vraagje opwekken eisprong

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Makkie, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    hallo meiden,

    Ik was donderdag helemaal blij omdat ik tijdens een FM 2 eitjes had! de Gyn heeft met toen meteen een Pregnylspuit gegeven. Echt super allemaal en denk ook dat ik mijn eisprong heb gehad, aangezien ik last van mijn buik kreeg en dit later weer weg was.

    Maar nu mijn vraag. Hoe groot waren jullie follikels als je Pregnyl ging spuiten? Die van mijn waren 14 em 16 mm. Lees dat bij sommige de follikels 20 mm en dan pas pregnyl spoten. Waren mijn follikels dan niet te klein? Kan Pregnyl dan wel zijn werk doen?

    Ik weet dat ik eigelijk gewoon lekker rustig moet afwachten de komende 2 weken en niet zo er mee bezig zijn, maar kan het toch niet loslaten. Ik voel me ook zo gek door die pregnyl en het is allemaal nog nieuw voor me! Ben benieuwd naar jullie antwoorden!
     
  2. bengel

    bengel Niet meer actief

    bij mij moeten ze ongeveer 18 zijn, en dan pas pregnyl...
    niet als ze 15,16 17 zijn...
     
  3. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    bij mij het zelfde als bij bengel, ook minimaal 18 mm en niet kleiner.
     
  4. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    waarom kreeg ik dan Pregnyl? Zou het dan bij mij langer duren dan 36 uur voor mijn eisprong? De gyn zei dat ik er vanuit moest gaan dat ik een eisprong zou krijgen.... Nu ben ik echt ongerust zeg! Zal ik maandag de gyn bellen?
     
  5. Niet meer actief

    Bij mij moesten ze ook 18 mm zijn, pas dan kon ik Pregnyl spuiten.
     
  6. Zonneschijn

    Zonneschijn Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Bij mij mocht ik met 23,5 mm nog geen pregnyl halen, moest eerst een (helemaal) positieve ovulatietest hebben. Gevolg is nu wel dat m'n eisprong al is geweest toen iui plaatsvond.

    Eitjes groeien gemiddeld toch 2 mm per dag, dus die van 16 mm zou dan bij je eisprong wel ongeveer 20 mm zijn. Maar ik heb geen idee of dat groot genoeg is. Vreemd eigenlijk dat er zoveel verschillen tussen ziekenhuizen zijn.
     
  7. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    mijn grootste eitjes was donderdag 16 mm, dus dan vrijdag 18 en zaterdag 20 mm. (als ze netjes doorgroeien...) Dan kan het toch heel goed dat mij eisprong vrijdag op zaterdagnacht is geweest?
     
  8. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Iemand nog ervaringen?
     
  9. sam mv kylian

    sam mv kylian Fanatiek lid

    ook hier moest ik van mijn gyn pas de pregnyl (laten) zetten als ie 18mm of groter was
     
  10. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Makkie gewoon even gyn bellen voor navraag scheelt je misschien onnodig zorgen maken. Het lijkt mij heel sterk dat de gyn zoiets niet goed kan inschatten.

    Succes en hopelijk levert je eisprong een ontmoeting op met een zaadje en raak je zwanger:)

    gr vruchtje
     
  11. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Ja dacht ik ook al! kan met niet voorstellen dat ze me dat geeft als het niet zou kunnen. Ze zei ook dat ik dan vrijdag op zaterdag mijn eisprong zou hebben en dat we dan het beste vrijdagavond konden gaan klussen. Dat zeg je toch niet als het niet zo kunnen? Ook mijn vriend zegt dat het heus wel waar is, zij is de deskundige toch?

    Ik moet me niet zo gek maken, maar gewoon genieten van het feit dat het nu allemaal wat beter gaat!
     
  12. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Vanmorgen gyn gesproken. Ze zei dat ze altijd Pregnyl spuiten bij follikels rond de 16 mm. Er dan volgt er gewoon een eisprong! Ze zei ook nog dat ze dat spul niet in mijn lijf zo spuiten als het geen zin zou hebben :oops: ... daar heeft ze natuurlijk gelijk in! Dus ik mag er volgens haar 100% vanuit gaan dat ik een eisprong heb gehad, helemaal toen ze hoorde dat ik veel buikpijn had en aantal uren later helemaal weg was. Nu dus rustig 2 weken wachten en als ik dan ga menstrueren, dan mag ik weer bellen voor de volgende afspraken. Ook zei ze dat het verschilt per ziekenhuis wanneer ze Pregnyl spuiten. Sommige inderdaad vanaf 15 of 16, andere pas bij 18mm of meer.

    Allemaal stress om niets dus. Nu ga ik lekker ontspannen van de komende 2 weken genieten, omdat stressen natuurlijk helemaal geen zin heeft!
     

Deel Deze Pagina