Nu onze dreumes lekker gaat kletsen, komen we de grappigste 'woordjes' tegen. Hij zegt al veel woorden goed, maar af en toe denk je huh? En het mooie is, die woorden blijft ie ook zo uitspreken, ondanks het eindeloos herhalen van de juiste uitspraak, mooi is dat, hahaha. In navolging op het geweldige "leuke uitspraken van peuters' topic, wilde ik eens kijken wat jullie dreumesen zoal uitkramen . Hier een voorproefje van onze man: Melk = lemmuk Fiets = ziez aan/uit = naan/tuit jip (knuffel) = pik En owja, hij blijft stug volhouden dat Knorretje (die van Winnie) een muis is Brand los!
tuta = auto (heeft hij overgenomen van ons alarm nadoen als we een boekje over een politieauto voorlezen) woef = hond boof = boven en beneden boe = voor alle grote dieren inclusief koeien kwakwa = alles wat met eenden, vogels en water te maken heeft (inclusief vissen)
hier geen woordje maar als hij wilt blaffen doet hij net een weerwolf..hoofdje naar achteren oogjes fijn knijpen en met een hoge piepstem..woewoewoewoefffffffff
Hij zegt al maanden: Ofajie ipv olifant en sjur-sjur ipv appelstroop oh en ofaa in plaats van ifoon en ook de gewoon telefoon heet ofaa.
Mooi he die kindertaal Quinn kan nu goed praten, maar hij had er ook heel wat Gieg-vogel Annata-afstandbedining sananok- chocolademelk suus-vlees He kan er even niet meer zo opkomen
Ryan doet echt de standaardwoordjes, mama papa enzenz.. vanaf vandaag zegt ie ineens dun-kie(duncan onze hond) En.....als je vraagt wat de hond doet, zegt ie woefwoef, bij de schaap beeeeeh.. En toen heeft manlief hem dus geleerd en wat doet mama de hele dag? Zegt Ryan: bla bla bla..hahaha moest wel lachen hoor!
lees ff mee a is ons zoontje pas 6 maanden...hahahaha! erg grappig! onze kleine wordt 2 talig opgevoed (mijn man is Grie) en ben dus benieuwd wat hij tegen die tijd van alles maakt! hahaha! tot nu toe brabbelt hij er lekker oplos en is zijn "woordje' ngiiii! erg populair haha! leuk om te lezen!
Julia zegt heel veel al best goed, maar ze heeft een paar gekke woorden: Galaga = banaan Bapo = appel Piet = alle zwarte mensen Verder zegt ze sinds kort de F in woordjes als 'af' ofzo, maar ze maakt geen echte F, maar blaast gewoon door een tuutmondje, alsof ze een kaarsje uitblaast. 'Mama afffffff' klinkt dan echt suuuper schattig Julia wordt trouwens ook min of meer tweetalig opgevoed (niet 2 moedertalen, maar wel met een extra taal erbij, Engels), en zegt nu in het Engels byebye, see ya en 'think' (van een liedje van Winny the Pooh).
apie ja = ik hou van jou Bibi = speen eenteedjie = een twee drie ootoo = auto ittie = waar is die? Ze plakt al heel veel aan elkaar en praat nog veel meer maar dat klinkt wel gewoon hahah
Onze zoon van 17 mnd zegt 'dronke' ipv donker. Jaja is ranja. Onze kaketoe heet Rhody en die noemt hij Dodo.
Mijn meisje zingt nog steeds de vertaling van Sinterklaas kapoentje: 'Jè jè papa hoentje, jè jè papa hoentje sjevuvuvu waasje danna sinnekaasje' We worden er bijna gek van, ze wilde geen kerstliedje aanleren.... Het is wel schattig hoor maar een ander liedje is ook welkom.
ahhahahah... Wat onwijs schattig!! aaah! Bekijk bijlage 120582 Mijn zoontjes zijn bijna 13 maanden .. De een brabbelt onverstaanbare woordjes maar de ander kan er (op zijn manier) bewust 6 uitspreken! Paappa = Papa mumma = Mama Agguh = poes Ette = Eten Datte = Darten (papa dart op hoog niveau) en sinds Zaterdag: Tijt/Kijt = Kijk (en hij wijst er ook nog bij! ) Zo Schattig!!
Mijn zoontje zegt heel veel overdreven duidelijk: zo is nijntje geen nijn meer maar : KONIJN. banaan is BAANAAAN En zo met bijna alles En wat hij de laatste tijd de hele tijd zegt: Hierzo of daarzo. (hoe die er bijkomt?)
Galaga = banaan Bapo = appel Piet = alle zwarte mensen @Lennylenn Humor toch? Kom op zeg kindje heeft net sinterklaas gezien met zijn pieten Geen wonder dat haar kindje die klik maakt
Ons meisje begint steeds vaker foutloos te spreken maar dit waren wel grappige woorden toen ze nog niet echt goed sprak: toffie = koffie tietuh = rietje (beetje gek als je dochter in een restaurant vraagt om tietuh) sjees = chinees koekoek = kroepoek (ze zei bv.: mama! koekoek sjees!) oftewel: kijk mama, ik heb kroepoek van de chinees!). vies = fiets (dan zei ze ook: opa vies kome?)
Dat doet Lucas ook! 'Lamp' is LAMPPPPP, 'bank' is BaNKKK en 'niet' is NIETTTT. Staat wel wijs . @ zwarte piet: Lucas noemde hem 'Tiet' hahaha
Mijn zoontje van 22 maanden praat al redelijk veel en verstaanbaar. De grappigste, van de afgelopen tijd, vond ik kutboom (kerstboom), het kwam zo onschuldig uit zijn mond.