Hoi meiden, ik heb PCOS, heb lange onregelmatige cyclussen (tussen de 6/7/8/ weken maar soms ook langer...!) en geen eisprong kunnen traceren met ovusticks... De vorige keer ben ik voor behandeling naar de gyno gegaan, onderzoeken, provera, clomid, pregnyl, en gelukkig na paar keer raak.. Ik zie er zo tegenop om weer daarmee te beginnen.... zijn er meiden die advies voor me hebben? Monnikspeper (in gepaste hoeveelheid wel want te veel heeft juist geen goed effect) etos zwanger worden, teunisbloemolie, efamol pmp?? Die laatste gebruik ik nu zo'n 8 weken. zit inmiddels al weer op cyclusdag 50...
sorry maar dat werkt allemaal niet als je zwanger wilt worden. (bij gewone cyclus misschien wel...) Enigste wat ik zou adviseren, probeer eens naar een accupuncturist te gaan. Het is niet bewezen dat het iets doet..net zoals de rest wat je opnoemt. Maar ik ken wel 4 meiden met pcos die zwanger zijn geworden tijdens behandelingen. en het is nooit zo erg een 2de keer hoor...vaak als ze zien dat de meds aanslaan, mag je zelf door proberen zonder veel ophef.
@ antares, thanks voor je snelle reactie! is dat zo, dat je dan zelf mag gaan proberen? Bij mij werd iedere cyclus gevolgd met tig echo's, bloedonderzoek meerdere keren, eerste keer clomid 50 mg geen eisprong, tweede keer 100 mg en pregnyl, derde keer 100 mg en ook pregnyl, vierde keer 100 mg en geen pregnyl nodig (zagen ze aan bloed) en was het raak. ik heb al van alles geprobeerd de vorige keer, acupunctuur, 40 kilo afvallen, homeopatie....... ik weet wel dat ik dat nu niet nog een keer moet gaan doen, maar nu heb ik dan toch weer hoop dat die tabletjes wat kunnen doen.....
je kutn alles proberen...maar ben bang dat het weer erger gaat worden....en dat je dus geen eisprong krijgt. Soms is het nu eenmaal zo... En bij mijn gyn was het wel.. idd eerst opvolgen of je eisprong had, dan bloed voor goede progesteron prikken. Maar als dat goed was....goede dosis goede eisprong mocht ik zelf proberen! Misschien zou je dat kunnen overleggen, als je geen prechnyl nodig hebt....(want met prechnyl moet je helaas wel onder controle blijven...)