakken, trainingspakken, jumpsuits
    - Kleding/schoenen/tassen/jassen met grote logo's of duidelijke zichtbare merknamen
    - Van die strakke, getekende wenkbrauwen
    - Alles met glitter of strass (nagels, make-up, kleding, piercings)
    - Volwassen vrouwenkleding in hot pink
    - Dierenprints
    - Generieke, grote prints met onzin (skylines, nummers, modellen, woorden als "LOVE" of "BEACH"in quasi-handschriften)
    - Overdreven highlights
    - Onnatuurlijk bruin voor je eigen huidskleur (daar vervolgens alleen maar witte kleding bij dragen is vooral akelig)
    - Onnatuurlijk veel haar in de vorm van gekke matjes
    - UGGS

Maar ook al is bovenstaande helemaal je stijl: als je gewoon iets leuks te vertellen hebt, kijk ik er binnen no time overheen ;)

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik spreek niemand aan op zijn kledingkeus (oké... behalve mijn man ;)).
    En ja.. ik heb zeker een beeld bij mensen met een bepaalde soort kledingstijl.
    Maar dat zal andersom ook zeker het geval zijn.

Maar... ik kan me er niet druk om maken.
    Ik probeer zelf casual chic gekleed te gaan, rekening houden met mijn leeftijd (40). Mijn vriendenkring past daarbij ;)
    Soort zoekt soort denk ik altijd maar.

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Moeilijk.

In mijn vrije tijd loop ik er niet erg verzorgd bij, dwz geen make-up, geen juwelen, haar in een staartje (soms met een gewoon ordinair elastiekje want heb heel dun haar), geen gelakte nagels en makkelijke sportieve kledij.
    Als ik ga werken doe ik gewone kledij aan: ballerina's, T-shirt of hemdje en (jeans)broek. Gewoontjes dus. Maar wel af en toe make-up en altijd juwelen.
    Maar ik zal nooit zo'n te korte rokjes aandoen, heb geen piercings en geen tattoo's, etc.
    Persoonlijk vind ik niet kunnen: te hippe kledij aandoen voor je figuur of leeftijd (type hipster of sexy (not!))

Ik vel net als iedereen een oordeel naar mijn eerste indruk maar zeg er niets van. Na de persoon beter te leren kennen durf ik wel mijn mening bij te stellen.

4. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Wow ik word als ordinair bestempeld geweldig zo had ik mijzelf nog nooit gezien 😀

5. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Hahahaha ik ook....😂

6. tuc

tuc Niet meer actief

Duidelijke grote merken op kleding
    Veel dierenprintjes (er zijn subtiele uitzonderingen)
    Trainings/joggingspakken
    Crocs (prima voor de tuin/camping maar verder niet)
    Veel geelgoud
    Namenkettingen
    Mega nepnagels
    Te veel glitter op kleding bij 20+
    Overdreven zonnebankbruin

Het zegt mij niks over gedrag maar dus puur hoe het eruit ziet. Barbie is een goed voorbeeld...hoe zij eruit ziet en zich kleedt is voor mij het toppunt van ordinair.

7. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ja ik ook al! En m'n man ook ;) (zit op de bank met print truitje, korte joggingsbroek met bloemen, grote tattoo's, jaja mét namen, en m'n haar in een knot op m'n hoofd. Want tja, het is ook totaaaal niet warm.....)

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik vind barbie helemaal niet ordinair. Ze heeft veel make up op maar het kan nog veel erger.
    Ook dr kleding valt erg mee. Minirokjes die weinig verhullen heb ik r niet zien dragen en ze heeft meestal redelijk normale shirtje aan. Ze heeft boobs waar je niet omheen kunt maar er zit wel altijd een stuk stof overheen ;)
    Ik kleed me zo overigens nooit,heb r t lijf niet voor ;)

9. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    O wacht, ik vergeet Uggs! Ik heb ze niet want ze zijn te duur, maar ik zou ze wel willen :)

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ben je Oh Oh Cherso vergeten? :(

11. tuc

tuc Niet meer actief

tja smaken verschillen...ik ben vast heel degelijk. Maar bij het woord ordinair in het woordenboek verwacht ik een foto van haar. En dan vooral de combi veel te blond, veel te bruin, opgespoten lippen, en tieten die uit dr trui vallen

12. Pisam

Pisam Niet meer actief

Inderdaad. Voor mij is het vooral het én én. Diep decolleté én kort rokje én hoge hakken, veel make-up en vooral veel nep.

13. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ordinair vind ik als je bv en een kort rokje en een shirt met diepe decolleté aan hebt. Sexy is óf een kort rokje (of broekje) óf een decolleté.

En nee, ik spreek iemand niet aan op zijn kledingstijl, dat moet iedereen toch lekker zelf weten!

14. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind mensen er al snel ordi/tokkie uitzien. Als kleding te strak, te kort, te weinig etc is. En ja, dan is niet mijn eerste indruk dat je wel een universitair diploma op zak zal hebben. Ik bedoel, als je wat te melden zou hebben, hoef je er niet uit te zien als een kermisattractie.

Maar mensen aanspreken op hoe ze er uit zien. Nee dat vind ik echt niet kunnen. Je kan er wat van vinden, maar iereen heeft recht om zich zo te kleden waar die zich lekker bij voelt.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Jep, mee eens. Ik vind barbie ook het toonbeeld van ordinair.

16. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Hilarisch :D

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hahaha heb ik nooit gekeken; ordinair programma :p :p
    In haar realityserie vind ik het echt meevallen.
    Gypsy's die vind ik echt vele malen meer ordinair.

18. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Haha nepnagels yep nu lichtblauw maar ze zijn ws korter als de meeste vrouwen hun normale nagels.
    Hot pink Michael Kors tas met naam en logo hanger
    Hot pink zomer/ stand jurkje met roezels
    mijn oh zo geliefde LV tas logo all over
    Mijn lange haar is vanmiddag bij de kapper geweest dus mooi gefohned maar gaat straks ook in een knot
    Tattoo op mijn shoulder (formaat kleine postzegel)
    Heb zilvere ballerina schoenen
    Ik ga maar eens een personal shopper zoeken

19. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    :D ja zullen we samen maar een stylist zoeken?

O wacht ik weet wat leukers, we gaan naar een tattoo shop kijken voor iets leuks, dan iets zoeken in fel roze, met pluche en dan ergens een biertje drinken (ja ja av want ik ben zwanger :p) of is bier ook te ordi?:D

(Meiden, met een knipoog, ik ben niet uit op een discussie. Ik ben ik, en ik ben anders)

20. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik geloof ook niet dat iemand er iets op tegen heeft als jullie gezellig een knotje in jullie haar draaien op een warme dag, onder het genot van een Bacardi breezer (over de grens? Niet zo bedoeld ;)).

Ik ben wel benieuwd of dit voor het eerst is dat jullie jezelf herkennen in de omschrijving van wat ik onder andere ordinair vind?

Deel Deze Pagina