zou dat nu al kunnen ze heeft altijd om ongeveer 5 6 uur weer honger na de fles van 3 uur ze krijgt 5 x 180 +6.
Persoonlijk lijkt het me wel een beetje vroeg om met een hapje te beginnen. Ik weet natuurlijk niet welke voeding je nu gebruikt, maar misschien kun je eerst de flessen voor een deel mixen met voeding voor de hongerige baby? Bijvoorbeeld 3 schepjes standaard en 3 schepjes voor de hongerige baby...
ja dat is ook zo wacht er ook nog maar even mee tot dat ze 4maand is. maar ze krijgt nutrilon ar voeding want ze heeft reflux bedankt!
dan zou ik met fruit sowieso wachten tot 6 maanden. Fruit is zuur, dus als ze dan ook nog eens reflux heeft.. heel zielig lijkt me dat. Dan is groente misschien een beter idee, als je al met 4 maanden wil beginnen.
Het verschilt denk ik ook per kindje... Ons ventje heeft verborgen reflux, maar reageert [gelukkig!] goed op fruit [banaan/appel en peer]. Nu hij Zantac heeft en de voeding wat dikker is, gaat het redelijk goed met hem. Maar we hebben wel expres wat langer gewacht met het geven van fruit en groente inderdaad [tegen de 5 maanden aan] ivm de reflux. Omdat ons mannetje nogal hongerig is, hebben we de voeding voor de hongerige baby steeds wat opgevoerd, totdat we niets anders konden en hij bij ons eten zat te kwijlen. Toen zijn we met bijvoeden begonnen. Het vragen aan de CB kan natuurlijk geen kwaad. Succes!
Die van ons zit sinds deze week al op 3 x 2ml. Gaat behoorlijk rap omhoog dus.... Maargoed, het werkt wel. Tenminste geen onrustig kindje en nachten meer
van ons zit al vanaf 6 wken ongeveer op 3x daags 1ml. en sinds ongeveer 3 weken op 1x daags 1ml. vanaf wanneer heeft die het dan?
Oh, dus van jullie gaat juist lekker omlaag. Dat is mooi! Wij hebben het pas laat ontdekt, hij was nog net geen 4 maanden. Waarschijnlijk is het later ontstaan, gezien de symptomen... Dat is het lastige van verborgen reflux, je ziet het niet goed... Met de tijd en door het eten van vaster voedsel, zal het langzaam afgebouwd kunnen worden. Rond de 8 a 9 maanden zijn de meeste babys weer vrij van [verborgen] reflux. Kan het zijn dat de honger daarvan komt? Wanneer geven jullie haar Zantac? Door het drinken van melk, verzacht de keel, daarom lijkt het soms dat babys erge honger hebben, terwijl ze alleen maar iets willen voor het slikken. Misschien is op dat moment het zuur weer erger? Aangezien je kort geleden ook over bent gegaan naar 1x daags...
uit eigen ervaring, en uit ervaring van wat ik hier van andere heb kunnen lezen lijkt het wel iets te zijn wat met deze leeftijd vasthangt. die van mij had rond die periode ook tegen een uur of 5-6 weer honger en dronk de fles ook gulzig leeg maar binnen no time veranderde dat weer en was het nagenoeg weer als vanouds. wij gave hier overigens wel al voor de 4 mnd wat hapjes fruit. vaak wordt het eerder introduceren van vast voedsel ook aangeraden bij kindjes met (verborgen) reflux, maar dat gaat vaak op advies van de ka of cb.
Dat klopt inderdaad... vaster voedsel blijft beter in het maagje zitten en komt minder snel omhoog. Maar dan zou ik eerder met pap beginnen [denk ik] dan fruit of groente. Toen we wat voeding voor de hongerige baby gingen toevoegen, deed dat ook al wonderen. En dat mag je gewoon geven onder de 4 maanden. Zou het inderdaad even overleggen.
wij geven de zantac voor de voeding. ik heb nu nutrix gehaald en ik ga dat proberen aen anders maar fruit.
Ok, maar ik bedoelde eigenlijk wanneer in de dag... 's Ochtends of voor de nacht.... Misschien dat de zantac, in het laatste geval, tegen 5 a 6 uur uitgewerkt is Succes met de nutrix.. Hopelijk werkt het!
nee nog niet mee begonnen maar wel met de fruithap, dat gaat heel goed. tussen 5 en 6 uur krijgt ze dat en dat werkt heel goed en dan om 7 uur de fles 210+ 7 en dan lekker slapen tot de volgende ochtend 7 uur