Verschil vloeibaar wasmiddel en poeder

Discussie in 'De lounge' gestart door Chantico, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik gebruik normaliter ook poeder en dan 1/3 minder dan het gemiddelde dat aangegeven wordt op de verpakking.

Vraagje: mag je het wasmiddelen bakje ook in de vaatwasser schoonmaken?

2. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hier poeder voor wit en gekleurd.
    en vloeibaar voor donker/zwart
    una van de aldi.

3. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Wij doen het best goed zo te lezen..
    Gebruiken meestal poeder, soms vloeibaar..
    En doen alles wat hier onderstaat..:)

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik gebruik vloeibaar, vindt poeder niet zo fijn..

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Altijd vloeibare robijn in een bolletje..
    Zou niet anders willen eigenlijk, het bevalt uitstekend.

Was altijd op 40graden, soms op 60(handoeken)
    Zal dan af en toe toch maar een kookwasje gaan doen, maar met de hydrofiele luiers zal dat binnenkort wel regelmatig voor gaan komen;)

6. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Het verschil bij mij is dat ik dan niet jankend wakker wordt van de jeuk :p
    Die korreltjes blijven heel minuscuul in je kleding hangen en dat schuurt over je lijf. Ik krijg er vreselijke uitslag van. Sinds ik vloeibaar gebruik nergens meer last van gehad.

7. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    @Vlekje: Ik heb precies hetzelfde probleem gehad!
    Vloeibaar is veel minder irriterend.

Ik was met Ariel voor wit en gekleurd.
    Alle was gaat op 40 graden, handdoekenwas op 60 en beddengoed op 95 graden met een schep soda.
    Alles gaat in een bolletje en niet in het bakje.
    Oh en wasverzachter gebruik ik ook niet want daar krijg ik de kriebels van haha! :)

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik gebruik vloeibaar. Ze hebben mij verteld dat dat beter is omdat poeder gaat klonten in de leidingen van de wasmachine.

9. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    wat een tijd geleden mij is verteld, is dat vloeibaar een dun laagje achterlaat in de machine, dus 1x in zo'n tijd 90 wassen is nooit verkeerd..
    maar poeder kan klonten achter laten wanneer je teveel gebruikt.
    dus wij hebben altijd vloeibaar want ik was minimaal 3x per week op 90, werkkleding, handdoeken/theedoeken en domi was.

10. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een hele domme vraag hoor, maar het azijn dat jullie gebruiken bij de kookwas is schoonmaakazijn neem ik aan?
    :)

11. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik gebruik altijd vloeibaar, Robijn klein en krachtig, 1 dopje en gewoon in dat bakje waar je het in moet gieten.
    Vind waspoeder helemaal niet handig... En ach, de wasmachine leeft na al die jaren nog steeds. :p

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

2 koffieschepjes die net niet vol zijn. als de was niet echt vies is iets minder.

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

als ik het mee was als wasverzachter gewoon een scheut in het zeepbakje. op 95 graden doe ik wat in het bakje en wat in de trommel. een halve fles in totaal ongeveer.

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

nee gewoon huis tuin en keuken azijn.

15. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus dezelfde die je ook over de sla zou kunnen gooien? ;)

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Stomme vraag, maar heb je al eens gekeken of de gaatjes waar het water uit komt niet dicht zitten? Als je het bakje voor het wasmiddel eruit haalt, kun je ze bovenin het gat wat je overhoud een rijtje gaatjes zien zitten. Ik heb namelijk wel eens gehad dat die dus helemaal dichtzaten door allerlei prut. Zag helemaal zwart en vies. :$ Doekje erover, even peuteren met een sateprikker en een keer laten draaien zonder was om de restjes eruit te spoelen en ineens spoelde mijn poeder wel weer weg.

Ik gebruik dus altijd poeder, ik heb toch het idee dat mijn was daar beter mee schoon word. En van vloeibaar wasmiddel ging mijn donkere was altijd heel muf ruiken. Heel raar, maar sinds ik daarvoor ook weer poeder gebruik is dat dus niet meer. Mijn stelregel voor het gebruik is trouwens: De helft van de hoeveelheid die op het pak staat en dan nog een beetje minder... Als ik meer gebruik spoelt de wasmachine het sop er niet uit. En mijn was word bijna altijd schoon en ik doe echt weken met zo'n klein pakje Ariel. Ik was een keer of 10 per week.

Edit: Dat geld trouwens ook voor de wasverzachter, ik gebruik Robijn en daar doe ik dan ongeveer een kwart dopje van, lekke zacht en niet zo'n overheersende geur.

17. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    voor de donkere was gebruik ik vloeibaar, omdat poeder (bij mij) soms een lichte vlek geeft op m'n wasgoed.

voor de witte was gebruik ik poeder, omdat ik ook regelmatig gehoord heb dat dat beter is voor de was machine.

Beide doe ik in een bolletje.

En 'n paar x per jaar een lege machine op 95 graden, met soda of azijn.

18. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Een vriendin van me, kreeg vorige week het advies om regelmatig een lege wasmachine op 95 graden te doen met een vaatwasmachine tablet erin.

Ik was met poeder omdat ik dit schoner vind wassen en ik kan niet tegen vloeibare wasmiddelen.

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik was witte was met poeder, donkere was met vloeibaar middel. Dit laatste omdat er anders wel eens witte vlekjes in de donkere was zitten van het poeder.
    Bij de witte was gebruik is wasverzachter, bij de donkere was azijn als wasverzachter. Azijn zorgt nl ook dat wol nog wel zweet opneemt en wasverzachter doet dit veel minder. En mijn man heeft nogal veel wollen sokken... Door azijn als wasverzachter te gebruiken heb ik ook niet zo'n last van kalkvorming in de machine. Eens in de week/twee weken draai ik een kookwas met beddegoed en dat spoelt de machine net zo goed ook schoon ipv een lege machine laten draaien. Dat laatste vind ik dan weer een beetje zonde....

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Handdoeken, beddengoed en hydrofiel luiers op 60 graden met poeder. En kleding op 30 graden met vloeibaar in een dopje.

Deel Deze Pagina