Wat vind jij van een corrigerende tik?

Discussie in 'De lounge' gestart door littleladybug, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vind jij van een corrigerende tik?

1. Kindermishandeling. Ik zal nooit een tik geven en keur het ook af als een ander dat doet.

2. bij hoge uitzondering geef ik wel eens een tik.

3. Ik zal zelf nooit een tik uitdelen, maar heb er geen moeite mee als anderen dat wel doen

4. Geen probleem mee. Wordt een groter drama van gemaakt dan het is.

5. Een corrigerende TIK? Een pak slaag kan ie krijgen!

6. Anders, nl...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Ik vroeg me af wat jullie van een corrigerende tik vinden. Ik heb hier voor mezelf wel een duidelijke mening over, maar die houd ik nog even voor me;).

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik ben voor! Voor heel soms zelden bijna nooit maar het is me wel eens gebeurt. En voelde me daarna zo schuldig. En ging steeds meer er over na denken helemaal voorkomen kan ik het niet maar ben blij dat als ik een tik op een moment zou willen uit delen ik even weg loop uit de situatie.

Maar sporadisch niet te hard op het achter werk het liefst met luier aan dan ben ik wel eens voor voor de rest zie boven voelde me dan zo schuldig.

Maar even een ding je weet dat dit een gevoelig onderwerp gaat worden. En dat er hevig op gereageerd kan gaan worden.

Mijn mening heb je voor de rest ga ik me proberen uit dit topic weg te blijven.

Succes.;

P.s
    O ja ik zeg B nu mag jij A zeggen wel zo eerlijk jij vraagd wij antwoorden maar dan moet je zelf ook je mening geven.

O ja heb anders gekozen mijn mening al toe gelicht. ;)

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja - ik ... ontaarde moeder in spe (hopelijk ... moeder dan niet ontaard :p) ... kies voor geen probleem mee, MITS die tik als schrikmiddel is. D.w.z. een tikje op de hand (zacht), waar een kind schrikt. Ik heb het DUS NIET over met de vlakke hand en dikke pets op de wang waar een rode tekening van achter blijft. Dat heeft nl. niets meer met een corrigerende tik te maken, maar is gewoon kindermishandeling. Een tik kan dus ook zijn een tik op de billen.

4. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Daarom heb ik er ook een poll van gemaakt, zodat iedereen gewoon anoniem kan zeggen hoe hij/ zij erover denkt, zonder dat het een verwoede discussie hoeft te worden;)

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik geef mijn dochtertje liever geen tik..

maar soms is het wel eens gebeurd hoor dat ik haar een tik op de handjes gaf..
    MAAR dan wel echt alleen als ze bv het pakje shag wilde pakken, of bijna een pan van het gasfornuis aftrok...

dus echt alleen als ze iets doet dat erg gevaarlijk is... (wat dan eigenlijk mijn schuld is dat ik het niet wegleg, of haar ervandaan houdt.. (van het gasfornuis).. maarja soms gebeuren dingen echt ZOO snel !! )

als het is voor iets onbenulligs zoals aan een glas drinken komen ofzo dan vind ik het niet nodig.. dan leg ik liever 20x uit dat het niet mag dan dat ze van mij een tik krijgt...

oja.. na 3x waarschuwen dat iets niet mag, dan gaat ze hier de strafhoek in.. ong 30 seconden.. en dan na 3x in de strafhoek gezeten te hebben snapt ze het en doet ze het ook niet meer...
    dit vind ik veel fijner dan een tik..

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik geef ze ook wel s maar alleen op hun handjes
    maar weet ondertusen dat t totaal geen nut heeft om te doen want 2seconde later gaan ze toch verder waar ze bezig waren :S

slaan vind ik eigenlijk een teken van onmacht als jet niet met je mond kan oplossen mep er maar op los .... nee zo ben ik niet , mijn ouders wel en dat heeft ook geen nut gehad ;)
    enige gevolg ervan is dat ik ze vervloekt heb .

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hier ben ik dan weer heel duidelijk in, ik ben absoluut en geheel tegen lijfelijke straffen van welk soort dan ook. Ik heb het nog nooit nodig gehad en weet ook zeker dat ik dat nooit zal doen. Wat anderen doen meoeten ze zelf weten (ik ben geen veroordelend type) maar ikzelf raak mijn kinderen met geen vinger aan. Alleen om te knuffelen en kusjes geven. =)

8. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ik geef bij hoge uitzondering een tik op het handje. Een zachte. Maar echt alleen als ze ergens aanzit waarvan ze best wel weet dat ze daar niet aan mag komen. Ik doe het natuurlijk liever met woorden. Maar ja, dat wil niet altijd lukken.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dit versta ik ook onder een tik en ik heb dus gestemd voor soms/zelden. De kleine is pas vijf maanden en die krijgt echt nog geen tikken hoor :p. Maar ik schat in dat ik dat later vast weleens zal doen.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ooh hier heel zelden heb ik weleens een tik voor dr kont gegeven, doet totaal geen pijn maar het is meer om haar even te laten schrikken.

11. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb gestemd op "bij hoge uitzondering" meestal gaat het goed met een waarschuwing of strenge "nee".

12. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb tot nu toe Julia geen tik gegeven en hoop dit in de toekomst ook niet te doen. Ik kan niet zeggen dat ik het nooit zal doen, maar ik sta er zeker niet achter!

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ga dit topic niet lezen. mijn ouders vonden ook altijd dat het "maar" opvoedkundige "tikken" waren, ik heb dat toch echt heel anders ervaren zullen we maar even zeggen.hier laat ik het maar bij.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me hier bij aan - hoewel ik het wel moeilijk vind om te zien als andere het doen.

Mijn idee zelf is (maar dan spreek ik over mezelf) dat als je eenmaal een tik gaat geven (op de vingertjes ofzo), dat er een moment kan komen, dat hij harder is dan je eigenlijk wíl. Omdat de tik zelf als het ware 'normaal' is geworden in bepaalde situaties.

Vandaar dat ik helemaal niet ga sla/tik of whatever, omdat ik bang ben dat er een moment komt, dat je hiermee als het ware tóch te ver gaat.

Ik respecteer het echter wel als anderen hier anders over denken en vind niet dat zij dan gelijk hun kinderen mishandelen, als zij wél een tik op de vingers of op de pamperbillen geven....

ik zal zelf overigens eerder knijpen denk ik dan slaan in situaties als 'je kindje zit bijna aan iets heets of veroorzaakt bijna een ongeluk(je) ' en dat ik ze dan stevig bij het handje pak - ook voor de schrik... maar gelukkig is dat hier geloof ik ook nog niet voorgekomen..

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    *Insert knuffelsmiley hier!*

16. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik geef echt alleen bij hoge uitzondering een tik op de hand of een tikje op zijn luier. Maar dat echt als iets gevaarlijk is of als hij echt niet wil luisteren. Ben er eigenlijk op tegen is ook maar een keer of 3 gebeurd in 1,5 jaar denk ik.... Nu probeer ik hem nu hij wat ouder wordt in de hoek te zetten en daarna uit te leggen....

17. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

ik geef mijn kind geen tik. ook niet zachtjes. vind dat je het goede voorbeeld moet geven. als een kind het bij jou doet mag dat ook niet.

groetjes

18. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik heb voor de eerste optie gestemd, hoewel ik het niet meteen kindermishandeling vindt. Ik geef mijn kind gewoon geen tik en keur dit ook in stilte af bij andere ouders. (Behalve als het slaan wordt in plaats van een tik)

Ik sta niet achter de tik, vindt het gewoon geen toegevoegde waarde hebben. In mijn omgeving zie ik kinderen het ongewenste gedrag na de tik, nog steeds uitvoeren.;)

Ook wil ik niet dat mijn dochter mij of iemand anders een tik geeft, dan moet ik ook niet het slechte voorbeeld geven.:cool:

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier gebeurt het zelden, maar hij heeft wel eens een tik tegen zijn billen gehad.
    Maar dan maakt hij het héél bont ( broertje expres op zijn handje staan! :$ ) en ben ik erg boos. Ik reageer niet mijn frustratie af, maar hij schrikt er zo van dat hij het daarna nooit meer heeft gedaan.

20. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Mijn moeder deed het vroeger wel eens, maar ben er zeker geen voorstander van! Nu ben ik van mening het nooit te doen bij mijn zoontje, maar je weet het niet :)

Deel Deze Pagina