Er zullen hier vast wel een aantal dame's zijn die een beetje verstand van kleding hebben. Dus hopelijk willen jullie mij helpen In augustes gaan mijn man en ik kleding shoppen. En eigenlijk is mijn hele kledingkast (op spijker broeken na) aan vervanging toe. Nu mijn eerste vraag. Wat zijn eigenlijk de standaard kledingstukken die je in je kast moet hebben?? En mijn 2e vraag. Wie kan mij advies geven waar ik op moet letten etc. Ik ben 1.63 en heb ong. maat m/l. Maar ik heb momenteel nog best wel een buikje en wat love-handels. (ben hier wel mee bezig het eraf te krijgen) En ook zit ik altijd met de groote van mijn borsten (80 f/g) Vooral bij jasjes ed heb ik altijd problemen met mijn borsten. Hebben jullie tips waar ik het beste op kan letten om deze punten niet teveel te benadrukken??? Alvast bedankt.
De standaard kledingstukken voor mij zijn: een goedzittende spijkerbroek, een nette broek ( chino), een paar goede pumps of laarzen met hak en een goedzittende blazer. Wat betreft je figuur: Ik begrijp dat je je bovenkant wil "minimaliseren"? Ik heb zelf 70e en ook moeite met jasjes die dus niet dicht kunnen. Nou heb ik ook gewoon ene paar blazertjes die ik open laat hangen. Dicht vind ik toch een beetje te shiek voor mezelf dus dat doe ik sowieso nooit. Maar het kledingstuk zelf vind ik perfect om love handles te verzoezelen Tegenwoordig heb je ook veel jasjes met een hippe voering waarbij het leuk is om de mouwen om te slaan, die kun je dus best een maatje groter pakken Ben zelf 160, ook een kleintje dus. hakken vind ik onmisbaar en laten je benen langer lijken. Heb je slanke benen? Een mooie skinny jeans vind ik onmisbaar en benadrukken je slanke benen. Zijn je benen wat steviger dan heb je weer andere modellen die je nadruk leggen op je sterke punten, vraag dat gewoon in een goeie jeansstore. Ik zelf heb ook nog wel een buikje overgehouden van mn zwangerschappen. Ik koop tegenwoordig veel tuniekjes die strak vallen om je heupen/ taille en wijd over het buikgedeelte. Voor een stevige boezem vind ik hooggesloten shirtjes echt een NO GO, ik koop altijd iets met een lage of v-hals. kan je hier iets mee?
Dank je hier kan ik zeker al wat mee Goed idee trouwens om de mouwen op te rollen bij blazers. Hakken vindt ik idd ook onmisbaar. Dus een ben al van plan om een paar pump en laarsjes met hakken te scoren haha. Ik heb ook wat van die soort tuniekjes,maar heb het idee dat ze mij juist dikker maken
Ook wel weer leuk toch, om nieuwe kleren te gaan shoppen Wat ik in ieder geval zelf heb is skinny's in allemaal verschillende kleuren + goede spijkerbroeken. Inderdaad blazers Een hoop singlets in diverse kleuren, ook een hoop longsleeve's in zwart, wit en wat kleurtjes Verder nog wat truitjes die wat groter vallen en wat wijder Ook wat blousjes Wat zakelijke, effen gekleurde jurkjes (meer najaar/winter) En inderdaad veel pumps & enkellaarsjes
Een zwart jurkje met een mooie riem. Een lang vest; heb ik 3 kleuren van en vooral als het wat frisser is is dat heel fijn, een leuk shirt of top eronder en dan kan je ook zonder vest. Spijkerrokje, daar kan bijna alles op en staat heel stoet met laarzen eronder. succes
Ik ben zelf 163 en zit ook nog met een buikje en love handles... En een grote bovenkant 70e Ik draag meestal een fijne spijkerbroek (geen skinny, heb dikkere bovenbenen) En heb altijd allerlei kleuren basic hempjes van only op voorraad.. En koop vaak een paar basic t-shirts en wat bedrukte shirts.. Vind blazers erg leuk maar mijn man houdt daar absoluut niet van!! Haha Ik liep vroeger altijd op hakken.. maar doordat ik enkel klachten (versleten) heb lukt dat niet. Momenteel in de zomer leuke teenslippers en met slechter weer mijn Nikes.. Ben nog druk zoekend naar leuke sneakers ofzo... Oh ja ik heb ook altijd een paar leuke vooral GOEDE leggings in huis en voor het betere weer een 3/4 broek... bij de leggings heb ik altijd wel een leuk lang shirt of een spijkerrokje en gebruik dan dus ook mijn gewone shirts Voor de winter heb ik trouwens ook altijd leuke laarzen helaas plat maar geen andere keus
Ik ben 1.68m en heb cupmaat 90D. Bij mij ligt er standaard in mijn kledingkast: - spijkerbroeken met rechte pijpen of skinny jeans - allerlei gekleurde topjes - basic longsleeves (veel van Esprit) - tunieken - zwarte en bruine laarzen - birckenstocks Pumps heb ik nog niet, die moet ik nog steeds een keer aanschaffen
Wehkamp heeft Levi's broeken die in bepaalde lengtematen te verkrijgen zijn, daarnaast kun je een broek kiezen die bij jouw figuur past...bijvoorbeeld slim fit, etc! Ik ben dol op Levi's broeken! En goede lingerie voor een grotere cupmaat is ook prettig. Daar zul je ook weer plezier van hebben wanneer je de andere kleding koopt
kies voor shirts met een strakke band aan de onderkant, en die daarboven plooien/wijd zijn bijv. Bekijk bijlage 255746 Kies verder voor enkellaarsjes ipv hoge laarsjes, en koop geen lange shirts/vesten Kies verder voor een kokerrok/wat strakkere rok ipv een wijde rok Blazers zijn ook onmisbaar, ik ben zelf wat breder van boven, en dan kun je beter voor een 3 kwart mouw gaan Kies daarnaast voor een jurkje met korte mouw en een blazer er over ipv een jurkje met lange mouw, zo kun je deze het hele jaar dragen. Ga eens bij Steps kijken, die dames kunnen je heel goed adviseren!
Leuke top om je lovehandles in te verbergen, maar als je grote borsten hebt, dan zijn deze tops niet erg flatteus hoor. Met die plooien en de ronde hals worden ze alleen maar nog massaler (eigen ervaring).
dat ligt er ook heel erg aan welke kleur je kiest en welk shirt. ik ben ook vrij stevig van boven maar ik heb een aantal van deze shirtjes (sommige met print of een applicatie), en ze zijn super!