Ik heb een kookboek gekregen speciaal voor de kleine ukkies. Ik dacht, ik begin vooraan bij de fruithapjes. Het eerste fruithapjes-recept betrof er 1 met perzik. Deze hadden ze niet bij AH, dus ik denk: ik doe het met nectarines. Dus ik netjes het recept gevolgd en porties ingevroren. Toen zag ik later in een tabel, in datzelfde boek, dat nectarines pas vanaf 6 maanden mogen (perzik-hapje stond bij vanaf 4 maanden). altijd gedacht dat beide vruchten zo'n beetje hetzelfde waren, afgezien van dat vieze fluweel-schilletje van de perzik. Dus waarom de 1 vanaf 4 maanden en de ander vanaf 6? Is er echt verschil? Kan ik dit fruithapje mijn dochter nu wel of niet geven? PS. Het fruithapje is enkel bedoeld om te proeven, dus hele kleine hoeveelheden. Ik geef nog 100% borstvoeding en dat gaat prima, dus bijvoeden als vervanging komt pas met 6 maanden (ze is nu 5)
Hoi, Je kunt beide vruchten gebruiken, ze horen bij de steenvruchten en juist deze vruchten zijn heel geschikt om mee te starten, mango valt hier ook onder. Groetjes eveline