Na de geboorte van mijn 2 zoons wil ik heel graag een ander helpen zwanger te worden en daarom heb ik over 1 maand een afspraak om mijn eicellen te doneren. Overal staat dat de effecten van de hormonale behandeling hetzelfde zijn als een IVF behandeling. Omdat ik daar (gelukkig) geen ervaring mee heb, hoop ik dat jullie er meer over kunnen vertellen wat ik fysiek en emotioneel kan verwachten. Ik hoop niet dat ik iemand beledig of verdrietig maak, door mijn vraag hier neer te zetten. Dat is echt niet mijn bedoeling!
Wauw wat nobel van je. Ik kan dit alleen maar toejuichen dat je het overweegt en waarschijnlijk nog gaat doen ook! Jij gaat een ander stel (hopelijk) echt SUPER gelukkig maken. Ik begrijp van verhalen dat de emotionele effecten als donor minder ingrijpend zijn, omdat je er zelf emotioneel veel minder baat bij hebt wat de uitkomst is van de oogst. Maar ja... je krijgt hoe dan ook hormonen ingespoten, dus je zal er waarschijnlijk echt wel wat van merken. Zelf werd ik enorm labiel ervan. Ik heb me veel depri en huilerig gevoeld, maar nogmaals, dat kan ook komen door de onzekerheid en angst waar ik zelf toen doorheen ging. Verder kreeg ik tegen het eind van het stimuleren wel buikpijn. Ik zat echt letterlijk vol van al die eitjes. Beetje menstruatie-achtig.
Wat dapper en nobel van je. Je zult hormonen moeten spuiten, een aantal keren voor een echo moeten komen en een punctie moeten ondergaan. Hormonen spuiten had ik zelf weinig hinder van. Ook niet van bijwerkingen. Toen ik bijna punctierijp was wel last vd buik met lopen. Punctie heb ik de laatste keer onder narcose gedaan=aanrader. Na de punctie kon ik beide keren een week niet rechtop staan vd pijn in mijn eierstokken. Daarna snel hersteld. Hoop dat je wat aan mijn bijdrage hebt. Ga je doneren aan een bekende of aan een onbekende?
Dank jullie wel voor je antwoord, zo kan ik me (en mijn partner ) een beetje voorbereiden. Inderdaad zal het voor mij emotioneel anders zijn, omdat ik niet de onzekerheid heb, maar juist het idee om iemand anders blij te maken. @panter: Ik ben direct naar de eicelbank gegaan, dus ik doneer aan een onbekende. Ik wens iedereen hier verder heel veel succes en geluk met alle behandelingen!
Ik wens je veel sterkte met de donatie. Je zult iemand het grootste en mooiste geschenk uit haar/hun leven geven. Heb bewondering voor je besluit. Veel succes!
Wat super mooi! Ik heb geen ervaring met ivf. Wel met eiceldonor zijn, ik ben draagmoeder geweest met gebruik van eigen eicel.
Wat mooi dat je dat doet zeg! Over de hormonen ect. Ik heb nergens last van gehad. Ook met de punctie niet.
Woow super mooi idee maar ook heel heftig. Ik heb 1x het traject doorlopen en hoop het nooit meer te hoeven doen. Van de hormonen had ik niet veel last. Voelde me eerder niet lekker en vreselijk moe dan dat ik 'buien' had. Het prikken zelf ging op het laatst met veel moeite. Grote blauwe plekken en het ging steeds meer zeer doen. De punctie heb ik ervaren als een ware nachtmerrie. En ik ben helaas die ene persoon geweest (gemiddeld 1 persoon per jaar die door conplicaties word opgenomen in het ziekenhuis) die dat ook nog voor der kiezen kreeg. Ik wil je zeker niet ontmoedigen maar lees je goed in en denk er heel goed overna. Het kan anders looen dan je vooraf hoopt. Ik vind het wel super lief en stoer dat je dit voor andere wilt doen petje af!!
Goed van je! Ik heb 6 puncties gehad en van de hormonen veel migraine gehad maar daar ben ik al gevoelig voor. Laatste dagen is je buik was gevoelig door de volle eierstokken. Ik heb de vorige keren ongeveer 30 keer eiblaasjes laten aanprikken dus vrij veel natuurlijk maar dag er na had ik totaal geen last, alle keren voelde ik me vrij snel weer goed! (Dat is t gevaar ook met meerdere blaasjes en de kans op overstimulatie) want je moet rust houden. Succes! Super lief van je.
Ik heb heel veel bewondering voor je, echt respect dat je dit doet. Je gaat iemand zoooo gelukkig maken! Ik heb mijn zoontje via ICSI en ik heb echt nul komma niks last gehad van de hormonen. Spuiten nam ik overal mee naartoe, als je er een beetje handigheid in hebt kan je echt overal spuiten. De laatste dagen voor de punctie voelde m'n buik wat zwaarder/voller aan maar dat was het dan ook. Punctie zelf was onder verdoving en ik heb het de dagen daarna wat rustiger aan moeten doen, voelde een beetje menstruatiekrampachtig.