Ik ben voorzichtig begonnen met mijn mannetje zindelijk te maken. Hij is er zelf zo vies van ineens in zijn luier. Heeft nu ook al een paar keer in het potje gepoept. Dat geeft hij goed aan. Hij komt me het vertellen. Alleen hij noemt zijn plasje ook poep. Hoe leg je nou aan een kind het verschil uit? Plassen is trouwens nog niet gelukt op het potje, ik ben steeds te laat. Nog tips daarvoor meteen?
Ik denk dat hij plas wel gaat begrijpen wanneer er daadwerkelijk een plasje in het potje komt, dan kan jij het benoemen en hij ziet dan dat het anders is dan poep. Tips voor plassen op het potje (vond ik tenminste): een dag of 2 om het half uur of 3 kwartier op het potje doen, eerst zijn het namelijk kleine plasjes, maar die worden steeds groter naar mate hij zijn sluitspieren beter beheerst. En de eerste dagen gaan natuurlijk gepaard met veel ongelukjes. Ik liet mijn zoontje in een onderbroekje en daaroverheen een pyjamabroekje lopen (thuis en op kdv dan). Dat wast makkelijk uit en dat is ook makkelijk snel naar beneden te doen. Op een gegeven moment heeft hij het door en dan heeft hij ook niet veel ongelukjes meer. Voor onderweg dan heeft hij een luierbroekje aan, maar die blijft steeds vaker droog.
Ik denk dat je dat alleen kan uitleggen als het in het potje ligt en dus zichtbaar is... En heb je hem al eens in de broek laten plassen? Klinkt misschien stom, maar zo voelt hij er meer van en vind het misschien wel heel vies waardoor hij het wel eerder gaat aanvoelen.
Bedankt voor de tips dames! Ik hoorde dat het volgende week heel mooi weer schijnt te gaan worden. Ik denk dat ik hem dan maar in zijn onderbroekje laat lopen. Nog een vraagje, hoelang duurde het bij jullie kindjes voordat ze zindelijk waren? Overdag dan, weet s'nachts duurt langer.
Hier was er 1 dag voor nodig (halve dag eigenlijk) met heel veel natte broeken en een hoop dweilen voor mij. Daarna had ze het door. Dochter was toen 2j2mnd. Als ze snappen wat ze doen kan het snel gaan, dochter had ineens door dat de natte broek en de vloer door haar kwam. De pogingen voor haar 2de waren zinloos omdat ze het echt niet begreep dat zij de oorzaak was. Plassen deed ze wel vaak als ik haar op de wc zette voordat ze in bad ging.