Help! Wat als blindbakvulling gebruiken?

Discussion in 'De lounge' started by SYRV, Aug 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Hallo dames!

Ik heb me er helemaal op verheugd, vanavond ga ik mijn eerste limoen taartje bakken. Geen idee of het lekker is, maar wie niet waagt wie niet wint, toch? Ik heb alle ingrediënten in huis gehaald, en zit net even de bereidingswijze door te nemen. Opeens lees ik dat er een blindbakvulling gebruikt moet worden. Ik ben er inmiddels achter wat het is, maar ik heb dus geen gedroogde peulvruchten of bakknikkers in huis. Heeft iemand hier toevallig een tip wat ik anders nog als blindbakvulling zou kunnen gebruiken? Ben echt een leek op bak gebied, maar aangezien ik weet dat er hier fanatieke taartenbaksters actief zijn stel ik mijn vraag maar even hier;).

2. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Kan je daar niet gewoon wat steentjes of zo voor nemen ?? (wel even schoonmaken natuurlijk)

Gaat er bij blindbakken toch om dat je deeg niet om hoog komt ??

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik zou ff naar de winkel rennen en een pak kikkererwten halen ... ik weet zo ff niet wat je anders erin kan doen. Steentjes zou ik echt niet doen eigenlijk ...

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ja inderdaad, is om te voorkomen dat het deeg opstijgt. Ik heb geen idee of je daar steentjes voor zou kunnen gebruiken, maar in dat geval zou je dus ook iets anders zoals een kleine ovenschaal moeten kunnen gebruiken?

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ik kom er echt net vandaan:(
    Ben een beetje te lui om weer te gaan ;)
    Maar ik las net wel dat je ook rijst zou kunnen gebruiken. Maar hoeveel moet dat dan zijn? De hele taartvorm vol ofzo?

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik zou het doen dat de bodem goed bedekt is. Het moet wel een beetje gewicht hebben zeg maar ;)

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Wel bakpapier tussen de rijst en het deeg doen! Maar rijst moet kunnen, is het een lage of hoge vorm? De lage helemaal vol en de hoge half ofzo.

Succes!

8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Kan alliminiumfolie ook? Pff.. Ik ben lekker voorbereid heb ik alweer door:)

Share This Page