zo'n kleine ?? ik heb er een van 50ml ! Ik heb heel netjes hele papieren erbij gekregen met hoe ik het moest gebruiken.. Wij geven het met die spuit gewoon savonds.. hij had er eerst moeite mee maar nu zit hij er savonds op te wachten.
Ja, ik weet t ook niet..... Morgen maar ff grotere halen dan..?! Oh oke geven jullie s'avonds? Dan heeft het overdag toch geen werking of zie ik dat verkeerd??? Ons mannetje slaapt namelijk altijd goed s'avonds en lijkt hij geen last te hebben van het zuur...
Volgens mij mag je maagzuurremmers niet met melk geven, dus losec ook niet. Wij vonden het trouwens ook een drama om te geven.. die bolletjes worden zwart en die vind je dus echt overal terug . Nexium werkt overigens net als losec, alleen het is gemakkelijker toe te dienen. Off-topic, ik heb nog aardig wat zakjes Nexium staan (stuk of 20 denk ik), mocht iemand ze willen hebben dan wil ik ze wel opsturen. Niet zomaar mee gaan experimenteren natuurlijk, alleen als je KA het heeft voorgeschreven gebruiken! Maar ik dacht, ik bied het toch aan, het is een duur medicijn en hier gebeurt er niks meer mee.
onze zoon had savonds veel last en sliep ook snachts niet zo goed, dus wij hebben ervoor gekozen om het savonds te geven, maar dit kan natuurlijk ook smorgens.. 1 tablet werkt 24 uur. Ik heb een grote spuit gekregen van 50 ml MET een afsluitdopje! Dat dopje is erg handig. ik zal morgen kunnen kijken of ik de gebruiksaanwijzing ergens kan vinden, dan kan ik hem scannen voor je.
Oke, maar er staat wel in de bijsluiter dat je het met een beetje yogurt mag innemen.... Maar je geeft het toch ook voor de fles???dan heeft het toch hetzelfde effect? Oke ja dan zou ik er idd ook voor kiezen om het s'avonds te geven, hier is het overdag juist de pijn van het zuur! Ga morgen gelijk even naar de apotheek om een grote spuit te halen met afsluitdopje! haha Ze zeiden wel als t echt niet lukt dan is het er ook in drank / siroop vorm...?! Ik denk waarom geef je dat dan niet gelijk?!
als de tablet oplost, bestaat dat uit korreltjes. Als je ook korreltjes overhoud in de spuit zul je zien dat ze bruin/zwart worden na een tijdje.
ccwomen, losec kreeg ik ook in tabletvorm, maar dat moet je dus oplossen en dan lost het op in hele kleine bolletjes zeg maar. Begrijp dat je omeprazol gekregen hebt, is weer net een andere toediening denk ik
euhm ik had wat getypt maar drukte op de verkeerde knop Wij geven het een half uur voor de fles zo'n beetje.. gewoon tussendoor. Maar volgens mij mag het ook voor/tijdens de fles hoor. Je leest op internet de meest aparte manier om het toe te dienen In elk geval ik doe het gewoon zoals de apotheek me verteld heeft Als de tablet oplost komen er kleine korreltjes vrij, het is belangrijk dat die dus allemaal binnen komen. De apotheek heeft mij verteld dat losec en zantac erg bitter zijn en daarom liever met 20 ml water geven ipv maar 5/10 ml.
Oke..nou dat word vogelen dan morgenochtend! phioeeee mag het wel samem met motillium dan want moet die een half uur voor de fles geven!
Ff denken, hoe deden wij dat.. Volgens mij moest die motilium vaker dan die losec, dat sowieso. En die motilium 'moet' idd voor de voeding - maar hoe lang ervoor, hangt er vanaf hoe je kindje reageert. Bij ons was het vaak maar tien minuten ervoor ofzo, als we er langer tussen lieten zitten was dochter te moe om te drinken toen ze zo klein was. Op zich bijten motilium en losec elkaar niet dacht ik, maar motilium is ervoor om de doorstroming van maag naar darmen sneller te laten verlopen natuurlijk, en losec werkt juist daarboven, in maag en slokdarm. Dat is het idee tenminste. Dus eh.. wie het echt weet, mag het zeggen?
Oke.... dacht dat zantac ook maagzuur remmend was... mischien stomme vraag, maar wat is dan t verschil?
Hij krijgt de motillium idd vaker, 3 x per dag 2 ml, en geef dat een half uur voor de fles, dan geef ik de losec gewoon net voor de fles....zo kan het toch ook???
Ik geef het vlak voor de voeding, is dit niet goed dan? Heb geen info verder van de apotheek gekregen alleen dan het tijdens het oplossen binnen 30 min ingenomen moet worden. Heb ook een 10 ml spuit anders splits in de wil in 2e en dan met 10 ml water of maakt het niet uit als hij het goed naar binnen krijgt?
Wij gaven losec en motilium allebei een half uur tot kwartier voor de voeding, dus 1 keer per dag tegelijk ongeveer. Kan volgens mij gewoon, heb ze er in het ziekenhuis niet over gehoord in ieder geval.
Zantac bindt het maagzuur zodat het niet omhoog kan komen. Losec remt de aanmaak van het maagzuur en werkt beter bij ernstiger klachten. http://www.dickhoffdesign.com/patientenbrochures/pdf/maagzuur.pdf
Sugarsnaps duidelijk bedankt nou hoop dat t ook goed werkt. Ben best wel is bang wat al die medicijnen met zijn lichaampje doen....lijkt me toch niet helemaal goed